Stage en reiskosten

Stage en reiskosten 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Oudste dochter heeft een soortgelijke opleiding gedaan,,

    Moest ook in het weekend stage lopen ook met het OV..
    Als ik mij goed herinner kreeg ze wel reiskostenvergoeding,,

    Succes met het puzzelen,,Smile

    40KM vind ik trouwens wel absurd ver hoor
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Vandaar mijn suggestie om hem wel te brengen, maar niet halen.
    Was mij ontgaan dat hij een OV-kaart heeft. Dan is het toch met name een tijds-kwestie?


    Doordeweeks inderdaad met name tijdskwestie. In totaal 3-4 uur reizen voor iets dat op 30 km afstand zit, is best lang i.c.m. lange dagen. Op zaterdag is het ook een geldkwestie.
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Oudste dochter heeft een soortgelijke opleiding gedaan,,

    Moest ook in het weekend stage lopen ook met het OV..
    Als ik mij goed herinner kreeg ze wel reiskostenvergoeding,,

    Succes met het puzzelen,,Smile

    40KM vind ik trouwens wel absurd ver hoor


    Ja, ik vind het ook belachelijk ver. De locatie waar hij op solliciteerde, zit op 20 km. Dat leek ons goed te doen....
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Zat eens te kijken laatste stage van haar was Assen
    Ook ver 59,8 km maar wel goede busverbinding...

    En Coevorden ook 27,9 km
  5. quote:
    Dit schreef kaatje
    Oh, volgende week zaterdag zelfs tot 19.30 uur. Met OV terug wordt dan 22 uur thuis. Dat gaat 'm niet worden, want dan vertrekt bus naar uitgaanslocatie. Dat wil ik hem niet gaan ontzeggen. Dan auto maar mee naar stage als hij zulke tijden heeft.

    Zulke tijden zijn toch gewoon de consequenties van een stage in die sector? Dat zal best zwaar zijn, maar hoort bij het leven. Van een keer niet stappen krijgt hij geen uitslag.
    En de kosten die hij heeft als hij op zaterdag zijn ov gebruikt kunnen mooi betaald worden uit de stagevergoeding.
  6. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Zat eens te kijken laatste stage van haar was Assen
    Ook ver 59,8 km maar wel goede busverbinding...

    En Coevorden ook 27,9 km


    Hier zelfs 1 stage op 100 km, waar zoon half jaar op kamers moest. Maar dat kan bij zoon Kaatje niet, omdat het geen fulltime stage is en omdat stage niet op 1 lokatie is. Andere stages hier waren op 40 en 60 km. Maar ook dan fulltime, wel lang reistijd, maar wel vast ritme. 20 weken lang zoon s ochtends om 1 minuut over 6 op trein gebracht (anders ook nog 20
    minuten fietsen en nog vroeger zijn bed uit....). S Avonds om 7 uur was hij er dan weer met de trein.

    En nu: eerste sollicitatie bij groot lab op kwartier fietsen was raak. Wat een luxe na al dat gereis.
  7. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    ik snap ook dat 'ver' niet zo... dochter gaat op school in Amsterdam (wonen in Den Helder) en ging daar ook een half jaar op stage. Was dus, net als met school, gewoon 12 uur per dag van huis.

    Vaak geven ze wel een stage- en/of reisvergoeding. Dat wordt meestal wel gewoon besproken tijdens het gesprek.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Als je reageert op een stageplek op 20 km afstand en je moet ineens naar iets op 42 km afstand, dan vind ik dat ver. Zeker omdat er lastig te komen is met OV.

    Maar we zullen zien hoe het gaat.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef josien1


    Hier zelfs 1 stage op 100 km, waar zoon half jaar op kamers moest. Maar dat kan bij zoon Kaatje niet, omdat het geen fulltime stage is en omdat stage niet op 1 lokatie is. Andere stages hier waren op 40 en 60 km. Maar ook dan fulltime, wel lang reistijd, maar wel vast ritme. 20 weken lang zoon s ochtends om 1 minuut over 6 op trein gebracht (anders ook nog 20
    minuten fietsen en nog vroeger zijn bed uit....). S Avonds om 7 uur was hij er dan weer met de trein.

    En nu: eerste sollicitatie bij groot lab op kwartier fietsen was raak. Wat een luxe na al dat gereis.


    Dat snap ik. Je zoon houdt ineens tijd over Smile
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Het OV is soms een drama, maar ik zou in dat geval mijn kind de auto meegeven en dan zelf van het OV gebruik maken als ik ergens heen moet.
    Een stage is maar tijdelijk. Alle andere opties lijken mij een stuk ingewikkelder.
  11. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Als je reageert op een stageplek op 20 km afstand en je moet ineens naar iets op 42 km afstand, dan vind ik dat ver. Zeker omdat er lastig te komen is met OV.

    Maar we zullen zien hoe het gaat.


    Volgens mij loop jij aan tegen jouw oordelen over de consequenties van de stage, omdat hij toch ook moet kunnen uitgaan enzo

    Maar wat als hij en jij dit kan zien aks investering in hemzelf? Dan wordt t misschien minder erg dat hij niet elke week uit kan gaan en ontstaat er meer ruimte en flexibiliteit

    Dit is ook de tijd om te ontdekken dat er soms minder ideale aspecten zitten aan werken. Omdat voor jou 40km niet matcht met die 20 wordt het groter dan het misschien is.
    Je kunt ook middelen: de ene zaterdag jouw auto mee en de andere zaterdag niet. Je hoeft niet alles weg te strijken voor hem (en ik herken dat ook zo)
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Anke


    Volgens mij loop jij aan tegen jouw oordelen over de consequenties van de stage, omdat hij toch ook moet kunnen uitgaan enzo

    Maar wat als hij en jij dit kan zien aks investering in hemzelf? Dan wordt t misschien minder erg dat hij niet elke week uit kan gaan en ontstaat er meer ruimte en flexibiliteit

    Dit is ook de tijd om te ontdekken dat er soms minder ideale aspecten zitten aan werken. Omdat voor jou 40km niet matcht met die 20 wordt het groter dan het misschien is.
    Je kunt ook middelen: de ene zaterdag jouw auto mee en de andere zaterdag niet. Je hoeft niet alles weg te strijken voor hem (en ik herken dat ook zo)


    Dat uitgaan was een voorbeeld. Daar zit ik zelf niet mee. Hij geeft zaterdagochtend echter nog gymles en dan redt hij het niet om met OV op tijd op de plaats van bestemming te komen. Dus is auto enige optie. Óf stoppen met gymles.

    En de 40 km matcht voor mij niet, omdat de consequenties (grotendeels) bij mij liggen. Maar ik heb besloten om het meer zijn 'probleem' te laten zijn. Hij moet uitgaan van OV (doordeweeks in ieder geval) en kan hij een auto meekrijgen, dan heeft hij geluk. En niet andersom....

    En nu nog zo gaan doen en voelen Smile
Terug naar de lijst