Woningopkopers?

Woningopkopers? 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mijn huis staat te koop en ik zou het geweldig vinden als het voor de zomer verkocht is. Nu lees ik wel eens advertenties waarin woningen te koop gevraagd worden. Heeft iemand daar ervaring mee? Bieden ze ver onder de vraagprijs? Wat is het addertje onder het gras?
  2. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Mijn huis staat te koop en ik zou het geweldig vinden als het voor de zomer verkocht is. Nu lees ik wel eens advertenties waarin woningen te koop gevraagd worden. Heeft iemand daar ervaring mee? Bieden ze ver onder de vraagprijs? Wat is het addertje onder het gras?


    Partijen die in deze tijd met deze markt woningen te koop vragen zijn vaak investeerders of grote partijen die kunnen investeren om er op termijn hun rendement uit te kunnen halen. Dat wil zoveel zeggen als dat jij als particuliere verkoper NIET op dit soort mensen zit te wachten. Ik wil niet zeggen dat het allemaal woekeraars zijn, maar ze zullen je niks bieden wat bij je vraagprijs in de buurt komt ben ik bang.

  3. quote:
    Dit schreef Joy


    Partijen die in deze tijd met deze markt woningen te koop vragen zijn vaak investeerders of grote partijen die kunnen investeren om er op termijn hun rendement uit te kunnen halen. Dat wil zoveel zeggen als dat jij als particuliere verkoper NIET op dit soort mensen zit te wachten. Ik wil niet zeggen dat het allemaal woekeraars zijn, maar ze zullen je niks bieden wat bij je vraagprijs in de buurt komt ben ik bang.


    Als dat zo is, wat is dan hun bestaansrecht? Dan prijzen ze zichzelf toch uit de markt?
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Het hoeft geen opkoopgedoe te zijn, in sommige wijken zijn huizen heel gewild. Wij hebben ook wel eens de vraag gekregen of wij ons huis wilde verkopen van een makelaar die mensen had die graag in ons stukje straat wilde wonen en ik heb wel eens een advertentie in het plaatselijke krantje gezien met de vraag of mensen uit onze buurt hun huis wilde verkopen. Beiden zo'n beetje in dezelfde tijdsperiode, dus zou mij niet verbazen als het van dezelfde partij was. Gewoon eens informeren dus, je kunt altijd nog nee zeggen als het aanbod niet bevalt.
  5. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Mijn huis staat te koop en ik zou het geweldig vinden als het voor de zomer verkocht is. Nu lees ik wel eens advertenties waarin woningen te koop gevraagd worden. Heeft iemand daar ervaring mee? Bieden ze ver onder de vraagprijs? Wat is het addertje onder het gras?



    Laat ze een bod doen!
  6. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69


    Als dat zo is, wat is dan hun bestaansrecht? Dan prijzen ze zichzelf toch uit de markt?


    Nee hoor, in deze markt zijn de enigen die een huis kunnen opkopen partijen die geld achter de hand hebben. En dat doen ze echt niet voor niets. Ze betalen dus niet de hoofdprijs en weten er later wel raad mee.
  7. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Joy


    Nee hoor, in deze markt zijn de enigen die een huis kunnen opkopen partijen die geld achter de hand hebben. En dat doen ze echt niet voor niets. Ze betalen dus niet de hoofdprijs en weten er later wel raad mee.


    Wat ik hier zie is dat een opkoper het koopt, er een paar weken lang een paar Polen inzet en vervolgens voor minimaal 50 k doorverkoopt. Vette winst dus.

  8. quote:
    Dit schreef piera


    Wat ik hier zie is dat een opkoper het koopt, er een paar weken lang een paar Polen inzet en vervolgens voor minimaal 50 k doorverkoopt. Vette winst dus.

    O dat gaat hier niet werken. Niks te doen voor Polen.
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Jij wil graag je huis kwijt. Daar heb je een verkoopprijs voor in gedachten neem ik aan. Niets mis mee om zo'n "opkoper" te vragen wat zij zouden willen bieden. Vragen om een bod uit te brengen betekent immers niet dat jij "ja" moet zeggen tegen elk bod dat zij doen. Bovendien valt ook met hen te onderhandelen en anders weet je wel wat in ieder geval de bodemprijs van je woning is.
    Het feit dat een "opkoper" de woning mogelijk weer met winst zal doorverkopen zou je niet moeten tegenhouden. Zolang jij de prijs krijgt die je er echt voor wilt hebben is er niets mis mee om aan hen te verkopen lijkt me. Maar dat weet je dus alleen wanneer je ze benadert.
  10. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Drie jaar geleden eens in onderhandeling geweest met een opkoper en ja; ze gaan ver onder de prijs. Daarbij is het maar net wat je wilt; het voordeel voor jou is dat je je woning snel kwijt bent.
    De opkoper rekent op aanpassingen aan de woning (schilderwerk, tuin doen, huis aanpassen voor goede, snelle verkoop) en berekent een percentage van risico dat ie loopt. Een opkoper wil/moet er uiteraard ook nog aan verdienen.
  11. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    Ik heb er wel eens op gereageerd om te kijken wat zo'n firma wilde bieden.
    Nr. 1: geen interesse
    Nr. 2: geen enkel antwoord
    Nr. 3: geen interesse
    Nr. 4: of ik eerst even 2000 euro wilde storten zodat hij een taxateur kon sturen......

    Je snapt het al, die euroos stortte ik niet en die taxateur kwam ook niet. Ik vermoed dat het een oplichter was.

    Al met al beter geduld hebben, laat iemand eens kritisch kijken naar je huis en inrichting, zorg dat alles pico bello in orde is en uiteindelijk komt er dan wel iemand.
    Neuzend op funda en consorten laten vaak vreselijke foto's zien, huizen waar de troep je tegemoet komt en de verf op langdurige vakantie is. Overwoekerde plaatsjes, foute teksten (zeer grote tuin, waar nog geen 7 m2 achter het huis ligt), pontificale foto's van wc's (trekt mij niet aan) en de eerst getoonde foto is regelmatig niet het huis, dus trekt meteen niet om door te bladeren.
    Ik denk dat het waard is om zeer goede foto's te maken.

    Zelf heb ik alles nog maar weer eens in de verf gezet vorige zomer, zowel binnen als buiten, de tuin weer volledig opgeknapt, terrassen schoongemaakt etc. etc. Foto's vernieuwd en na 4 jaar kwam er dan toch een koper.
Terug naar de lijst