vraag over ziektewet, uwv en flexcontract

vraag over ziektewet, uwv en flexcontract 

Onderwerp van rina65

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Hallo

    Ik zit sinds 8 nov in de ziektewet met een meniscus in mijn pols. De 13 krijg ik MRI de 20 e de uitslag en dan hoop ik dat ze zo snel mogelijk gaan opereren.

    Ik heb flex contract voor onbepaalde tijd. Volgens contract met recht op doorbetaling loon bij ziekte. Maar dat is dus alleen als ik van te voren al ben ingeroosterd. ( gehandicaptenzorg) Ik was al op een woonvoorziening ingeroosterd t/m eind dec. Dus t/m eind dec krijg ik deze uren gewoon doorbetaald.

    Vanaf 1 jan sta ik nergens meer ingeroosterd ivm ziekte, Krijg ik net van uwv brief thuis dat ik in jan geen uitkering krijg want de baas betaald door bij ziekte. Uitgelegd dat dat dus is als ik werk of ingeroosterd sta maar dat schijnen ze niet te snappen. Als ik niet reageer op diensten of niet ingeroosterd wordt verdien ik dus ook niets.. Normaal werk ik toch gemiddeld 32 uur p/w.
    Mijn baas moet dus uitbetalen ?0,00 van niet gewerkte uren. Wie kan mij hiermee helpen.
    Is deze regel nu echt zo krom of snappen ze bij het UWV er niks van.

    groetjes Rina
  2. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker
    Als ik mij niet vergis, is je werkgever verplicht je gedurende een behoorlijk aantal maanden uit te betalen over een gemiddeld gewerkt aantal uren.
    Maar als je de Juridische Helpdesk belt, heb je zeker (gratis) het goede antwoord.
    6 dec '13 - 16:56:49 / 6 dec '13 - 17:08:26
  3. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Of je gaat naar de sociale raadslieden in je gemeente,die helpen je ook gratis Smile
  4. Oke bedankt voor jullie reactie

    ik zal daar maandag meteen eens mee aan de slag gaan. Zal ook mijn werkgever hier eens over bellen. Maar die wisten al niet hoe het zat toen ik ziek werd!

    Ik heb nog nooit met uwv of andere instanties te maken gehad .
  5. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Heb je nog nieuws?
  6. Ja . volgens mijn contract krijg ik het bruto maandsalaris van de tijd dat ik niet meer kon werken incl vak geld en ort.

    In mijn contract werd terugverwezen naar art 11: vd cao gehandicaptenzorg.

    Vaak staat het zo omslachtig beschreven in de papieren dat ik er moeite mee heb om ze te lezen en dan ook nog te begrijpen

    Ik heb afgelopen jaar gemiddeld toch minimaal 32 uur pw gewerkt
    Dus nu met mijn volledige ziektegeld hoef ik niet naar het uwv of zo gelukkig!

    Wel fijn dat ik me daar niet druk over hoef te maken want het duurt inmiddels veel langer dan ik had verwacht

    Groetjes Rina
Terug naar de lijst