Wie heeft ervaring met de collectieve inkoop zonnepanelen VEH?

Wie heeft ervaring met de collectieve inkoop zonnepanelen VEH? 

Onderwerp van Nobody

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Nobody
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nobody
    Ik heb me onlangs ingeschreven voor een collectieve inkoop zonnepanelen bij Vereniging Eigen Huis. Ik twijfel nog. Heb al wat gelezen en de reacties zijn nogal wisselend.
    Onderstaande kreeg ik toe gestuurd van VEH. Wie heeft hier ervaring mee en hoe zit dat straks als het salderen in 2020 op de schop gaat?

    We hebben met deze Collectieve Inkoop Zonnepanelen samen een mooie korting behaald. U heeft zich ingeschreven voor een zonnepanelensysteem van 8 panelen. Uw korting op dit systeem is ? 871,- ten opzichte van de gemiddelde marktprijs (bron: Milieu Centraal). Al ruim 2.100 deelnemers hebben besloten hun aanbod te accepteren. Ook uw persoonlijk aanbod van SolarNRG staat voor u klaar.
    U heeft tot en met 20 juni om het aanbod te accepteren.
    Wat verdere gegevens:

    Huis: plat dak, geen schaduw.
    Zonnepaneel blauw 275Wp

    U betaalt incl. 21% btw ? 2.757
    BTW terug: ? 478,49
    Aanschafprijs na aftrek btw ? 2.278,51

    Uw voordeel:
    Jaarlijks verwachte stroomopbrengst 1.970 kWh
    U bespaart hiermee in het eerste jaar circa ? 432
    Uw investering is o.b.v. de huidige salderingsregeling terugverdiend in 6.2 jaar
    Jaarlijks verlaagt u de CO2 uitstoot met 1.340 kg
    Compleet zonnepanelensysteem.

    Inbegrepen in dit pakket:

    Schouw van uw dak
    8 zonnepanelen
    Omvormer
    Overig materiaal
    Installatie
    Monitoring
    Na acceptatie van dit aanbod, ontvangt u van Vereniging Eigen Huis per e-mail een bevestiging en uw overeenkomst met SolarNRG.
    Vereniging Eigen Huis vraagt u een aanbetaling van ?150 te voldoen op een derdengeldrekening (via iDeal of overboeking).
    Na ontvangst van uw aanbetaling, deelt Vereniging Eigen Huis uw gegevens met SolarNRG. Zij sturen u binnen 5 werkdagen een welkomstmail.
    Via een schouw bepaalt SolarNRG of uw dak inderdaad geschikt is voor zonnepanelen en bespreekt met u welk aantal panelen het beste bij uw situatie past.
    Als het pakket niet past of de verwachte opbrengst te laag is, dan wordt de overeenkomst kosteloos ontbonden en krijgt u de aanbetaling volledig teruggestort. Als het pakket wel past en u tevreden bent met het legplan, dan installeert SolarNRG het complete zonnepanelensysteem op uw dak. U bespaart direct met uw zelf opgewekte, groene stroom.
  2. Hoop1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Hoop1
    Hoi Willem,

    Ik heb in 2016 via deze weg zonnepanelen verkregen. Was/ben er tevreden over.
    SolarNG heeft het netjes afgehandeld.
    Offertes vergelijken, vond ik ook lastig.
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Willem
    Wie heeft hier ervaring mee en hoe zit dat straks als het salderen in 2020 op de schop gaat?


    De salderingsregeling wordt waarschijnlijk vervangen door een subsidieregeling.
    Hoe die er uitziet is nog niet bekend, maar regering heeft toegezegd dat men blijft uitgaan van terugverdientijd van 7 jaar.
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik reageer hier later op.
  5. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Interessant
  6. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef jeannetted
    Ik reageer hier later op.

    Bijna vergeten...

    Ik krijg binnenkort zonnepanelen. Ik heb verschillende offertes aangevraagd. Ik vind een 'dakplan' via googlemaps niet de voorkeur hebben. Laat maar iemand komen die je dak en dakrichting en alle obstakels (die schaduw kunnen veroorzaken) kunnen bekijken. Ook hebben ze met mij bekeken waar de omvormer komt te hangen en ze hebben mijn meterkast (qua groepen) bekeken.
    Ook hebben zij voor mij het garantiecertificaat via SGZE geregeld. Via hen laat ik ook met korting de BTW terugvragen. Dat is als je het zelf moet doen ook nog een hele klus.
    Of jouw dak goed ligt kun je via de website >>LINK<< bekijken. Hoe beter het dak ligt hoe meer opbrengst natuurlijk. Ik lees dat jouw dak plat is en geen schaduw heeft.
    Ook zitten er in jouw aanbod geen optimizers. Optimizers zorgen ervoor dat de zonnepanelen individueel optimaal blijven werken ook als er op ??n ergens schaduw valt.
    Ik vind zelf blauwe zonnepanelen (jouw aanbod) niet mooi. Deze zijn goedkoper dan 'all black' waar ik voor gekozen heb. Het oog wil ook wat. Misschien is dat voor een plat dak minder belangrijk.
    Ik vind het qua prijs en opbrengst een mooie aanbieding.
    Qua saldering blijf ik optimistisch. De regering wil ons energie laten besparen en zal daarin toch beleid moeten maken.

