sociale huurwoning

sociale huurwoning 

Onderwerp van leaving

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    Ik probeer uit te zoeken, wat de inkomensnormen zijn om te mogen huren.

    Ik kom wel de maximale inkomensgrens tegen, maar niet de minimale.

    Zijn daar nog algemene richtlijnen voor?

    een x deel van je inkomen?

    Kun je evt met meerdere mensen (jongeren) een huis huren en van je dan gezamenlijke inkomens gebruik maken?
    Of staat een huis op 1 huurder?

    Nog meer tips waar je dan op moet letten?
    Toeslagen zijn die mogelijk bij meerdere huurders tegelijk?

    thanks..........de jongelui willen gaan uitvliegen en zoeken oplossingen/mogelijkheden die betaalbaar zijnSmile
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Er is geen minimum inkomen. Echter als een corporatie twijfelt of je de huur wel kunt opbrengen, mogen ze je de woning weigeren.

    Huurtoeslag krijg je alleen bij zelfstandige woonruimte, m.a.w. eigen opgang en eigen keuken en sanitair.

    En ja, als je met meerdere mensen een huis wilt gaan huren, worden alle inkomens bij elkaar opgeteld.

    Let op: jongeren tot 23 jaar krijgen alleen huurtoeslag voor woningen tot een bepaalde huurprijs.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Er is geen minimum inkomen. Echter als een corporatie twijfelt of je de huur wel kunt opbrengen, mogen ze je de woning weigeren.

    Huurtoeslag krijg je alleen bij zelfstandige woonruimte, m.a.w. eigen opgang en eigen keuken en sanitair.

    En ja, als je met meerdere mensen een huis wilt gaan huren, worden alle inkomens bij elkaar opgeteld.

    Let op: jongeren tot 23 jaar krijgen alleen huurtoeslag voor woningen tot een bepaalde huurprijs.



    Volgens mij is er wel een aparte regeling voor studentenwoningen wat betreft huurtoeslag?

    Even zoeken (hmm, wil nu eigenlijk mijn telescoop gaan gebruiken, die staat al een tijdje ongebruikt buiten...)

    Edit: ok, je hebt idd gelijk. Dacht dat studentenkamers eerder in aanmerking kwamen. Maar via deze site:>>LINK<<

    quote:
    Je woning is een zelfstandige woning als je een woning hebt met een eigen toegangsdeur. Deze kan je van buiten ?n van binnenuit op slot doen. Je hebt een eigen woon- of slaapkamer, een eigen toilet en een eigen keuken
  4. >>LINK<<

    Huurtoeslag voor studenten onder de 23 is alleen mogelijk bij een huur lager dan 389 euro en een zelfstandige woning. Een zelfstandige woning heeft een eigen toegansdeur en een eigen toilet en keuken.

    Alleen als een huis door de belastingdienst is aangewezen als studentenhuis waar huurtoeslag mogelijk is, kun je ook huurtoeslag krijgen als je met meerdere personen badkamer/toilet deelt, zie: >>LINK<<
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Staan de jongeren al wel allemaal ingeschreven als woningzoekenden? De wachttijd voor een sociale huurwoning bedraagt namelijk vaak vele jaren.

    In mijn omgeving moet je overigens bij je inschrijving al opgeven met hoeveel personen je een huis zoekt. Bij de aangeboden woningen staat dan tevens aangegeven hoeveel personen minimaal en maximaal de woning mogen betrekken. Matcht dit niet met je inschrijving dan kun je niet reageren.
  6. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    ja ze staan ingeschreven en ook redelijk bovenaan.
    Zal eens vragen of ze dat moeten aangeven met hoeveel mensen ze erin zouden willen.

    Ze willen geen studentenwoning, dus niet ergens in een stad.
    Een gewone woning en dan de kosten delen om zo toch de vleugels uit te kunnen slaan ;-)
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef marion_5
    ja ze staan ingeschreven en ook redelijk bovenaan.
    Zal eens vragen of ze dat moeten aangeven met hoeveel mensen ze erin zouden willen.

    Ze willen geen studentenwoning, dus niet ergens in een stad.
    Een gewone woning en dan de kosten delen om zo toch de vleugels uit te kunnen slaan ;-)


    Als ze met meerdere personen in een sociale huurwoning willen gaan wonen, zullen ze in ieder geval dat aantal ook moeten vermelden bij de inschrijving (als dat kan). Ze zullen niet allemaal op het huurcontract kunnen komen. Eentje wordt dan hoofdhuurder en eenthe eventueel een medehuurder. Of de corporatie er vervolgens mee akkoord gaat dat er meerdere personen bij intrekken is de vraag. De kans op overlast is dan wellicht groot.
    Mocht het wel lukken en de hoofdhuurder wil op een gegeven momentvvertrekken, dan is de kans heel groot dat iedereen de woning moet verlaten. Heel goede afspraken maken dan.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Met zn allen een vrije sector woning huren ligt misschien meer voor de hand. Geen gedoe met toeslagen.
Terug naar de lijst