Meedenken over vragen sollicitatiegesprek

Meedenken over vragen sollicitatiegesprek 

Onderwerp van Deedee

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    ga je wel eens kijken in de klas en waar let je dan op, zowel bij lln als bij docent?
  2. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    quote:
    Dit schreef rotonde


    Blijft raar.. Hoe ver mag je dan je vraag uitdiepen aan de hand van het gegeven antwoord?


    Tja STARR vragen stellen dus...
    Best gek hoor. Ik heb in mijn leven al zooo veel gesolliciteerd maar om dan aan de andere kant van de tafel te zitten...
  3. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    quote:
    Dit schreef Mar1970
    ga je wel eens kijken in de klas en waar let je dan op, zowel bij lln als bij docent?


    Goeie
  4. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee

    quote:
    Dit schreef rotonde
    Wat ik zelf ervaren heb als nieuwe/onervaren leraar is je eigenlijk alleen echt contact hebt met de teamleiders als er iets niet lekker loopt. Zij zijn niet de leidinggevenden van de leraren maar eigenlijk hebben zij wel het meeste impact op mijn gevoel voor veiligheid binnen de school gehad. Een teamleider van de 3 is wel bij me op lesbezoek geweest in het begin, gaf tips en tops. Die komt me wel vertellen als hij iets goeds heeft gehoord, geeft ook aan wat echt een starterprobleem is. Teamleiders zijn volgens mij meestal de hele goeie mentoren geweest, dus hoe om te gaan met de kinderen weten ze wel.

    Mijn vraag zou daarom iets zijn als: hoe zie jij de relatie met de leraren van je klassen. Dan hoor je vanzelf of ze daar ?berhaupt over nagedacht hebben? Of dat ze wel doorhebben deze relatie ook veilig moet zijn? (al is het maar dat de leraar zelf durft te komen brainstormen met je)


    Bij ons zijn de teamleiders j?ist de leidinggevenden van de docenten. Lesbezoek is onderdeel van de gesprekkencyclus. En evt nog extra tussendoor, als lessen niet goed lopen.
  5. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    quote:
    Dit schreef Dimmy


    Bij ons zijn de teamleiders j?ist de leidinggevenden van de docenten. Lesbezoek is onderdeel van de gesprekkencyclus. En evt nog extra tussendoor, als lessen niet goed lopen.


    ja bij mij ook hoor, ik heb heel veel contact met m'n teamleider. Ook over priv?dingen wanneer die in de weg zitten van m'n werk (zoals een rechtzaak met m'n ex) maar ook dingen die ik als newbee niet weet ofzo, ik loop heel makkelijk even bij haar naar binnen. Ze is het afgelopen jaar.... 2x bij me in de klas geweest en ze heeft ook filmpjes vna me gekeken en besproken. Zij is, samen met de coach die ik heb (ben nog in opleiding maar geef al wel les) echt mijn vraagbaak ....
  6. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Waar krijg je vlekken van in je nek?
    Als je later terug kijkt op je leven, waar ben je dan het meest trots op?
    Wat wordt je grootste uitdaging in deze functie?
    Wat gaan wij van jou kunnen leren?



    Blijf weg van het cv, je wilt de mens zien, wie haal je binnen. De leukste vragen zijn de onvoorspelbare. Een selectiegesprek mag ook leuk zijn..
  7. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Dimmy


    Bij ons zijn de teamleiders j?ist de leidinggevenden van de docenten. Lesbezoek is onderdeel van de gesprekkencyclus. En evt nog extra tussendoor, als lessen niet goed lopen.


    uuuuhmmmm

    Ik heb een van de 2 directeuren waar ik onder val gevraagd wie er nu verantwoordelijk is om met me komen praten als er iets speelt. Zijn antwoord: je hoort het heus wel. En dat is ook zo, dan komt er ??n van de 3 teamleiders langs, of 1 van de 2 directeuren. Natuurlijk voeren ze wel de gesprekkencyclus, daarvoor heb ik een officieel lesbezoek gehad. Ik heb nog gevraagd of er niet een centrale persoon is met wie ik bijvoorbeeld maandelijks een bak koffie kan drinken om de geluiden met mij te bespreken, hij keek alsof hij water zag branden. Vragen die ik binnen de sectie stel worden uitgebreid besproken, alleen helaas niet met mij..... Oja, er zijn er ook nog 2 verantwoordelijk om de nieuwkomers te begeleiden. Ik heb welgeteld een mailtje gehad, hoe het met me gaat.

    Mijn voorkeur voor een nieuwe baan gaat dan ook echt uit naar een kleinere school hahahaha
Terug naar de lijst