definitie van het begrip vrijwillige mobiliteit

definitie van het begrip vrijwillige mobiliteit 

Onderwerp van Wim

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Wim zelf op 11 maart 2014 om 19:06:27

Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Wanneer spreek je van "vrijwillige mobiliteit"?
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Wim
    Wanneer spreek je van "vrijwillige mobiliteit"?

    In welke context?
  3. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Re: Re: definitie van het begrip vrijwillige mobiliteit
    quote:
    Dit schreef Tinus

    In welke context?


    Dat is een goede vraag. In mijn vraag zit ook besloten in welke context het gebruikelijk is dit begrip te hanteren?
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    je van A naar B verplaatsen uit eigen beweging Smile
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Wim


    Dat is een goede vraag. In mijn vraag zit ook besloten in welke context het gebruikelijk is dit begrip te hanteren?

    Zou je desondanks iets meer over de achtergrond/reden van je vraag kunnen vertellen?
  6. quote:
    Dit schreef Wim
    Wanneer spreek je van "vrijwillige mobiliteit"?


    Als een medewerker bereid is om een baan buiten de huidige organisatie te zoeken?
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Als een medewerker bereid is om een baan buiten de huidige organisatie te zoeken?


    Niet buiten de huidige organistatie dacht ik, maar bij een ander, verder filiaal/afdeling van hetzelfde bedrijf.
  8. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Re: Re: Re: Re: definitie van het begrip vrijwillige mobiliteit
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Zou je desondanks iets meer over de achtergrond/reden van je vraag kunnen vertellen?


    In eerste instantie ben ik op zoek naar het bestaan van een mogelijk algemeen aanvaarde definitie van dit begrip in HRM land.
  9. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Meestal incidentgericht, intern en/of extern, al dan niet (deels) gefaciliteerd door werkgever, al dan niet branche-overstijgend (=buiten je vakgebied) bewegen op de arbeidsmarkt..

    Vaak gebruikte term in reorganisatieplannen en sociaal plannen, ingezet voorafgaand en/ of als begin van reorganisatie, waarna de vrijwillige mobiliteit oploopt naar 'vrijwillig, maar niet vrijblijvend' tot 'gedwongen'.. In dit geval heeft de vrijwillige mobiliteit als doel een reorganisatie en/ of gedwongen ontslag uiteindelijk te kunnen voorkomen..

    Een andere nuance bij het gebruiken van de term is het in te zetten als remplacantenregeling; ook wel plaatsersmakersregeling genoemd. Oftwel; de 1 vertrekt vrijwillig/ wordt vrijwillig mobiel, ten gunste van een ander die zo werkzaam kan blijven...
  10. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Het beeld wordt al duidelijker.
  11. quote:
    Dit schreef Wim
    In eerste instantie ben ik op zoek naar het bestaan van een mogelijk algemeen aanvaarde definitie van dit begrip in HRM land.


    Dan google je toch gewoon even?
  12. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim

    Bedankt voor de reacties.
Terug naar de lijst