Gasaansluiting niet gebruiken

Gasaansluiting niet gebruiken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    De situatie is iets anders. Kookgas zit in de servicekosten verrekend. Er is dus geen meter in de woning, maar wel een aansluiting. Helaas wist de verhuurmedewerker niet wat de mogelijkheden zijn. Dit kan ik pas bespreken met de opzichter als ik de sleutel krijg. Zeer ws is er geen perilex aanwezig, laat staan een kookgroep. Voor de aanleg van de kookgroep heb ik toestemming nodig. Ik hoop dat Liander bij het groot onderhoud er direct 3x25A in heeft gezet (bij mijn huidige huis was dat de standaard bij oplevering in 2012, appartement had in 2017 groot onderhoud). Zo niet, dan moet dat ook nog. Al met al is de aanleg van elektra dermate kostbaar, dat een nieuw gasfornuis goedkoper en makkelijker is. Ik wil alleen niet meer op gas koken....

  2. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Kook gas zit nu in de service kosten meegerekend. Maar je betaald toch uiteindelijk je eigen gebruik of zie ik dit verkeerd. Is het gasgebruik in de servicekosten alvast gesteld als een vorm van voorschot.
    Ik kan mij ook voorstellen dat hoe dan ook het geheel overgaat op elektra, immers dat wil de overheid toch dat in 2030 zoveel mogelijk huizen en wijken op elektra zijn overgeschakeld.
    Is daar bij de wbv over dit complex al iets meer bekend daarover?
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Er is geen individuele meter voor het kookgas gebruik. Dus iedereen betaalt hetzelfde. Als er in een verbruiksjaar minder gekookt is, krijgt iedereen terug. Ja, ik vind het ook een gekke constructie.

    Ik weet niet of er plannen zijn om het gebouw gasvrij te maken. De blokverwarming draait ook op gas. Maar iemand moet beginnen toch? Als ze nu voortaan elke lege woning van gas afhalen, zijn ze tegen 2030 voorbereid.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Sinds mijn huis leveren ze nieuwe woningen op met perilex aansluiting. Ik ben dus gasloos! Smile
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Je had nog geen fornuis gehucht?
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef scar
    Je had nog geen fornuis gehucht?

    Nee nee... Ik had sowieso de hoop dat ik ze met het klimaat akkoord om de oren kon slaan als er geen perilex was en wilde voorstellen bij elke nieuwe woning dit te regelen. Gelukkig waren ze zelf zo slim. Nou was het fornuis wat ik had uitgezocht wel heel mooi hoor Smile dus een klein beetje jammer vind ik het wel.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ja daarom wist ik dat nog hahaha. Dit is ook fijn!
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef scar
    Ja daarom wist ik dat nog hahaha. Dit is ook fijn!

    Absoluut!
  9. Bennie1969
    Alles op Zijn tijd

    Toon alleen de berichten van Bennie1969
    Interessant onderwerp, ook eens in verdiepen gezien de tips hier.

    Heb een huurflat met centrale blokverwarming.
    Besteed alleen gas aan het koken. Dat is 1 a 2 kuub per maand.
    Betaal voornamelijk accijns en leveringskosten. Beetje jammer.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Absoluut de moeite waard. Bij ons is er sprake van een 'tussenmeter'. In jouw geval de eind meter, gebruikers meter. Je zou de verhuurder kunnen vragen, in kader milieu, een perilex punt te creëren, als dat er nog niet is. Het nadeel is dat de verhuurder akkoord moet gaan met verwijdering gasmeter. Dat zullen ze niet snel doen, want naast de meter moet ook het leidingwerk er dan uit van stedin. In de links naar tweakers staat veel info. Maar ik zou beginnen met navraag bij de verhuurder.
Terug naar de lijst