    Je kunt op >>LINK<< een pdf aanvragen waarmee je zelf een legplan voor een plat dak kan maken.
    Ook vind je op deze website info over optimizers.

    Succes met je afwegingen.
  7. Nobody
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nobody

    Hallo Jeanetted,

    Bedankt voor je reactie Smile.
    Ik heb de keuze om zwarte panelen nemen:
    Er staat: Ik wens zwarte zonnepanelen voor + ? 30 per paneel (zwart 290 Wp / blauw 275 Wp)
    + ? 240.


    Check gedaan via de website >>LINK<<
    Bij mij was alles "zeer geschikt". Ik had ook niet anders verwacht. Dus zo`n optimizer heb ik in mijn geval niet nodig.
    Mijn buren hebben ook zonnepanelen en daar ga ik eens mee praten over hun ervaring.
    quote:
    Dit schreef jeannetted

    Bijna vergeten...

    Ik krijg binnenkort zonnepanelen. Ik heb verschillende offertes aangevraagd. Ik vind een 'dakplan' via googlemaps niet de voorkeur hebben. Laat maar iemand komen die je dak en dakrichting en alle obstakels (die schaduw kunnen veroorzaken) kunnen bekijken. Ook hebben ze met mij bekeken waar de omvormer komt te hangen en ze hebben mijn meterkast (qua groepen) bekeken.
    Ook hebben zij voor mij het garantiecertificaat via SGZE geregeld. Via hen laat ik ook met korting de BTW terugvragen. Dat is als je het zelf moet doen ook nog een hele klus.
    Of jouw dak goed ligt kun je via de website >>LINK<< bekijken. Hoe beter het dak ligt hoe meer opbrengst natuurlijk. Ik lees dat jouw dak plat is en geen schaduw heeft.
    Ook zitten er in jouw aanbod geen optimizers. Optimizers zorgen ervoor dat de zonnepanelen individueel optimaal blijven werken ook als er op ??n ergens schaduw valt.
    Ik vind zelf blauwe zonnepanelen (jouw aanbod) niet mooi. Deze zijn goedkoper dan 'all black' waar ik voor gekozen heb. Het oog wil ook wat. Misschien is dat voor een plat dak minder belangrijk.
    Ik vind het qua prijs en opbrengst een mooie aanbieding.
    Qua saldering blijf ik optimistisch. De regering wil ons energie laten besparen en zal daarin toch beleid moeten maken.

    Je kunt op >>LINK<< een pdf aanvragen waarmee je zelf een legplan voor een plat dak kan maken.
    Ook vind je op deze website info over optimizers.

    Succes met je afwegingen.
  8. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef jeannetted
    Qua saldering blijf ik optimistisch. De regering wil ons energie laten besparen en zal daarin toch beleid moeten maken.
    .


    Ik vraag me af hoe dat gaat als half Nederland zonnepanelen heeft.
    De vraag is of er dan nog wel vraag is naar teruggeleverde energie.

    Verder wordt zonne-energie gesubsidieerd door energiebelasting op gas en stroom van het netwerk.
    Maar als steeds minder mensen daar gebruik van maken, droogt ook die bron op.
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Dion


    Ik vraag me af hoe dat gaat als half Nederland zonnepanelen heeft.
    De vraag is of er dan nog wel vraag is naar teruggeleverde energie.

    Verder wordt zonne-energie gesubsidieerd door energiebelasting op gas en stroom van het netwerk.
    Maar als steeds minder mensen daar gebruik van maken, droogt ook die bron op.


    Ik probeer zoveel op te wekken als ik gebruik. Wellicht zelfs te weinig als ik ook andere duurzame maatregelen ga nemen zoals elektrisch koken en wellicht tzt een hybride warmtepomp. Ik wil ook minder gas gaan gebruiken. Energieneutraal zal mijn huis niet worden. Daar is mijn huis te oud voor en ik heb niet te middelen om dit alles te financieren.
    Ben ook bezig met vloerisolatie, LED-lampen, goed geisoleerd zolderraam etc.
    Ik probeer een evenwicht te vinden in wat voor mij betaalbaar is en wat mijn bijdrage aan het milieu kan zijn. Dat laatste weegt voor mij ook zwaar.
  10. Nobody
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nobody

    Nou, uiteindelijk is het zo ver.
    Zojuist zijn 9 zwarte zonnepanelen van circa 320 Wp per stuk met ieder hun eigen optimizer gemonteerd op het platte dak.
    Niet via VEH maar via een ander bedrijf, Zonneplan in zee gegaan. De saldering regeling is in ieder geval tot 2023 gegarandeerd en daarna wordt het afgebouwd.
    We zullen zien. Ben er heel blij mee.
  11. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Willem
    Nou, uiteindelijk is het zo ver.
    Zojuist zijn 9 zwarte zonnepanelen van circa 320 Wp per stuk met ieder hun eigen optimizer gemonteerd op het platte dak.
    Niet via VEH maar via een ander bedrijf, Zonneplan in zee gegaan. De saldering regeling is in ieder geval tot 2023 gegarandeerd en daarna wordt het afgebouwd.
    We zullen zien. Ben er heel blij mee.


    Gefeliciteerd Willem.
    Ik zie dit oude draadje opeens naar boven komen.
    Waarom heb je nu toch gekozen voor zonnepanelen met ieder hun eigen optimizer?
    De mooie 'opwek'maanden komen eraan.
Terug naar de lijst