eindafrekening energie bij overstap

eindafrekening energie bij overstap 

Onderwerp van Marah

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef piera



    Jouw verhaal klopt tot de laatste zin. Dat geld krijg ik dus niet terug. Daarom begrijp ik het dus niet. Dan had de eindafrekening toch anders moeten zijn?

    Het terug te ontvangen bedrag is gestort na het verstrijken van de termijn december. (Op een zondag btw, ik dacht altijd dat dit niet kon, maar dat terzijde).


    Ik begrijp dat december door jou is betaald d.m v. een automatische incasso. Wanneer was dit exact. Tel daar vervolgens 8 weken (56 dagen) bij op. Voorbeeld: Betaling op 15-12 middels automatische incasso wordt onherroepelijk op 9-2-2016. Tot die datum kan je namelijk je bank nog opdracht geven de automatische betaling te storneren. Pas wanneer 9-2-2016 in dit voorbeeld is verstreken en het bedrag is niet teruggeboekt door je zal de nabetaling plaatsvinden. Het heeft dus niets met de betalingstermijn van de factuur zelf te maken.

    Je kunt dus 2 dingen doen:
    1. Wachten tot de betaling van december door jou niet meer te storneren valt en nabetaling van je energieleverancier volgt.
    2. Het bedrag van december zelf alsnog storneren. Er volgt dan geen nabetaling meer. Je loopt dan wel het risico dat je energieleverancier alsnog betaling vordert (eventueel met incassokosten), omdat het hier immers om een terecht in rekening gebrachte factuur gaat. Ook al ga je het daarna dus weer terugkrijgen, omdat je verbruik veel minder is gebleken.
Terug naar de lijst