structuurverf glad maken

structuurverf glad maken 

Onderwerp van daro

Terug naar de lijst
  1. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Beste klussers,

    Ik wil een muurtje of 2 glad maken. Liefst zonder de structuurverf eraf te steken. Zit er vast op dus je zou zeggen er kan wel iets overheen. Nu is het te grof om er glasvezel op te doen.

    Ik kwam muurglad >>LINK<< tegen daarnet. Iemand ervaring met dat spul toevallig. Werkt het goed en is het inderdaad makkelijk op te brengen????

  2. Erik-S
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik-S
    Ja, dat werkt goed.
    Resultaat is wel afhankelijk van je handigheid met dit soort werk.

    Persoonlijk vind ik het lastig om een mooi glad resultaat te krijgen.
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    misschien voor je dat muurglad doet, de muur eerst schuren met schuurmachine?
    ik had bij de trap echt heel grove uitsteeksels (haalde m'n armen gewoon open) en heb de hele muur 'gewoon' met schuurmachine onder handen genomen.
  4. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro

    quote:
    Dit schreef Erik-S
    Ja, dat werkt goed.
    Resultaat is wel afhankelijk van je handigheid met dit soort werk.

    Persoonlijk vind ik het lastig om een mooi glad resultaat te krijgen.


    Dat laatste lijkt mij ook maar ik gooi er dan nog wel een glasvezelbehangetje overheen. Dan komt het niet zo nauw.

    Bedankt voor je reactie.

    misschien voor je dat muurglad doet, de muur eerst schuren met schuurmachine?
    ik had bij de trap echt heel grove uitsteeksels (haalde m'n armen gewoon open) en heb de hele muur 'gewoon' met schuurmachine onder handen genomen.

    Zo grof is het niet. Maar net te om er direct behang over te doen. Denk ik tenminste.

    Dank voor je tip. Schuren wil ik eigenlijk voorkomen, luie klusser zeg maar.Smile
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Ik heb dat pas geleden gedaan. Mijn muur 'zoog' alles op... Ik ga het nog een keer proberen, maar dan met voorstrijkmiddel. In mijn vorige huis heb ik dat ook gedaan. Toen ging het in een keer goed.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb het al paar keer gebruikt. Is inderdaad nog best lastig om een heel strak resultaat te halen. Ik zou zeker niet eerst schuren. Wat ik wel heb gedaan, toen ik een hele kamer moest doen, is eerst dat muurglad aanbrengen en pas na het drogen wat bijschuren. Er ging daarna behang op. Dus kwam inderdaad niet heel nauw, maar met pas na aanbrengen schuren, kost veel minder moeite, kracht en schuurpapier.

    Werk trouwens in kleine stukjes, want het spul droogt erg snel en dan krijg je het zeker niet meer mooi glad. Doe het ook het liefst in 1 keer goed. Te vaak glad willen trekken op dezelfde plek, werkt averechts. Je trekt het dan weer los.

    Zeer kort geleden heb ik een heel klein wandje echt glad moeten afwerken tbv schoolbordverf. Wat hielp was, een plantenspuit met water bij de hand houden. Als het dan te droog was hielp het om het nat te spuiten. Ook accepteren dat het niet perse in 1 keer helemaal lukt. Na drogen gewoon opschuren en de kleine oneffenheden nog wat bijwerken met plamuurmes.

    En in kleine hoekjes, langs plafond, langs plinten en andere lastige plekken werkt het makkelijker om dat met een kwast aan te brengen ipv de roller.
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik vul eerst de grootste oneffenheden met muurvuller en daarna gaat er nog muurglad overheen.
    Kost even tijd, vooral het wachten tot het goed uitgehard/droog is, werkt goed....en muurvuller is een stuk goedkoper en doordat de muur dan al redelijk glad is, hoeft er veel minder muurglad overheen (en soms is muurglad al niet meer nodig, ook al vind ik het zelf toch wel gladder/evener dan zonder.

    Succes
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Vorig jaar heeft mijn zoon Alabastine MuurDecor Betoneffect op de muren gedaan. Ook hier zat structuurverf op. Het resultaat is prima. De muur is weer glad. Niet echt strak, maar met dat betoneffect ook geen probleem.
    Was best wel een werkje om het er op te krijgen. In de filmpjes lijkt het allemaal zo gemakkelijk.
Terug naar de lijst