keyboard welke?

keyboard welke? 

Onderwerp van June

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June
    Dochterlief van 14 wil graag een keyboard. Ze heeft nog nooit een instrument gespeeld. Ik ben amuzikaal.
    Op marktplaats staat van alles van 25 euro tot oneindig.
    Hoe kies ik een goede? Of kan ik beter voor nieuw gaan? Budget is 150 euro.
    Iemand tips?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Kies voor eentje met toetsgevoeligheid. Dan maakt het qua 'volune' verschil met hoe hard je de toets aanslaat. Lastig uit te leggen, merk ik Smile

    >>LINK<<

  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Hier heeft mijn 14-jarige sinds een jaar ook een keyboard. We hebben er toevallig een van een kennis voor heel weinig kunnen overnemen. Dat was fijn omdat ik geen zin had in een dure aankoop die na een paar weken weer stof stond te happen. Het is geen duur merk, geen speciale dingen dat ik weet maar hij voldoet prima. Ik heb geen tip voor de aankoop maar voor het gebruik. Mijn zoon heeft geen les maar hij gebruikt filmpjes op internet Waarbij je de toetsen die je aan moet slaan kunt zien en kan een heel aardig eindje spelen nu. Na een jaar speelt hij nog steeds bijna dagelijks, even een uitlaatklep na zijn huiswerk. Ik zal hem eens vragen welke filmpjes hij daarvoor gebruikt.
  4. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    Mocht je er nog geen één gekocht hebben volgende week donderdag 14 november is er bij de Lidl één te koop een Yamaha YPT-255 digital keyboard geen onbekend merk.

  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb ooit een Yamaha gekocht voor €10 via Facebook. Kan ook een koptelefoon op en met een adapter ook de telefoonoortjes.
    Hij is helemaal Hot dankzij muziekles 🎶 op school.
    Ook mijn gitaar van zolder gehaald en gestemd.

    Het is leuk wanneer er wat extra's op zit, mijn dochter gebruikt dat wel om haar muziekjes een beetje leuker te maken
  6. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef June
    Dochterlief van 14 wil graag een keyboard. Ze heeft nog nooit een instrument gespeeld. Ik ben amuzikaal.
    Op marktplaats staat van alles van 25 euro tot oneindig.
    Hoe kies ik een goede? Of kan ik beter voor nieuw gaan? Budget is 150 euro.
    Iemand tips?

    Zorg in ieder geval voor eentje met 5 octaven.
    Wij hebben er destijds eentje gekocht voor zoon voor €120, en dat is helemaal prima om mee te beginnen. Dochter speelt er nu op.
    Zo eentje via MP is dus ook prima en een stuk goedkoper
  7. June
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van June

    Dank jullie voor alle info.


    Nu een PSR gevonden op mp. Alleen ik wil graag het verschil weten met de YPT lijn.
Terug naar de lijst