Boiler (niet) op nachttarief

Boiler (niet) op nachttarief 

Onderwerp van Margo

Terug naar de lijst
  1. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    Mijn boiler zit niet (meer) op het nachtnet.
    Van de week hebben ze de electriciteit kast vervangen voor een slimme meter én daarbij een speciaal kastje geplaatst op groep 1: de boiler. Deze zou regelen dat de boiler in de nacht op goedkope stroom, opwarmt.

    Echter, na elke keer warm water getapt te hebben, slaat de boiler meteen aan.
    Bij de buren werkt het wel, na het plaatsen van dit speciale kastje.

    1. Indien ik voorheen geen boiler op nachtnet had, hoe krijg ik dat nu dan wel zo?
    2. De monteur zei dat punt 1 niet van toepassing was en dat het hoe dan ook op het nachtnet zou komen.

    Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat de boiler wél op het nachtnet komt?
    Bij het geleverde kastje zit geen gebruiksaanwijzing. Een merk is ook niet zichtbaar.
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    reclameren bij jouw energie leverancier.

    kontroleer wel even of je een nachtstroom/dagstroom contract hebt, stel zeker dat het werkt zoals bedoeld is!

    btw het kan best zijn dat in de nabije toekomst nachtstroom duurder wordt dan nachtstroom. komt omdat er een overschot aan zonnepanelen ontstaat die alleen overdag stroom opwekken.
    hou dit goed in de gaten.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Waarschijnlijk zal je boiler verteld moeten worden dat hij alleen 's nachts mag opwarmen.
    Dit zal waarschijnlijk in de gebruiksaanwijzing van je boiler staan. Let wel dat je boiler dus wel een klok moet hebben (en goed staan) zodat deze weet wanneer het nacht is (neem ik aan, geen ervaring mee).
  4. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    nachtstroom/dagstroom omschakeling gaat via een puls via het stroomnet, zodat de energieleverancier dit onder controle heeft. zal tegenwoordig wel via de slimme meter gaan.

    btw: een dubbeltarief meter kan duurder uitpakken dan een enkeltarief meter. controleer het tarief en het vastrecht.
  5. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    Ik heb al 11 jaar een dubbele meter én zo ook een gesplitste energierekening, dáár gaat de vraag dan ook niet over.

    Het gaat erom hoe het kan dat de boiler niet op het nachtnet zit en hoe ik dit kan regelen.
    Ik ben vooral ook benieuwd naar wat er dan geregeld wordt en door wie.
    Heb ik dan de netwerkbeheerder Liander nodig, die de kastjes vernieuwd heeft (op eigen initiatief), of heb ik de leverancier nodig zoals een Nuon of Vandebron?
  6. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    Ik ben zeker ook benieuwd of het wel goedkoper is. Nu warmt hij elke keer kort op, en straks een hele boiler tegelijk gedurende de nacht. Ik heb gehoord dat tijdens piekstroom ook kan, tussen 13:00-15:00.
    Maar dat is dan wel weer hoog tarief toch?
  7. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Bij m’n ouders is het pas ook verandert.

    De boiler staat op 1 aparte groep
    En dmv puls over stroomnet ( geregeld door ? Energieleverancier/transporteur ) schakelt die groep uit/aan
    In de meterkast zit een kastje los ernaast.
    Daarop kun je zien of hij aan of uit staat geschakeld en je kunt m handmatig inschakelen.
    Daarna volgt hij automatisch de cyclus weer.

    Dus als je m overdag handmatig aanzet, blijft hij aan tot volgende morgen.
  8. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef Die-et
    Bij m’n ouders is het pas ook verandert.

    De boiler staat op 1 aparte groep
    En dmv puls over stroomnet ( geregeld door ? Energieleverancier/transporteur ) schakelt die groep uit/aan
    In de meterkast zit een kastje los ernaast.
    Daarop kun je zien of hij aan of uit staat geschakeld en je kunt m handmatig inschakelen.
    Daarna volgt hij automatisch de cyclus weer.

    Dus als je m overdag handmatig aanzet, blijft hij aan tot volgende morgen.

    Ja precies!
    Zo een kastje zit er nu ook, naast groep1, alwaar de boiler aangesloten is.
    Er zitten lampjes en knopjes op. De monteur heeft hem aan gezet en zei dat het zo goed was.
    Niet dus.

    Ik ben nu niet thuis, dus kan er even niet naar kijken. Ik zal dat morgen bestuderen. En dan toch maar zelf wat knopjes gaan indrukken Smile
  9. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Coraline

    Ja precies!
    Zo een kastje zit er nu ook, naast groep1, alwaar de boiler aangesloten is.
    Er zitten lampjes en knopjes op. De monteur heeft hem aan gezet en zei dat het zo goed was.
    Niet dus.

    Ik ben nu niet thuis, dus kan er even niet naar kijken. Ik zal dat morgen bestuderen. En dan toch maar zelf wat knopjes gaan indrukken Smile


    Nou ... je kan m alleen handmatig aanzetten, niet uit.
    Bij volgend automatisch schakelmoment gaat hij vanzelf weer in de pas lopen.

    Als boiler op verkeerde groep staat aangesloten zou er wat anders overdag uitgaan .

    Welke lampje branden er op het kastje ?
  10. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Coraline
    Ik heb al 11 jaar een dubbele meter én zo ook een gesplitste energierekening, dáár gaat de vraag dan ook niet over.

    Het gaat erom hoe het kan dat de boiler niet op het nachtnet zit en hoe ik dit kan regelen.
    Ik ben vooral ook benieuwd naar wat er dan geregeld wordt en door wie.
    Heb ik dan de netwerkbeheerder Liander nodig, die de kastjes vernieuwd heeft (op eigen initiatief), of heb ik de leverancier nodig zoals een Nuon of Vandebron?


    Diegene die het geïnstalleerd heeft heeft zorg te dragen voor een correcte werking,

    En de werking is zoals die-et beschrijft. Hij is dus tijdens piek uren niet aan, tenzij je hem handmatig op datzelfde kastje aan zet tijdens piek uren. Daarop volgt een dal uur.... en na het dat uur is hij weer uit tot het volgende dal uur (of dat je hem handmatig weer inschakelt)
  11. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo

    quote:
    Dit schreef Die-et


    Nou ... je kan m alleen handmatig aanzetten, niet uit.
    Bij volgend automatisch schakelmoment gaat hij vanzelf weer in de pas lopen.

    Als boiler op verkeerde groep staat aangesloten zou er wat anders overdag uitgaan .

    Welke lampje branden er op het kastje ?

    Dus als hij op normaal tarief staat, kan ik hem alleen op dal zetten door hem handmatig in te schakelen tijdens dal?
    En gaat hij daarna weer aan op normaal tarief?
    Precies andersom dus?


    Deze stand is het.
    Het knopje p1 status knippert.
    Tarif low en On staan altijd aan.
    Dat komt ws omdat over de hele dag nu laag tarief geldt ivm het nog niet geregistreerd staan als slimme meter- klant.
    Dan zou je zeggen dat hij nu automatisch de hele dag door aan slaat, omdat het de hele tijd laag tarief is.
    Maar dat klopt dus niet. Vannacht ging ik douchen, na een oa uitje, en toen sloeg de boiler niet aan.
    Vandaag overdag ging dochter douchen en daarna sloeg hij wel aan.



    Plaatje
    Plaatje
    27 okt '19 - 18:56:07 / 27 okt '19 - 21:59:49
Terug naar de lijst