Huis te koop

Huis te koop 

Onderwerp van Siep

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mijn huidige woning staat nu 1,5 jaar te koop.
    De andere eigenaar, mijn ex-partner, is begin vorig jaar terugverhuist naar zijn eigen woning, die toen ook in de verkoop stond.

    Omdat ik net drie verhuizingen achter de rug had en geen andere woonruimte had, is besloten dat ik in de gezamenlijke woning bleef wonen totdat deze verkocht is.
    Met de fiscus hebben we een regeling getroffen waardoor het mogelijk was om twee jaar de gehele HRA te benutten. Hierdoor werd het wonen voor mij betaalbaar. Ik betaal alle rente en de helft van de aflossing. Ook alle andere kosten komen voor mijn rekening.

    Over een half jaar vervalt de helft van de HRA en is de woning voor mij te duur.
    Ik wil dus verkopen.

    In de laatste anderhalf jaar is er geen 1 gegadigde geweest. Bijkomend nadeel is dat onze woning in 2012 is opgeleverd als een van de 11 vrijstaande woningen in 1 bouwplan. Hiervan zijn er nog maar een paar gebouwd. De resterende bouwkavels liggen nog braak.

    Hiermee concurreren wordt steeds lastiger, omdat de gemeente Oss de bouwkavels nu als vrije kavels aanbiedt met 20% korting.

    We moeten dus iets met de prijs gaan doen.
    Maar hoeveel?
    En wanneer wordt de prijs zo laag, dat ik m beter zelf kan kopen?
    En als ik mijn ex een bod ga doen, mag hij mij dan hetzelfde bod doen?

    Die berekeningen gaan we vanmiddag maken. Mijn financi?le vraagbaak helpt me al 27 jaar. Toen ik 18 was, kochten we ons 1e huis. Hij was toen al betrokken.
    Fijn, zulke betrouwbare vrienden.

    Zodra ik de getallen in mijn hoofd heb, ga ik ex een bod doen. Hij mag mij hetzelfde bod doen. Anders is het niet eerlijk, lijkt me.
    Daarna wil ik van hem mandaat om het huis op mijn manier in de markt te zetten. Ik wil hiervoor 2 makelaars uitnodigen. Ze krijgen een half jaar de tijd om het huis te verkopen voor een bedrag dat minimaal X ligt boven het bedrag dat ex en ik elkaa geboden hebben.
    Lukt dat na een half jaar niet, dan wordt de woning aan 1 van ons beiden verkocht.

    Dat was de theorie. Nu de getallen nog, een plan van aanpak en afspraken maken.

    Ik heb nogal wat hordes te gaan
  2. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    Ik dacht dat het huis verkocht was. Jij was toch al appartementen aan het bezichtigen?
  3. Ik ben me aan het ori?nteren op appartementen in centrum den Bosch.
Terug naar de lijst