dubbel glas/kunststof kozijnen

dubbel glas/kunststof kozijnen 

Onderwerp van malva

Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Bij sommige gemeentes kun je dit renteloos financieren, juist omdat ze willen dat mensen hun huis duurzaam aanpassen.


    Dank je voor de tip.

    Alleen dan wil ik nog steeds een betaalbaar bedrijf weten, ik begin de indruk te krijgen dat het echt wel een paar duizend per deur is.
  2. quote:
    Dit schreef malva

    Dank je voor de tip.

    Alleen dan wil ik nog steeds een betaalbaar bedrijf weten, ik begin de indruk te krijgen dat het echt wel een paar duizend per deur is.


    Deuren zijn inderdaad duur ja. Is het ook nog een optie om de houten deur te laten zitten en alleen dubbel glas daarin te plaatsen?
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef frida_m


    Deuren zijn inderdaad duur ja. Is het ook nog een optie om de houten deur te laten zitten en alleen dubbel glas daarin te plaatsen?

    Waarschijnlijk moet er dan een aanpassing aan het hout komen doordat het dubbele glas dan breder is als het hout.
    Het hout lijkt zo op het oog niet rot o.i.d. maar is wel heel smal. En bij het kozijn van de ramen is dat zeker geen optie doordat er alleen een soort van draadglas onder voor de radiator zit, waardoor er geen isolatie is.

    Ik verbaas me vooral dat kunststofdeuren zoveel duurder zijn/lijken als ramen, ook bewegende ramen.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Welke verdieping woont zoon?
    Punt is dat kozijnen vaak vanaf de buitenzijde worden geplaatst. Er zal dus met een kraan gewerkt moeten worden, wat de prijs opdrijft.

    Deur: het zal niet enkel om de deur gaan, maar ook de sponning/kozijn waar de deur in zit. Dit zal op maat gemaakt moeten worden in de fabriek. Een losse deur zal de kosten niet zijn, maar het kozijn is nog hout waarschijnlijk en zal dus ook vervangen moeten worden. Doordat het om een deur gaat zal het ook zwaarder uitgevoerd moeten worden dan een raamkozijn.

    Geen tips over de kosten voor de rest, maar lees wel even mee, want mijn kozijnen wil ik op den duur ook laten vervangen voor kunststof (heb nu nog houten kozijnen, maar wel al HR++ glas).
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Welke verdieping woont zoon?
    Punt is dat kozijnen vaak vanaf de buitenzijde worden geplaatst. Er zal dus met een kraan gewerkt moeten worden, wat de prijs opdrijft.

    Deur: het zal niet enkel om de deur gaan, maar ook de sponning/kozijn waar de deur in zit. Dit zal op maat gemaakt moeten worden in de fabriek. Een losse deur zal de kosten niet zijn, maar het kozijn is nog hout waarschijnlijk en zal dus ook vervangen moeten worden. Doordat het om een deur gaat zal het ook zwaarder uitgevoerd moeten worden dan een raamkozijn.

    Geen tips over de kosten voor de rest, maar lees wel even mee, want mijn kozijnen wil ik op den duur ook laten vervangen voor kunststof (heb nu nog houten kozijnen, maar wel al HR++ glas).

    Klopt, de offerte is(hoort) voor het hele plaatje te zijn. Incl. hoogwerker e.d. Ik ga nog eens goed kijken, want offertes lezen is niet mijn sterkste punt, vooral doordat er technische termen in staan die mij niets zeggen.

    En dan is de algemene info/prijzen op andere sites vaak appels met peren vergelijken, doordat daar dit soort kostenposten niet in meegenomen zullen zijn.

    Wel een goed punt wat je benoemt, dank je.

    En ik begin langzaam te accepteren dat een kunststofdeur e.d. toch wel een stevige investering is.Smile
  6. Asje
    I wanna feel....

    Toon alleen de berichten van Asje
    Kunstofkozijnen zijn inderdaad prijzig.

    Maar het loont om bij meerdere bedrijven offertes op te vragen, zelfs uit Duitsland bijv. >>LINK<<

    Uiteindelijk heb ik hetzelf via >>LINK<< een deel van de kozijnen laten vervangen.
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Asje
    Kunstofkozijnen zijn inderdaad prijzig.

    Maar het loont om bij meerdere bedrijven offertes op te vragen, zelfs uit Duitsland bijv. >>LINK<<

    Uiteindelijk heb ik hetzelf via >>LINK<< een deel van de kozijnen laten vervangen.

    Had ik nog niet aan gedacht. Ik woon 20 km van Duitsland.

    Dank je. Ik neem aan dat je tevreden was over waar je het besteld heb en hebt laten plaatsen, toch?
  8. Asje
    I wanna feel....

    Toon alleen de berichten van Asje
    Ja zeker, bij mijn buren via hetzelfde bedrijf vorig jaar gedaan maar de prijs was toch wel omhoog gegaan.

    Die link die ik plaatste uit Duitsland scoorde toendertijd ook hoog op het web, is ook hier geweest, aardige man.
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    Fijn en niet.....de bevestiging dat de prijzen inderdaad best wel omhoog gegaan zijn. Zal wel met de grotere vraag ernaar te maken hebben.

  10. Asje
    I wanna feel....

    Toon alleen de berichten van Asje
    Maar ik zou zeker aangezien je dicht bij de grens woont offertes uit Duitsland opvragen, waar de kunstof kozijnen zeker goedkoper zijn.

    Succes!
    21 apr '20 - 12:46:37 / 21 apr '20 - 13:53:53
  11. Floeps
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Floeps
    Heb bij 3 bedrijven offertes opgevraagd voor het vervangen van kozijnen achtergevel.
    Onderling scheelde het een paar honderd euro.
    Nu nog kiezen voor schuifpui of openslaande deuren.



  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva

    quote:
    Dit schreef Floeps
    Heb bij 3 bedrijven offertes opgevraagd voor het vervangen van kozijnen achtergevel.
    Onderling scheelde het een paar honderd euro.
    Nu nog kiezen voor schuifpui of openslaande deuren.




    Heerlijk dat je door zetSmile
    Het is een lastige keuze, schuifpui is ruimtebesparend maar kan best wel zwaar gaan af en toe. En kan voel/hoorbaar zijn zodra ze niet meer perfect afgesteld staan ( jaaaren geleden, is nu vast beter)Openslaande deuren zien er m.i. gezelliger uit.

    Succes, en ik ben benieuwd welk bedrijf het voor je wordt, en wat je ervaringen zijn.
    Ook al ben ik er nu niet meer mee bezig, een nieuwe voordeur is toch wel nodig/handig voor er weer winterse buien e.d. komen.
Terug naar de lijst