Uwv

Uwv 

Onderwerp van muisje

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door muisje zelf op 5 mei 2013 om 22:46:48

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef vilain56

    Ben je lid van een bond?


    Ik was tot december lid, heb het vanwege bezuinigingen opgezegd, de DAS is hier ook mee gemoeid maar doet vrij weinig.
  2. quote:
    Dit schreef vilain56

    Waarom wil je dat van het UWV weten? Als je een baan hebt en dus een werkgever is hij verantwoordelijk voor je loon gedurende de eerste 2 jaar van ziek zijn. Daar heeft het UWV niets mee te maken. Wel moet er al snel worden gewerkt aan reintegratie. >>LINK<<


    Omdat ik het zo vreemd vindt dat ik niets hoor van uwv, volgens mij is dat normaal wel?
  3. quote:
    Dit schreef jade Je kunt ook bij je bedrijfsarts aangeven dat er nog niets geregeld is. Die zijn er ook om je werkgever te informeren. Na 1 jr ziektewet moet er een arbeidsdeskundig onderzoek worden gedaan. Zorg dat je verslagen krijgt van gesprekken enz of atendeer je werkgever op zijn verplichting (doe dit per mail) dan heb je al iets waarin je kan aantonen dat jij dit hebt aangegeven. Maar in goed overleg je werkgever uitleggen dat hij anders in de problemen kan komen.


    Ik ben elke 4-6 weken naar de bedrijfsarts geweest gedurende afgelopen jaar. De 1e 2x heb ik telefonisch leidingevende bericht van mijn consult, dit was telkens voicemail, daarna tip van iemand om dit per mail te doen zodat ik idd kan aantonen. Ik ben nog steeds niet in staat mijn eigen werkzaamheden te hervatten.
    Ik heb een heel erg fijne bedrijfsarts, ik geef deze dingen ook naar haar aan en zei zegt ook ik heb dit nog nooit meegemaakt wat ze met jou doen.
    Zij heeft HR er ook op aangesproken en nog gebeurd er niets.
  4. quote:
    Dit schreef muisje


    Omdat ik het zo vreemd vindt dat ik niets hoor van uwv, volgens mij is dat normaal wel?


    Belangrijk is dat je werkgever je heeft gemeld ... maar dat treft eerst en vooral zijn eigen portemonnee. Ik vermoed dat er geen werk wordt gemaakt van wet Poortwachter. Daar zou ik me vooral zorgen over maken, omdat je re?ntegratie op deze manier niet echt succesvol zal zijn.
  5. sis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van sis
    quote:
    Dit schreef Linda



    Dat is voor oude mensen

    Je bent hartstikke fout! Vakbonden zijn voor ons een must om ?berhaupt met werkgevers te kunnen onderhandelen, en mocht je het ooit persoonlijk nodig hebben, dan zeg je zoiets niet meer.
  6. quote:
    Dit schreef sis

    Je bent hartstikke fout! Vakbonden zijn voor ons een must om ?berhaupt met werkgevers te kunnen onderhandelen, en mocht je het ooit persoonlijk nodig hebben, dan zeg je zoiets niet meer.


    Op dit punt neem ik Linda "cum grano salis" ... ze is best lief.
  7. quote:
    Dit schreef muisje


    Ik ben elke 4-6 weken naar de bedrijfsarts geweest gedurende afgelopen jaar. De 1e 2x heb ik telefonisch leidingevende bericht van mijn consult, dit was telkens voicemail, daarna tip van iemand om dit per mail te doen zodat ik idd kan aantonen. Ik ben nog steeds niet in staat mijn eigen werkzaamheden te hervatten.
    Ik heb een heel erg fijne bedrijfsarts, ik geef deze dingen ook naar haar aan en zei zegt ook ik heb dit nog nooit meegemaakt wat ze met jou doen.
    Zij heeft HR er ook op aangesproken en nog gebeurd er niets.



    Na 42 weken verzuim moet de werkgever een ziekmelding doen bij het UWV. Een onderdeel van Wet verbetering Poortwachter is oa de schriftelijke verslaglegging van de gesprekken die tussen jou en de werkgever hebben plaats gevonden. Zo is er na een jaar van ziekte de eerstejaars evaluatie, waarbij je samen terug kijkt op hoe het gaat en wat de verwachtingen zijn. Uit deze verslagleggingen en afspraken, kan het het UWV zien wat jij en de werkgever hebben gedaan aan jouw reintegratie. Mocht je langer dan 2 jaar ziek zijn, kunnen bijv. te weinig inspanningen gevolgen hebben voor jouw uitkering en /of verplichting van loondoorbetaling van de werkgever. Het is dus belangrijk, dat jij op papier (liefst ondertekend door jou en werkgever) kan aan tonen, wat jij hebt gedaan aan je reintegratie. Je kunt ook zelf zoeken op de site van het UWV bij 'formulieren/Plan van Aanpak' en deze bijv. na aanleiding van een bezoek aan de bedrijfsarts samen invullen met je werkgever.
    Soms lapt een werkgever de wet aan zijn laars; als hij bijv. al weet dat door betalen van de loonkosten niet opweegt tegen de sanctie van het UWV. De werkgever zal dan bijv. met een vaststellingsovereenkomst de werknemer 'afkopen'. Wat overigens los staat van een goede begeleiding; een goede werkgever zal zal je ook op andere vlakken willen ondersteunen.

    Succes en vooral beterschap!
  8. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef Imke

    Soms lapt een werkgever de wet aan zijn laars; als hij bijv. al weet dat door betalen van de loonkosten niet opweegt tegen de sanctie van het UWV.


    En de eigen risicodragers dan?
  9. Dank jullie voor de nuttige info!
Terug naar de lijst