OV /NS Flex abonnement

OV /NS Flex abonnement 

Onderwerp van La-Loba

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef La-Loba
    Dank voor alle informatie inmiddels!
    Ga het verder uitzoeken of Flex inderdaad een goede keuze is en anders GVB eens informeren.
    Fietsen in Amsterdam is natuurlijk nog beter ( alhoewel...met al die toeristen met rolkoffers...enige behendigheid verreist)Smile


    Dochter huurt een Swapfiets, 16,50 per maand.
    Lekke band, kapotte lamp?
    Ze komen het repareren of je krijgt tijdelijk een andere fiets.
    Ideaal en fietsen in de stad is volgens haar goed te doen.
  2. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba

    Dat is handig zo'n Swapfiets!
    Dochter heeft een fiets in Adam en goede vriend die zelf fietsen in elkaar knutselt , das alvast goed geregeld voor eventuele reparaties!

    Net met NS gebeld over Flex:

    Het is inderdaad hetzelfde als Dal-uren, alleen betaal je dus per maand € 5,-.
    Je kunt het maandelijks opzeggen of stopzetten ( ten tijde van vakantie e.d.)
    Voor mij wel handig want ik reis niet zo vaak met de trein, dus ga het eerst zelf even uitproberen.
    (Dochter heeft nog Dal uren kaart tot oktober, dus half september omzetten naar Flex)
  3. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef La-Loba
    Dat is handig zo'n Swapfiets!
    Dochter heeft een fiets in Adam en goede vriend die zelf fietsen in elkaar knutselt , das alvast goed geregeld voor eventuele reparaties!

    Net met NS gebeld over Flex:

    Het is inderdaad hetzelfde als Dal-uren, alleen betaal je dus per maand € 5,-.
    Je kunt het maandelijks opzeggen of stopzetten ( ten tijde van vakantie e.d.)
    Voor mij wel handig want ik reis niet zo vaak met de trein, dus ga het eerst zelf even uitproberen.
    (Dochter heeft nog Dal uren kaart tot oktober, dus half september omzetten naar Flex)



    Flex hoef je niet van tevoren te regelen, dat kun je op de dag waarop je het in wilt laten gaan, regelen.

    Ik vind het ideaal. Heb nu weekend Vrij en Daluren korting en heb er veel plezier van. Gebruik ik het een periode niet, zet ik het gewoon stop.
    Betaal nu €41,- per maand (1e klas Weekend Vrij) en dat heb ik er met 1 dag reizen in het weekend vaak al uit. Echt een aanrader.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Flex en ov studentenreisproduct zijn niet te combineren, dit ter info.... Weet niet of dat van toepassing is?
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef hanss51


    oh? dat had ik niet begrepen. Dacht dat ik daar ook korting zou krijgen (maar nog niet gebruikt)

    Ik heb ook Flex Dal. Dus 5 euro per maand betalen ipv per jaar, en je kunt het (tijdelijk) stopzetten als je het een tijdje niet gebruikt.
    Geen saldo laden nodig, je krijgt gewoon achteraf de rekening, eens per maand.

    Je kunt wel in het ov reizen want het is je ov chipkaart, het geld wordt alleen aan het einde van de maand samen met je treinkosten afgeschreven maar je krijgt geen korting.
  6. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Heb nog nooit van een Swapfiets gehoord.

    Zijn die alleen in Amsterdam, of ook in andere grote steden. Daarbij is de ene stad meer een fietstassen dan de andere.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef La-Loba
    Dank voor alle informatie inmiddels!
    Ga het verder uitzoeken of Flex inderdaad een goede keuze is en anders GVB eens informeren.
    Fietsen in Amsterdam is natuurlijk nog beter ( alhoewel...met al die toeristen met rolkoffers...enige behendigheid verreist)Smile



    Ik vond het meer een kunst om niet tussen de tramrails terecht te komen met de fietsband, anders sta je mooi vast.
    Uiteraard gaat dat steeds beter, hoe meer je er fietst
  8. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Ik lees net dat je voor 19 euro per maand altijd korting 20% kunt kopen. Deze is geldig in alle bussen, trams en metro in Nederland.
    >>LINK<<
    Die kende ik nog niet. Moet je minimaal 95 euro aan OV besteden om voordeel te halen, dat is best een fors bedrag

    Ik ging alleen even voor je opzoeken hoe duur hier de RET korting is, die kende ik dan weer wel. 20% korting alleen RET kost me 6 euro per maand.
    Nu ga ik te weinig met de RET dus ik heb het niet echt

  9. quote:
    Dit schreef Fiets
    Heb nog nooit van een Swapfiets gehoord.

    Zijn die alleen in Amsterdam, of ook in andere grote steden. Daarbij is de ene stad meer een fietstassen dan de andere.


    In iedere studentenstad kun je ze vinden. Hier in Zwolle zie je ze ook veel. Herkenbaar aan blauwe voorvelg.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nieuwe studenten krijgen ook korting.
  11. An-drea
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van An-drea
    quote:
    Dit schreef La-Loba
    Dank voor alle informatie inmiddels!
    Ga het verder uitzoeken of Flex inderdaad een goede keuze is en anders GVB eens informeren.
    Fietsen in Amsterdam is natuurlijk nog beter ( alhoewel...met al die toeristen met rolkoffers...enige behendigheid verreist)Smile


    Leuk, toeristen met rol- of andere koffers zijn geen probleem. Toeristen die proberen te FIETSEN. Zouden verboden moeten worden. Zet die maar liever in een tram of bus....
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik vond het meer een kunst om niet tussen de tramrails terecht te komen met de fietsband, anders sta je mooi vast.
    Uiteraard gaat dat steeds beter, hoe meer je er fietst


    Of je klapt op de grond Smile

    Jaren geleden met zoon achterop door Amsterdam gefietst. Was geweldig, maar die trambanen vond ik op sommige plekken doodeng Smile
Terug naar de lijst