WOZ waarde

WOZ waarde 

Onderwerp van Dee53

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    De WOZ waarde van mn huis is met 12% gestegen. Ben er eigenlijk wel blij mee, want nu staat t niet meer onder water. In juli verloopt mijn hypotheek en dan moet ik weer in onderhandeling met de bank voor verlenging.
  2. Dat lijkt me een lekker gevoel.
  3. Kaarul
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kaarul
    Dan heb je mazzel want de rente is ontzettend laag op dit moment!!!
  4. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    Fijn bericht voor je hypo....voor de belastingen wat minder.
  5. Doei
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Doei
    Geluk bij ongeluk.....Smile
    In Noordwijk is de verhoging 2%, ben ik dan wel weer blij mee.
  6. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef Tien
    Fijn bericht voor je hypo....voor de belastingen wat minder.


    ik betaal maar 25 euro meer per jaar, valt wel mee dus
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Wordt de WOZ waarde dan gebruikt voor je hypotheek waarde? Naar mijn weten wordt enkel gekeken naar een taxatie van een makelaar voor de hypotheek en kan die waarde heel anders zijn dan de WOZ.

    Wil geen domper geven hoor, maar is het 1e wat in mij opkomt.

    Wel geeft het aan dat je huis meer waard kan zijn. Dat is dan zeker positief!
  8. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    quote:
    Dit schreef Dee53


    ik betaal maar 25 euro meer per jaar, valt wel mee dus


    Dat niet zoveel nee beter
  9. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Dee53
    De WOZ waarde van mn huis is met 12% gestegen. Ben er eigenlijk wel blij mee, want nu staat t niet meer onder water. In juli verloopt mijn hypotheek en dan moet ik weer in onderhandeling met de bank voor verlenging.

    Kijk ook even of de risico opslag bij jou nog van toepassing is.
    >>LINK<<

    Mijn WOZ waarde is 10% gestegen.
  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Dee53


    ik betaal maar 25 euro meer per jaar, valt wel mee dus

    Valt mee he? Dus, lekker!
  11. Tomtom
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tomtom
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Wordt de WOZ waarde dan gebruikt voor je hypotheek waarde? Naar mijn weten wordt enkel gekeken naar een taxatie van een makelaar voor de hypotheek en kan die waarde heel anders zijn dan de WOZ.

    Wil geen domper geven hoor, maar is het 1e wat in mij opkomt.

    Wel geeft het aan dat je huis meer waard kan zijn. Dat is dan zeker positief!


    Bij mijn bank is bij verlenging maatgevend de WOZ waarde per verlenging, tenzij het aankoopbedrag toen hoger was.
    Let goed op de verhouding hypotheek tov WOZ of oorspronkelijk aankoopbedrag, komt die bijv onder 80% of een lager getal, dan krijg je een premiekorting.
    Moet je wel om vragen per brief anders krijg je de korting niet. Bij SNS gaat dat automatisch, althans daar adverteren ze mee.
  12. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53

    quote:
    Dit schreef Tomtom


    Bij mijn bank is bij verlenging maatgevend de WOZ waarde per verlenging, tenzij het aankoopbedrag toen hoger was.
    Let goed op de verhouding hypotheek tov WOZ of oorspronkelijk aankoopbedrag, komt die bijv onder 80% of een lager getal, dan krijg je een premiekorting.
    Moet je wel om vragen per brief anders krijg je de korting niet. Bij SNS gaat dat automatisch, althans daar adverteren ze mee.


    bedankt Tom voor de info, de WOZ-waarde is iig hoger dan het aankoopbedrag, ondanks dat ik het 10 jr. geleden heb gekocht, vlak voor de crash. Maar rond die 80% kom ik iig nooit.
Terug naar de lijst