Gootsteen verstopt

Gootsteen verstopt 

Onderwerp van June

Terug naar de lijst
  1. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    En dan is de gootsteen verstopt in de keuken, water loopt nog wel weg, maar veel te langzaam. Sifon er al afgehaald. Plopper erop. Soda en kokend water er door, maar nog geen gewenst resultaat.
    Toen met de ontstoppingstrekveer in de weer maar die komt maar 1,5 meter verder en blokkeert dan....of ik doe dat niet goed dat ronddraaien lukt me niet echt.

    En nu? Een loodgieter bellen zal wel de enige oplossing zijn of kan er nog iets?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    He, balen zo in het weekend!

    Niet heel milieuvriendelijk, maar zo'n flesje met ontstopmiddel werkt vaak als een tiet Smile
    Heb meestal een oranje flesje.
  3. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    Ik heb de waterspiegel volledig laten dalen en toen een ruime combi azijn met soda gebruikt en het luchtgaatje van de gootsteenbak afgesloten.( twee flessen azijn met twee zakken soda.geleudelijk er in laten stromen. Toen met kokend water er achteraan en ondertussen plopperdieplopSmile.
    In de combinatie azijn en soda gaat alles bruisen. Ik denk dat ik ook de verstopping toen een beetje uitgebruisd heb. En heel veel kokend water na afloop doet ook het gestolde vet verder oplossen.
    Veel succes!


    PS dit schijnt milieuvriendelijker te zijn.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    Ik heb de waterspiegel volledig laten dalen en toen een ruime combi azijn met soda gebruikt en het luchtgaatje van de gootsteenbak afgesloten.( twee flessen azijn met twee zakken soda.geleudelijk er in laten stromen. Toen met kokend water er achteraan en ondertussen plopperdieplopSmile.
    In de combinatie azijn en soda gaat alles bruisen. Ik denk dat ik ook de verstopping toen een beetje uitgebruisd heb. En heel veel kokend water na afloop doet ook het gestolde vet verder oplossen.
    Veel succes!


    PS dit schijnt milieuvriendelijker te zijn.


    Ja, combi azijn en soda is eerst ook nog te proberen inderdaad.
  5. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June

    Ga zo nog maar eens extra soda en azijn halen....en dan methode Evelyne doen....
    Chemisch durf ik niet zo goed aan, bang voor schade aan de leidingen.
  6. guus
    Pluk de Dag

    Toon alleen de berichten van guus
    quote:
    Dit schreef Evelyne1
    Ik heb de waterspiegel volledig laten dalen en toen een ruime combi azijn met soda gebruikt en het luchtgaatje van de gootsteenbak afgesloten.( twee flessen azijn met twee zakken soda.geleudelijk er in laten stromen. Toen met kokend water er achteraan en ondertussen plopperdieplopSmile.
    In de combinatie azijn en soda gaat alles bruisen. Ik denk dat ik ook de verstopping toen een beetje uitgebruisd heb. En heel veel kokend water na afloop doet ook het gestolde vet verder oplossen.
    Veel succes!


    PS dit schijnt milieuvriendelijker te zijn.


    Na deze mogelijke oplossing 2 a 3 keer per week 5 minuten de warm waterkraan open laten staan om de leiding te spoelen.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef June
    Ga zo nog maar eens extra soda en azijn halen....en dan methode Evelyne doen....
    Chemisch durf ik niet zo goed aan, bang voor schade aan de leidingen.


    Kan prima. Echt waar! Smile
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Ik heb laatst veel dreft in het gootsteengat gegooid, ff laten intrekken en toen een ketel kokend water er achteraan. Probleem opgelost.
  9. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef guus


    Na deze mogelijke oplossing 2 a 3 keer per week 5 minuten de warm waterkraan open laten staan om de leiding te spoelen.


    SmileJa, precies! Dat doe ik ook regelmatig.


    Succes June👍👍👍👍
  10. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June

    Gelukt volgens mij!

    Dank je Evelyne!
  11. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1
    quote:
    Dit schreef June
    Gelukt volgens mij!

    Dank je Evelyne!


    Smile
  12. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef June
    En dan is de gootsteen verstopt in de keuken


    En jij denkt dat de loodgieter m wel kan vinden 😜

Terug naar de lijst