Werkt iemand van OA in de uitvaartzorg? Ik overweeg een carri?reswitch

Werkt iemand van OA in de uitvaartzorg? Ik overweeg een carri?reswitch 

Onderwerp van Cato

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Cato zelf op 18 februari 2018 om 20:19:17

Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik heb een jaar als uitvaartleider gewerkt. Ik had een opleiding gedaan bij de Stivu. Het was een mooi en bijzonder jaar. Ik ben toen gestopt omdat de kinderen nog erg jong waren en dat was een slechte combinatie. Want het werk is zeer onregelmatig. Dus ik heb toen zelf aangegeven geen nieuw contract te willen.

    Als je bijvoorbeeld bent ingeroosterd om tot bijvoorbeeld 16.00 uur te werken, dan kan het zo zijn dat je 's middags nog een oproep krijgt om een uitvaart bij een familie te regelen en dan kan je niet om 16.00 uur je mappen dichtklappen. Dan kan het zijn dat je pas anderhalf uur later klaar bent met werken,

    Je draait verder ook weekend-diensten. Soms had ik hele weekend helemaal niks te doen en een andere keer was ik 's morgens al om 08.00 uur op een van de uitvaartcentra om een of twee crematies of begrafenissen voor te bereiden en die dag uit te voeren en dan waren er ook nog meldingen om een uitvaart te bespreken en dan stak je soms pas om elf uur 's avonds de sleutel in de voordeur.

    Het salaris is niet echt top. Ik verdiende als secretaresse ongeveer net zo veel , terwijl je als uitvaartleider veel meer verantwoordelijkheden hebt en zeer onregelmatig werkt. Je bent vaak wel met 5 uitvaarten tegelijk bezig. Wat ik wel apart vond dat ik af en toe een fooi kreeg. Dat had ik als secretaresse nooit meegemaakt.

    Daarna heb ik nog een poosje uitvaart-verzekeringen gedaan en een jaartje in een showroom gewerkt waar ik grafmonumenten, urnen en allerlei gedenktekens verkocht.

    Voor jezelf beginnen zou ik niet doen. Het is op zich wel mooier, omdat klanten dan voor jou kiezen, maar de concurrentie is moordend. De meeste vrouwen die voor zichzelf beginnen hebben een man met een goedbetaalde baan.
    Ze verdienen vaak het zout in de pap niet, maar dat maakt niet uit, omdat hun man goed verdient.
  2. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    Voor iedereen die meeleefde.

    Na wat heen en weer gedoe (wat al minder prettig begon aan te voelen) heb ik besloten niet op het aanbod in te gaan.

    Het gat met mijn huidige inschaling was veel en veel te groot, daardoor niet haalbaar en daarbij doet het onvoldoende recht aan de ervaring die ik w?l inbreng.

    Voor nu ga ik even op een rij zetten wat ik verder wil.
    Nog verder in de uitbaartbranche of nog even niet.

    Het heeft me in ieder geval een positieve vibe gegeven.
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Jammer, maar verstandig denk ik.
  4. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef Cato
    Voor iedereen die meeleefde.

    Na wat heen en weer gedoe (wat al minder prettig begon aan te voelen) heb ik besloten niet op het aanbod in te gaan.

    Het gat met mijn huidige inschaling was veel en veel te groot, daardoor niet haalbaar en daarbij doet het onvoldoende recht aan de ervaring die ik w?l inbreng.

    Voor nu ga ik even op een rij zetten wat ik verder wil.
    Nog verder in de uitbaartbranche of nog even niet.

    Het heeft me in ieder geval een positieve vibe gegeven.


    En als zelfstandige?
    Dit zie je toch ook steeds meer in deze branche.
  5. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    Oh, ik lees nu pas de bijdrage van Twelve.
    Zelfstandige toch niet zo'n goed idee dus.
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    quote:
    Dit schreef 7jeroen7
    Oh, ik lees nu pas de bijdrage van Twelve.
    Zelfstandige toch niet zo'n goed idee dus.

    Wie weet.
    Ik ga onderzoeken wat ik nu verder wil. Er zijn uiteraard meerdere bedrijven en zelfstandig zou ook nog een mogelijkheid zijn. Maar dat ga ik allemaal eens rustig op een rij zetten.
    Volgende maand een orientatiedag bij een opleiding tot uitvaartverzorger.

    Bij mijn huidige werkgever ga ik per 1/4 een andere functie doen dus voor nu weer even wat uitdaging. En wellicht kies ik nog even voor de rust van een bekende werkplek met schoolvakanties vrij zolang die twee pubers nog thuis wonen. Het heeft ook zo zijn voordelen om in het onderwijs te werken.

    Het heeft geen haast. Deze sollicitatie is goed geweest voor mijn zelfvertrouwen en maakt dat ik in beweging kom. Dat is opzichzelf al winst en goed voor mijn persoonlijke proces.
  7. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Cato

    Wie weet.
    Ik ga onderzoeken wat ik nu verder wil. Er zijn uiteraard meerdere bedrijven en zelfstandig zou ook nog een mogelijkheid zijn. Maar dat ga ik allemaal eens rustig op een rij zetten.
    Volgende maand een orientatiedag bij een opleiding tot uitvaartverzorger.

    Bij mijn huidige werkgever ga ik per 1/4 een andere functie doen dus voor nu weer even wat uitdaging. En wellicht kies ik nog even voor de rust van een bekende werkplek met schoolvakanties vrij zolang die twee pubers nog thuis wonen. Het heeft ook zo zijn voordelen om in het onderwijs te werken.

    Het heeft geen haast. Deze sollicitatie is goed geweest voor mijn zelfvertrouwen en maakt dat ik in beweging kom. Dat is opzichzelf al winst en goed voor mijn persoonlijke proces.


    Jammer dat het met dit bedrijf niet werkt maar goed van je dat je weet wat je waard bent en daarin stand houdt!
  8. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato

    Bedankt allemaal voor het meedenken, ook per pb.

    Ik ga het draadje sluiten
Terug naar de lijst