Ik ken de functie wel vanuit het bankwezen : hulp aan klanten in de afhandeling van van administratieve zaken. GEEN vakinhoudelijke kwesties.
In het bankwezen heeft dit vooral betrekking op : adreswijzigingen, controle op de afhandeling van dossiers e.d..
Ik heb geen idee welke invulling deze functie bij een gemeente heeft.
Zoals ik het heb begrepen kan een gemeente zelf bepalen hoe dit in te kleden. Zolang de cli?nt ondersteuner maar onafhankelijk is. Een organisatie als MEE kan dit bijv zijn maar ook maatschappelijk werk. Google maar op transitie 2015 cli?nt ondersteuner.
quote:Dit schreef roely Ik begrijp dat na 1 januari gemeentes verplicht zijn cli?nt-ondersteuners in dienst te nemen.
Wie heeft ervaring met deze nieuwe functie ?
Dit is geen nieuwe functie. Onder de WMO is deze ook al bekend.
quote:Dit schreef Myriamga Ik ken de functie wel vanuit het bankwezen : hulp aan klanten in de afhandeling van van administratieve zaken. GEEN vakinhoudelijke kwesties.
In het bankwezen heeft dit vooral betrekking op : adreswijzigingen, controle op de afhandeling van dossiers e.d..
Ik heb geen idee welke invulling deze functie bij een gemeente heeft.