Foto afdrukken (afwijkend formaat)

Foto afdrukken (afwijkend formaat) 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik heb een dierbare foto die ik op A4 formaat zou willen afdrukken, maar de originele foto heeft een afwijkend formaat.
    Als ik 'm op mijn printer afdruk krijg ik 'm niet groter dan 19,7x12 cm (de oorspronkelijke verhouding) en blijft er veel witmarge over.
    Ik kan niets aan de verhoudingen veranderen omdat er dan essentiële delen van de foto verdwijnen. Er staan drie mensen op, met links en rechts geen speelruimte om er iets af te knippen.

    Op de een of andere manier lukt het me (met mijn printer) niet om de foto zodanig af te drukken dat het A4 vel optimaal wordt gevuld.

    Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
  2. Misschien in zo’n afdrukautomaat bij het Kruidvat?
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Heb je hem al geprobeerd aan te passen via bv paint? Liever via een beter fotobewerkprogramma als pixleditor of nog beter. Maar via paint zal ook lukken.
    Evt wil ik hem wel voor je aanpassen als je dat zou willen.

    Hier staat pixleditor. >>LINK<<


    Kun je gewoon online gebruiken
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Dit soort dingen doe ik vaak in powerpoint.
    Daar voeg je de foto toe aan je slide, maakt hem zo groot mogelijk en drukt hem af. Zit je niet vast aan die verschrikkelijke foto-adruk stand van windows.
    Kun je gewoon zelf doen.
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Lijst op maat laten maken
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Dit soort dingen doe ik vaak in powerpoint.
    Daar voeg je de foto toe aan je slide, maakt hem zo groot mogelijk en drukt hem af. Zit je niet vast aan die verschrikkelijke foto-adruk stand van windows.
    Kun je gewoon zelf doen.



    Ik denk te moeilijk PowerPoint of word gebruiken kan ook
  7. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Ik heb een dierbare foto die ik op A4 formaat zou willen afdrukken, maar de originele foto heeft een afwijkend formaat.
    Als ik 'm op mijn printer afdruk krijg ik 'm niet groter dan 19,7x12 cm (de oorspronkelijke verhouding) en blijft er veel witmarge over.
    Ik kan niets aan de verhoudingen veranderen omdat er dan essentiële delen van de foto verdwijnen. Er staan drie mensen op, met links en rechts geen speelruimte om er iets af te knippen.

    Op de een of andere manier lukt het me (met mijn printer) niet om de foto zodanig af te drukken dat het A4 vel optimaal wordt gevuld.

    Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?

    witmarge weghalen?...meeste printers kunnen dit wel, en anders je afdruk interface ook wel.
    google interface is bv anders dan de "eigen" interface van je printer, zo zijn er meerdere interfaces op je pc aanwezig.


    Plaatje
    20 okt '19 - 00:16:11 / 20 okt '19 - 00:29:52
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Lijst op maat laten maken



    ik denk dat ik mijn vraag niet helder genoeg gesteld heb.
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Tuwa



    ik denk dat ik mijn vraag niet helder genoeg gesteld heb.


    Naar een fotozaak, ze kunnen de foto daar opblazen tot een formaat wat jij wilt en de witbalken die overblijven na printen op maat (met hun ook weer standaard maten fotopapier), er netjes afsnijden. Kost wat meer dan zelf printen, maar dan heb je ook wat
    Smile
  10. Bericht van Suzette is op 20-10-2019 om 00:29:32 uur verwijderd door Suzette.

    Reden: Bewerken is niet reageren, Suzette

     
  11. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    dit is een voorbeeldje hoe je met de marges kunt spelen (verschuiven) met de blauwe lijnen.
    als je alles op 0 zet, zul je maximaal drukbereik hebben van je ingestelde pagina formaat.
    wel eerst bepalen of je landscape of portrait wil afdrukken.
    Plaatje
  12. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Dit soort dingen doe ik vaak in powerpoint.
    Daar voeg je de foto toe aan je slide, maakt hem zo groot mogelijk en drukt hem af. Zit je niet vast aan die verschrikkelijke foto-adruk stand van windows.
    Kun je gewoon zelf doen.



    Ik heb 'm inmiddels in Powerpoint op de goede afdrukverhoudingen gekregen.
    Dankjewel.

    (het was trouwens de eerste keer dat ik zelf iets met Powerpoint heb gemaakt en ook m.b.t. wat andere technische oplossingen ben ik volstrekt digibeet).

    Het lijkt nu opgelost, het gaat om een foto die ik toegestuurd heb gekregen met het verzoek er iets 'moois' van te maken.
    Op mijn eerdere vraag aan de 'opdrachtgever' wat ze precies wilde kreeg ik nog geen antwoord.
    Ik hoop dat mijn resultaat haar tevreden stemt.

    Bedankt.
Terug naar de lijst