Stamboom, welke site/welk programma?

Stamboom, welke site/welk programma? 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Ik vind de verhalen ook het leukst, van veel voorouders weet ik welk beroep ze hadden en hoe ze overleden zijn. Bij mij in de familie veel kinderen overleden door verdrinking, maar van de volwassen geworden voorouders werden de meesten flink oud. Een aantal oorlogsslachtoffers, een aantal geestelijken maar vooral veel tuinders. De bidprentjes vind ik het leukste, daar staat iemands levensverhaal echt op. Vanaf ca. 1915 staat veelal ook een foto voorop, dat maakt het echt persoonlijk.

    Deze voorvader ligt op het ereveld op de begraafplaats in Loenen:
    Plaatje
    Plaatje
  2. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik doe ook wel eens wat met genealogie. Smile

    Ik gebruik om gegevens op te slaan Aldfaer, dat gratis te downloaden is op de website Aldfaer.

    De meeste gegevens haal ik van de website Wiewaswie.nl (en de achterliggende archiefsites)
    Je kunt er beter zoeken als je er lid van wordt.
    Daarvandaan, én uit de online archieven van grotere gemeentes, kun je gezinskaarten, en aktes verkrijgen (waar weer heel veel vervolginformatie af te halen is.).
    Met Aldfaer zijn heel veel verschillende rapporten te genereren, van kwartierstaten tot voorouderwaaiers.

    Ook genealogieonline is een bron van informatie.

    Ik heb me wel eens aangemeld bij MyHeritage, maar ik heb een beetje een hekel aan het betalen voor informatie. Hetzelfde geldt voor ancestry.com

    Plaatje
    10 dec '19 - 21:05:59 / 10 dec '19 - 21:23:34
  3. Bericht van Carlita is op 11-12-2019 om 09:17:23 uur verwijderd door Carlita.

    Reden: Was privé bedoeld

     
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Ik heb deze week een geniaal genealogie-appje voor op de android-telefoon ontdekt. FamilyGTG

    Superhandig om je GEDCOM-file in te bekijken, en in het veld mensen op te zoeken in je gegevens.
    Ik liep dit weekend op de begraafplaats op Vlieland naar graven van mensen uit mijn stamboom te zoeken, en kon supermakkelijk namen in de app opzoeken en er feitjes, of een foto van het graf aan toevoegen.


    Plaatje
    14 jan '20 - 13:35:38 / 14 jan '20 - 17:49:02
Terug naar de lijst