Vaatwasserprobleem

Vaatwasserprobleem 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Oh wat heerlijk! Straks weer lekker alles in de vaatwasser! Voor dat geld koop je idd geen nieuwe.



    Ik hoop dat hij dan weer goed is, heb weleens gelezen dat het dan een probleemmachine blijft en alles met een stekker gaat hier niet zo goed de laatste tijd:)

    Als mijn dochter er niet is, is het goed te doen met de hand. Maar zodra er meer mensen zijn ...
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Vaatwasser was een poosje goed, maar donderdag was het opeens weer mis.
    Ik deed hem aan, en het was alleen maar brommen geblazen. Stekker er voor de zekerheid maar uitgehaald en alles met de hand gewassen.

    Vrijdag wilde ik hem weer proberen, maar weer was het alleen maar brommen. Toen de stekker er weer uitgehaald en een beetje gedraaid aan de waterkraan.
    's Avonds was er opeens zo'n vreemd geluid en dat bleek de kraan te zijn (met aquastop). Kraan weer uitgedraaid en de herrie was over.

    Zaterdag heb ik weer een beetje aan de kraan gedraaid, dicht en open en vice versa en de stekker er weer ingedaan.
    Toen de vaatwasser aan gedaan om te kijken of hij nog bromde. En toen deed hij het opeens weer!!

    Vanavond weer een vaatwasje gedraaid en hij deed het gewoon.

    Weet er ook iemand of dit aan de aquastop kan liggen? Of dat dit toch weer een vaatwasser probleem is?

  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik had iets vergelijkbaars met de aqua stop op de wasmachine. Zo'n blauw ding. Ik heb m er af afgehaald en nooit meer gebruikt.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Als er bijvoorbeeld water op de bodemplaat staat, neemt de machine ook geen water.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Aqua stop testen:


    . Draai de aquastop, dat is het grijze kastje, los van de kraan en hou hem vast in de hand. Schakel de machine in zodat het programma wordt gestart. Na het pompen moet de machine water gaan nemen. Op dat moment gaat de aquastop licht brommen in je hand en het waterniveau in de toeloop van de aquastop moet iets zakken tot onder het zeefje. Gebeurd dat niet,zal de spoel in de aquastop gemeten moeten worden met een Ohmmeter. Globaal is de weerstand +/- 1600 Ohm. De bedrading is te vinden aan de onderkant van de machine, daar waar ook de pomp zit. De draad komt uit de slang die om de toevoerslang zit. De kleuren van de daden zijn blauw en bruin. Controleer ook even of er water uit de kraan komt. Zo'n kraan wil nog wel eens vastlopen omdat deze jaren niet wordt gebruikt. D.w.z. niet regelmatig open en dicht wordt gedraaid. Nu zijn jullie al een tijd met de machine bezig, kraan open, kraan dicht.....waardoor kalk in de kraan de plunjer vast laat lopen. Een goede kraan moet ca. 2,5 slagen open en 2,5 slagen dicht gedraaid kunnen worden.
  6. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik had iets vergelijkbaars met de aqua stop op de wasmachine. Zo'n blauw ding. Ik heb m er af afgehaald en nooit meer gebruikt.


    Ik heb een andere, mijnes zit vast aan de waterslang van de vaatwasser. Bij mijn wasmachine zit het ook vast aan de waterslang.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef EllesB


    Ik heb een andere, mijnes zit vast aan de waterslang van de vaatwasser. Bij mijn wasmachine zit het ook vast aan de waterslang.

    Ja zo één heb ik ook bij mijn vaatwasser. Ik weet dan de oplossing niet...
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Haal de aqua stop maar eens los van de kraan en controleer het zeefje op vervuiling . Controleer gelijk met een emmer er onder of de kraan goed water doorlaat .
  9. Hightower
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hightower
    Kijk, das typisch weer Dirk.

    Niet lullen maar gewoon uitproberen.
    En vanaf de bron beginnen.





  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Haal de aqua stop maar eens los van de kraan en controleer het zeefje op vervuiling . Controleer gelijk met een emmer er onder of de kraan goed water doorlaat .


    Dank je! Ga dit eens proberen.
Terug naar de lijst