sollicitatie

sollicitatie 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Dingetje
    Het verbaast me eigenlijk best wel dat het je serieus verbaast dat je niet bent uitgenodigd voor een gesprek.
    Er waren 70 kandidaten.

    Als jij het gevoel hebt dat je nog een keer moet reageren zou ik dat echter gewoon doen; je hebt nl niets te verliezen en wie weet zoeken ze later nog eens iemand.


    Ja klopt, maar de baan was te veel op mijn lijf geschreven en ook nog eens dichtbij. Bij die 70 zitten er een heleboel die niet geschikt zijn en dat is ook bevestigd. De functie is heel divers, dus dan weet je van te voren dat niet iedereen geschikt is. Is een MBO+/HBO- functie. Ik ben in het verleden (toen ik nog jong was) ms ook wel te veel verwend, want bij bijna elke baan waar ik op solliciteerde mocht ik op gesprek komen.

    Ik ga iig een poging wagen. Er werd iig niet negatief gereageerd op mijn reactie, dus zo gek was mijn verbazing niet Smile
  2. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat je alsnog een kans zou maken als je weer een gesprek zou aanvragen.
  3. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Dat doe je goed, Nicole, en ik zie je positieve spirit heel graag!
    Natuurlijk zijn er hier op OA mensen die reageren vanuit een ander perspectief, ook dat is te begrijpen.

    Hou jij eens even lekker dat positieve aan, en probeer vooral daar door te dringen met wat JIJ hen te bieden hebt, en dat is niet mis.

    Het is alleen zo moeilijk over te brengen als '1 van de 70 zonder persoonlijk gesprek'.
    JIJ hebt er een goed gevoel bij, dus geef daar vooral gehoor aan :)

    Heel veel succes en laat even weten hoe het afloopt.
  4. Inge71
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge71
    Ik vind het geweldig om te lezen hoe zeker jij bent bij dat die baan op je lijf geschreven is, dus ik zeg doen! Niet geschoten is altijd mis. en nog zo`n leuke dooddoener: nee heb je, Ja kan je krijgen.
    Je laat in elk geval aan het bedrijf zien dat jij er wel zin in hebt, succes!
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Inge71
    Ik vind het geweldig om te lezen hoe zeker jij bent bij die baan, dus ik zeg doen! Niet geschoten is altijd mis. en nog zo`n leuke dooddoener: nee heb je, Ja kan je krijgen.
    Je laat in elk geval aan het bedrijf zien dat jij er wel zin in hebt, succes!

    Precies.
    Zet 'm opSmile
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik zou even bellen.
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    Nou schiet er maar eens op:

    Geachte heer xxxx,

    Bedankt voor uw terugkoppeling, dat stel ik zeer op prijs.

    Het werkzaamheden in de door u aangeboden functie zijn nagenoeg gelijk aan de werkzaamheden die ik in mijn huidige baan verricht. Ik doe dat werk nog steeds met veel plezier.

    Waar ik echter tegen aanloop is dat er geen mogelijkheid is voor meer uren en ik nu mijn kinderen ouder worden heel graag meer wil werken. Dat is ook de reden waarom ik mijn administratiekantoor ben begonnen; om op die manier meer uren te kunnen werken mocht een in mijn situatie passende baan met meer uren niet voorbij komen.
    Op dit moment maak ik tijdelijk meer uren ivm het zwangerschapsverlof van onze directiesecretaresse, daarbij vervang ik haar voor een deel. De combinatie met mijn eigen functie bevalt me zeer goed en zou daar graag een gevolg aan geven.

    Vandaar dat ik onmiddellijk enthousiast werd toen ik uw vacature voorbij zag komen. Zeker na het bekijken van uw website kreeg ik een heel goed gevoel over uw bedrijf.
    Ik zelf denk namelijk wel dat ik mijn ei in deze functie kwijt kan en dat ik van grote waarde kan zijn voor uw bedrijf. Uw uitleg bevestigt mij daar alleen maar in.

    Ik ben nog steeds erg enthousiast over de functie en uw bedrijf.
    Mocht u zich nog bedenken dan hou ik me uiteraard graag aanbevolen om alsnog in een persoonlijk gesprek mijn motivatie waarom ik denk dat de baan op mijn lijf geschreven is toe te lichten..

    Ik wens u in ieder geval veel succes met het selecteren van de juiste kandidaat.

    Met vriendelijke groet,
    17 mei '16 - 20:38:47 / 17 mei '16 - 21:29:34
  8. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Zou ook bellen. Korrsluiten op directe manier.
    succes!
  9. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Ik zou even bellen.


    Het probleem is dat ik de komende dagen niet echt in de gelegenheid ben om te bellen (veel aan het werk en ik wil geen slapende honden wakker maken).

    Voor mijn gevoel is op deze manier mailen nu de beste manier, maar ik kan me daar natuurlijk in vergissen.
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef nibo


    Het probleem is dat ik de komende dagen niet echt in de gelegenheid ben om te bellen (veel aan het werk en ik wil geen slapende honden wakker maken).

    Voor mijn gevoel is op deze manier mailen nu de beste manier, maar ik kan me daar natuurlijk in vergissen.

    Dan idd mailen en vragen of ze misschien volgende week toch even een half uurtje tijd voor je hebben.
  11. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Even 'schieten' danSmile:

    Ik zou niet laten weten dat ik te weinig waardering krijg in mijn huidige baan. Want dat geeft te denken over de vraag waarom niet . Er zou hierdoor ten nadele kunnen gedacht worden over jou.
    En verder onderaan zie ik advocaat staanSmile, maar dat is een typo denk ik.

    Verder lijkt het mij wel goedSmile

    Succes hoor, doen.Smile
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik zou de zin over waardering eruit halen.
    Hij had het ook over directiesecretaresse werkzaamheden. Heb je daar ervaring in?

    Je laatste zin over die advocaat snap ik niet? Bedoel je kandidaat?
Terug naar de lijst