quote:Dit schreef Solar Ik heb al tig jaar een klokthermostaat. Wat voegt n slimme toe?
Je kunt een slimme thermostaat veel beter aanpassen aan je wensen. Geen vaste schakel tijden. Op afstand al eerder de verwarming aanzetten, omdat je ineens vroeger thuis bent.
quote:Dit schreef Solar Wat is hier lees is alleen t op afstand bedienen t voordeel. (Als je dat zou willen)
Verder niet anders dan klokthermostaten... >>LINK<<
Dat is een oud artikel, verwijst naar de bevindingen uit 2016, en ondertussen dus achterhaald.
Het gemak zit hem ook in stem bediening en IFTTT.
Daarnaast moet je een gewone klok thermostaat programmeren of alsnog handmatig ter plekke bedienen. Aangezien ik de verwarming bij lange na niet altijd aan heb, en al helemaal geen vast schema of structuur heb, waarop verwarming al dan niet aan of uit is, past een vast week programma dus helemaal niet bij mijn leefstijl en zou de verwarming dus alleen maar teveel aan zijn. Dus bedien ik mijn klok thermostaat handmatig aan of uit.
Daar zal ik ook aan moeten maar voorlopig heb ik hem niet nodig, ik ben de laatste van mijn woningbouwvereniging die nog een gaskachel en een geiser heeft.