Hoe kom ik van die energieadviesbureaus af die onuitgenodigd bellen 

Onderwerp van XXX

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    Dit is van de laatste anderhalve week.
    Ik sta met zowel de vaste lijn als met mobiel in het bel me niet register.

    Plaatje
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Belmeniet register
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Sinds ik in het belmenietregister sta, heb ik eigenlijk nooit meer last gehad van dergelijke telefoontjes.
    Weet je zeker dat je geregistreerd staat?
  4. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Dion
    Sinds ik in het belmenietregister sta, heb ik eigenlijk nooit meer last gehad van dergelijke telefoontjes.
    Weet je zeker dat je geregistreerd staat?


    Ja

    En elke keer als ze niet 'prive' bellen blokkeer ik ze, maar toch bellen ze weer en dan met ander nummer.


  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    En je moet het geloof ik elk 3/5 ?? jaar bevestigen
  6. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Het kan zijn dat je na de inschrijving in het bel-me-nietregister je toch ergens geregistreerd hebt (voor een promotie of winactie ofzo) bij een partner van een van die bedrijven waarbij je ook hen toestemming hebt gegeven om contact met je op te nemen.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nergens je telefoonnummer invullen tenzij echt noodzakelijk. En bij verplicht veld waar tel contact niet echt noodzakelijk is een fake nummer invullen 0318777777 of 0624681012 werkt erg goed. En hebben ze je per ongeluk wel nodig, dan mailen ze dat je nr niet klopt.
  8. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Colly
    Het kan zijn dat je na de inschrijving in het bel-me-nietregister je toch ergens geregistreerd hebt (voor een promotie of winactie ofzo) bij een partner van een van die bedrijven waarbij je ook hen toestemming hebt gegeven om contact met je op te nemen.



    Niet dat ik weet, ik vul al jaren die winactie niet meer in.

    En als ik mobiel niet opneem dan bellen ze vaste lijn en andersom.

    Dit is echt van de laatste maanden en de laatste 2 weken is het bijna elke dag.
  9. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Als ze nogmaals bellen, het volgende zeggen:
    Ik doe nu een beroep op het recht van verzet.
    De beller moet dan meteen het gesprek beëindigen en mag je nooit meer bellen.
    Hier werkt het perfect! Beter dan het bel me niet register.
  10. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX

    quote:
    Dit schreef Bea
    Als ze nogmaals bellen, het volgende zeggen:
    Ik doe nu een beroep op het recht van verzet.
    De beller moet dan meteen het gesprek beëindigen en mag je nooit meer bellen.
    Hier werkt het perfect! Beter dan het bel me niet register.


    Bedankt voor de tip.
  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Nergens je telefoonnummer invullen tenzij echt noodzakelijk. En bij verplicht veld waar tel contact niet echt noodzakelijk is een fake nummer invullen 0318777777 of 0624681012 werkt erg goed. En hebben ze je per ongeluk wel nodig, dan mailen ze dat je nr niet klopt.


    of het nummer invullen van iemand waar je een hekel hebt.......

    btw... zou iemand anders jouw nummer doorgeven?


    wij worden regelmatig door allerlei verkopers gebeld.... electrische fietsen, energie contracten, abonnementen enzo. Mijn ex is een beetje in de war en laat het telefoonnummer van 20 jaar geleden overal achter.
    Ik laat het maar, als dit de enige overlast is, dan prijs ik me gelukkig.
  12. lemons
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lemons
    Het bel-me-niet register zou ervoor moeten zorgen dat “random” bedrijven jou niet kunnen/mogen bellen.
    Bedrijven mogen wel bellen vanuit hun eigen adressenbestand. Dus jouw dealer waar je de auto gekocht hebt mag gewoon na 3 jaar bellen of het niet eens tijd wordt voor een andere. Jouw energieleverancier mag ook bellen omdat hij een speciale aanbieding heeft of je een contractverlenging wil aanbieden.
    Dus de energiebedrijven werken samen met dit soort bedrijven en die bellen uit “hun” naam en houden er soms zeer dubieuze manieren op na om klanten over te halen.
Terug naar de lijst