Als vliegen vliegen...

Als vliegen vliegen... 

Onderwerp van Sunrise

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Sunrise
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sunrise

    quote:
    Dit schreef Johanna

    Zo graag ik hem mag, maar dat is ?cht eng...

    Linda zou zeggen horror
  2. Jee
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jee
    quote:
    Dit schreef Sunrise

    Linda zou zeggen horror

    Smile
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Sunrise

    Linda zou zeggen horror

    Linda heeft gelijk.
  4. Sunrise
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sunrise

    Yes, er lijkt een einde te komen aan de stroom vliegen. Gisteren nog een stuk of 30-40 weggehaald en vanochtend nog iets van 5-6 vliegen gevonden.

    Hopelijk blijft het zo en neemt het verder af naar 0 vliegen.

    Nu alleen nog een goed procedure zien te vinden om de paardrijschoenen van mijn dochter te reinigen voordat ze ermee naar binnen stuitert. Wij vermoeden dat zij de larven meegenomen heeft. Iemand nog tips?
  5. quote:
    Dit schreef Sunrise
    Yes, er lijkt een einde te komen aan de stroom vliegen. Gisteren nog een stuk of 30-40 weggehaald en vanochtend nog iets van 5-6 vliegen gevonden.

    Hopelijk blijft het zo en neemt het verder af naar 0 vliegen.

    Nu alleen nog een goed procedure zien te vinden om de paardrijschoenen van mijn dochter te reinigen voordat ze ermee naar binnen stuitert. Wij vermoeden dat zij de larven meegenomen heeft. Iemand nog tips?

    Laarzen buiten uittrekken en ook buiten laten staan.
  6. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Sunrise
    Yes, er lijkt een einde te komen aan de stroom vliegen. Gisteren nog een stuk of 30-40 weggehaald en vanochtend nog iets van 5-6 vliegen gevonden.

    Hopelijk blijft het zo en neemt het verder af naar 0 vliegen.

    Nu alleen nog een goed procedure zien te vinden om de paardrijschoenen van mijn dochter te reinigen voordat ze ermee naar binnen stuitert. Wij vermoeden dat zij de larven meegenomen heeft. Iemand nog tips?


    Teiltje met chloorwater voor de deur?
  7. Sunrise
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sunrise

    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Laarzen buiten uittrekken en ook buiten laten staan.


    quote:
    Dit schreef indigo


    Teiltje met chloorwater voor de deur?

    Aan beide heb ik gedacht, maar het zijn leren schoenen met rubberzolen. Kan rubber tegen chloor? Leer kan in ieder geval niet tegen de regen, dus buiten laten staan is niet echt een optie.



  8. afdakje bouwen voor de laarzen Smile
    dat kan zwemband wel ff doen Smile
  9. Sunrise
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sunrise

    quote:
    Dit schreef joop1



    afdakje bouwen voor de laarzen Smile
    dat kan zwemband wel ff doen Smile

    Smile
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef joop1



    afdakje bouwen voor de laarzen Smile
    dat kan zwemband wel ff doen Smile

    H?h ????

    Een afdakje laten bouwen door iemand met twee linkerhanden die rechts is ???
    Foei Joop, ik zou denken dat je Sunrise iets gunt wat door een vakman gemaakt is. Smile
  11. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Deze week hadden een paar collega's van mij het er toevallig over, zij hadden ook last gehad van enorme aantallen vliegen in huis. Bij beide collega's bleek het om zogenaamde "rioolvliegen" te gaan en het probleem kwam vanuit de kruipruimte. Er lag daar teveel vocht/water als gevolg van een lekkage in de (riool)buizen.

    Ze hadden het over honderden kleine, fluweelachtige vliegen die zich nogal traag bewogen. Is dit herkenbaar, Sunrise?
  12. Sunrise
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sunrise

    Dat traag bewegen is herkenbaar. Dat klein en fluweelachtig niet. De vliegen die ik had (ja, had, ze zijn weg! Smile) waren meer van het type 'strontvlieg'. Blauw/groen gekleurd en iets kleiner dan een bromvlieg, maar veel groter dan een fruitvlieg. De kruipruimte heb ik wel even open gehad, maar eerlijk gezegd en ik er niet in gaan hangen om te kijken of het daar vochtig was en of er lekkage was. Ik had een week voor de explosie een grote hoeveelheid maden op de vloer liggen. Ik denk daarom dat het bij mij niet heel waarschijnlijk is dat de vanuit de kruipruimte kwamen.

    Aangezien de vliegen nu weg zijn, hoop ik dat het zo blijft en zoek ik even niet verder. Mochten ze terugkomen, dan ga ik zeker de kruipruimte (laten) inspecteren.
Terug naar de lijst