Dierentips

Dierentips 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Honden en stokken ⛔

    Veel honden vinden het geweldig om met stokken te spelen, maar helaas is dit niet zonder gevaar.

    Het spelen met stokken kan ernstige verwondingen geven aan het gehemelte, de keel en de tong. Ook kan het tot afgebroken kiezen en/of tanden leiden. De splinters die vrij komen bij het kauwen op stokken kunnen ook voor nare gevolgen zorgen. Denk hierbij aan bloedingen, ontstekingen en abcessen.

    Als uw hond graag apporteert kunt u beter een speciale kunststof apporteerstok of een goede bal (die de hond niet stuk kan bijten) gebruiken. Let wel op sommige ballen kunnen slijtage geven aan het gebit.

    Af en toe komt er bij ons een hond binnen met een stok trauma, soms moeten we ook daadwerkelijk opereren. Kortom voorkomen is beter dan genezen! 🙂


    @
    Dierenkliniek 't Hooy Velt Sterkliniek Emmen
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Is toch onder de echte hondenliefhebber al lang en breed bekend.
    Spelen met stokken kan zelfs tot de dood leiden. Z??r onverstandig dus om je hond dit aan te leren en of te bemoedigen.
    Ik heb het werkelijk nog nooit gedaan.

    Ook kapotte speeltjes, balletjes etc. direct weggooien. Zoals bv flostouw als deze stuk is. Krijgt een hond nl draden hiervan binnen kunnen deze de darmen doorboren met alle gevolgen, zelfs dood tot gevolg, vandien.

    En laat je hond sowieso nooit zonder toezicht alleen met speeltjes.
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Erna
    Is toch onder de echte hondenliefhebber al lang en breed bekend.


    Ik denk dat je daar te makkelijk vanuit gaat. Net zoals een hond in een auto achterlaten, bijvoorbeeld, je denkt dat iedereen weet dat zoiets echt niet kan, maar in de praktijk valt het tegen.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik kwam net deze petjes tegen Smile
    Plaatje
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Pas op met algen- en groene aanslag reiniger.
    Het wordt weer warmer en daarom wil iedereen heerlijk in de tuin van het zonnetje genieten. Maar allereerst wordt vaak de tuin in orde gemaakt. De tuinmeubelen en het terras worden schoon gemaakt en dit wilt u natuurlijk zo snel mogelijk doen. Daar zijn allerlei schoonmaakmiddelen voor, zoals algenreiniger en/of groene aanslag reiniger. Hartstikke handig, maar giftig voor uw huisdier.

    Let goed op; deze schoonmaakmiddelen zijn ontzettend giftig voor veel dieren. Misschien likt uw huisdier niet direct aan het schoonmaakmiddel, maar toch kan het dier hier heel gemakkelijk mee in aanraking komen. Uw hond en/of kat loopt over de net schoon gemaakte tegels en likt daarna zijn of haar pootjes schoon. Hierdoor kunnen er pijnlijke blaren op de tong of in de keel ontstaan. Spoel daarom na gebruik van een reiniger het terras heel goed na met veel water. Laat uw dier pas weer naar buiten als het terras helemaal droog is 🐾



    @ Dierenkliniek 't Hooy Velt Sterkliniek Emmen
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik kwam net deze petjes tegen Smile



    Is schattig maar ik ben zelf een beetje anti kleding bij dieren,,Smile
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Is schattig maar ik ben zelf een beetje anti kleding bij dieren,,Smile


    Ik ook, maar vond deze wel stoer Smile
  8. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Is schattig maar ik ben zelf een beetje anti kleding bij dieren,,Smile


    Ik ook .
    Dieren houden er ook niet van .
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Hoe warmer het wordt, hoe vaker we de ramen open zetten. Zo laten we de ramen vaak gekanteld open staan als we weg zijn. Wanneer u een kat heeft, kunt u dit beter niet doen.
    Plaatje
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Of er een hekje tussen zetten. >>LINK<<

    Plaatje
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Of er een hekje tussen zetten. >>LINK<<





    SmileSmile
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Nu het buiten weer wat warmer wordt gaan vlooien niet alleen binnen, maar ook buiten ontpoppen.

    Wist u dat er maar 5% op het dier leeft en tot wel 95%(!) in de omgeving van uw dier? 😱

    Slechts 5% van de totale vlooienpopulatie wordt gevormd door de volwassen vlo. De overige 95% bevindt zich in de vorm van eitjes, larven en poppen in de omgeving (vloerbedekking, meubels, onder kasten, etc.).

    Een vlooienwijfje legt duizend eitjes, waarvan het merendeel op de grond terecht komt. Uit een eitje komt een larve, die in een stil donker plekje kruipt (naad of kier) en zich verpopt. Een pop ontwikkelt zich tot vlo, deze popstadium kan enkele weken, maar ook wel een jaar overleven.

    Uit de poppen komen de jonge vlooien die vervolgens bloed zuigen bij de hond of kat. Ongeveer 24 uur na deze 'bloedmaaltijd' gaan de vlooien al eitjes leggen. De totale duur van de cyclus van een vlo is sterk afhankelijk van temperatuur en luchtvochtigheid en varieert van 3 weken tot een jaar.

    U begrijpt denk ik wel aan de hand hiervan, dat er snel een vlooien plaag in huis kan ontstaan. Vlooienbestrijding, waarbij alle stadia van de vlo worden besteden, is de beste oplossing voor succesvolle bestrijding.

    @
    Dierenkliniek 't Hooy Velt Sterkliniek Emmen
Terug naar de lijst