Vetvrije friteuse, ervaringen?

Vetvrije friteuse, ervaringen? 

Onderwerp van Lon

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Lon
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lon
    Heeft iemand ervaring met vetvrij frituren/koken?

    Zo heb je de Actifry van Tefal, die ik persoonlijk graag zou willen hebben, maar er is nu ook een vetvrije friteuse van Princess.
    >>LINK<<

    Ze verschillen nogal in prijs.

    Hoe zit het met bakluchtjes in huis? Worden de snacks krokant? Moet je bepaalde merken patat en snacks gebruiken of kan je alles erin gooien?

    Graag lees ik jullie ervaringen. Smile
  2. Ik heb de actifry en hij bevalt heel goed. Geur is me eigenlijk nooit opgevallen dus geen nare geur want dat valt op. De gewone bitterballen gingen kapot maar er schijnen nu ook speciale te zijn.

    Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet het frituurmandje heb en dus een ronddraaiende "molen"in midden heb dus de bitterballen vermosselen.

    De kipfinger/nuggets ed gaan prima hebben een harde binnenkant. Maar ook bv kipfillet gaat heel goed.

    ben er blij meeSmile

    ps op marktplaats staan ze heel vaak
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    er zijn hier eerder draadjes over geweest, volgens mij zijn ze nog wel te vinden
  4. Blokker heeft een tefal ALLEEN vandaag in de aanbieding

    van 200 voor 119,00
    ik kreeg zelfs een mailtje en kan het vandaag kopen voor 99,00
  5. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Ik heb zowel de actifry van Tefal alsook de airfryer van Philips.
    Ik kan niet meer zonder,dus heb vorige week toen de airfryer plots stuk ging,direct een nieuwe besteld.

    Philips;ik heb de "oudere" versie en die is erg klein. Je kunt er een zak minikrieltjes van 500-700gr in bakken. Wel beetje olie mengen en af en toe schudden. Ook handig voor snacks,maar neem dan de oven snacks. Afbakbroodjes passen er 4 in.

    Tefal; de nieuwere versies hebben een zogenaamd snackmandje. Hierin kun je nu dus ook ovensnacks klaarmaken. Ik heb de family,omdat deze ruimer is. Hier zit geen snackmandje bij. Maar....je kunt de draaiarm ook er uit laten en dan kun je er ook stukken vlees in bakken. Zoals hamburgers,kippenbouten,kipdrumsticks.

    Heb er ook al shoarma in gemaakt,en pastasaus. Vanavond ga ik toch maar weer eens friet proberen. Dat heb ik ooit in de Philips gedaan en vonden de kids geen succes. De Tefal schijnt daar echter beter geschikt voor te zijn.

    Voordeel vind ik,je doet je etenswaren in de pan en stelt de tijd in. Verder geen omkijken na tot alles klaar is.
  6. Ik heb een Airfryer en kan niet meer zonder. Heb nooit een "gewone" friteuse gehad en mis die ook niet. We bakken vooral friet, aardappeltjes en af en toe kroketjes.

    Het verschil met de Actifry is, dat de Actifry draait. Dat heeft voor- en nadelen. Voordeel is dat je halverwege het bakproces de friet niet hoeft op te schudden. Nadeel is dat je geen kroketjes kunt bakken want die gaan aan gort. Persoonlijk schud ik de boel dan maar liever handmatig op.

    Verdeel wel een lepel olie over de frietjes voor een knapperig resultaat en smeer de kroket (of wat je ook bakt) er mee in (kwastje is dan handig). Dat klinkt tegenstrijdig, want je wilt vetvrij bakken, maar een beetje olie heb je echt nodig en is niet ongezond.

    Je schijnt er ook kip en zo in te kunnen bakken, en ik lees net van afbakbroodjes.

    Het is voor ons een apparaat dat geen stof staat te happen of ruimte staat in te nemen.

    99 euro is geen geld!!!
  7. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63
    quote:
    Dit schreef joop1
    Blokker heeft een tefal ALLEEN vandaag in de aanbieding

    van 200 voor 119,00
    ik kreeg zelfs een mailtje en kan het vandaag kopen voor 99,00


    Op de blokker site staat hij voor 149 met 20 retour, dus 129 euro.
    Dat is er wel een met een snackmandje, degene die ik wil hebben.

    is die voor 119 zonder mandje?
  8. geen idee Anita

    maar hier heb je alle informatie

    >>LINK<<
  9. anita63
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anita63
    quote:
    Dit schreef joop1
    geen idee Anita

    maar hier heb je alle informatie

    >>LINK<<



    dank je joop, ik ga even kijken!
  10. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Waarom neem je geen producten die in de oven kunnen?

    Heb je zo'n extra apparaat in de keuken niet nodig :)
  11. Momentum
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Momentum
    Wij hebben ook een Airfryer en hiervoor nog nooit een friteuse gehad. We doen er nooit olie of iets dergelijks bij. De kinderen gebruiken hem naast de friet voor alle soorten snacks, wel die van Mora, want die worden echt het lekkerst in de Airfryer.
    Echt een super handig ding!
  12. hier ook de airfryer getest. Wij vonden m vrij klein qua inhoud. Verder waren wij er wel tevreden over. Wij frituren ook niet. Alles gaat op de gril of in de oven.
Terug naar de lijst