vraag contract

vraag contract 

Onderwerp van Bregje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Misschien weet iemand hier raad. Ik ben in december 2011 als kraamverzorgende in dienst gekomen en ik zou twee keer een half jaarcontract krijgen en daarna voor onbepaalde tijd. In december 2012 kreeg ik te horen dat het een jaarcontract werd, vanwege bezuinigingen mochten er geen onbepaaldetijd contracten meer worden gegeven..tot mijn verbazing sprak ik een collega vorige week, haar contract zou in juni verlengd worden en zij heeft wel een onbepaalde tijd gekregen! Dit was haar in januari dit jaar al beloofd door haar teammanager...ik heb een andere teammanager, verder wel zelfde bedrijf, zelfde locatie. Ik heb mijn leidinggevende via de mail benadert maar ze is op vakantie. Wat kan ik hiermee? Het gaat nog steeds niet goed, tijdelijke contrakten worden momenteel niet verlengd dus de kans is er dat ik in december op straat kom te staan, terwijl zij later als ik begonnen is maar wel een vast contract heeft en dus mag blijven...
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Je bent akkoord gegaan met deze arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd - althans, ik neem aan dat je hebt getekend.

    Het is idd zo dat mochten er mensen uit moeten, jij dan eerder aan de beurt bent dan de collega met een vaste aanstelling, omdat jouw arbeidsovereenkomst van rechtswege eindigt; willen ze van haar af, dan moeten ze daarvoor naar het UWV of de kantonrechter.

    Je kunt hier feitelijk niet zoveel mee, behalve dan je ongenoegen uiten..
  3. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Helaas, je kan hier niets mee. Je had bij het arbeidsvoorwaarden gesprek toen je aangenomen werd beter moeten onderhandelen en zaken op papier moeten laten zetten. Een tijdelijk contract eindigt altijd van rechtswege, en hoeft niet verlengd te worden.

    Wel waardeloos van jou teammanager trouwens.
  4. >>LINK<<

    Dit is het derde tijdelijke contract binnen 3 jaar, hierna moeten ze een contract voor onbepaalde tijd afgeven. Maar het zou dus ook kunnen dat dit niet verlengd wordt. Dat zou wel zuur zijn als een andere partij dan wel een vast contract heeft gekregen.
Terug naar de lijst