Betonverf

Betonverf 

Onderwerp van happy-56

Terug naar de lijst
  1. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Ik wil de vloer van mijn serre/ balkon met betonverf verven. Een laag is voldoende.
    Na het verven komen er een paar vloerkleden op de vloer met wat meubeltjes er op

    Nu lees ik dat 1 zo’n laag pas na een week echt uitgehard is, maar dat lichte belasting zoals lopen of fietsen neerzetten wel kan na een dag..
    Als ik bij bankje of stoel op een kleed zet, en daar ga zitten na 24 uur..lekker in het zonnetje Kan dat kwaad, zo ja wat kan er gebeuren?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als je het kleed op de niet uitgeharde verf legt, krijg je mogelijk een afdruk in de verf.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik keek even op de site van praxis, die verf is na 2 uur droog, geen idee of het een goed merk is.
    Ik zou zoeken op sneldrogend bij een goed merk, zodat je sneller op je balkon kan.
  4. Ik zou wel wachten met het neerleggen van het kleed.
    Onderzettertjes onder de poten van de stoel tot de vloer uitgehard is.
  5. quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik keek even op de site van praxis, die verf is na 2 uur droog, geen idee of het een goed merk is.
    Ik zou zoeken op sneldrogend bij een goed merk, zodat je sneller op je balkon kan.

    Betonverf is altijd wel snel droog, alleen nog niet uitgehard.
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Balkons waar je op loopt nooit met beton verf behandelen want de laag is te zwak . Er zijn andere betere producten die speciaal voor balkons zijn .
  7. quote:
    Dit schreef Dirk
    Balkons waar je op loopt nooit met beton verf behandelen want de laag is te zwak . Er zijn andere betere producten die speciaal voor balkons zijn .

    Wat voor verf zou jij dan aanraden?
    En wat voor verf om vloertegels te schilderen?
  8. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    Thanx, geeft me weer stof tot nadenken

    Ben ook benieuwd naar het antwoord van Dirk op de vraag van Marlies
  9. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    quote:
    Dit schreef Dirk
    Balkons waar je op loopt nooit met beton verf behandelen want de laag is te zwak . Er zijn andere betere producten die speciaal voor balkons zijn .


    Waarom niet?
    Vloer goed ontvetten en zorgen dat er geen stof/poeder meer vanaf komt.
    De eerste laag verdunnen, zodat de verf in het beton kan trekken (werkt als een grondlaag en zorgt voor een betere hechting). 2e laag en 3e laag aanbrengen. Zorg er idd voor dat de verf is uitgehard (dat is eigenlijk het doordrogen van de verf, dus iets anders dan dat hij droog is) voordat de de kleden neerlegt. Wanneer de verf is uitgehard, is per verf anders...
    Wij verkochten voor balkons vaak Histor betonverf of 2 componentenverf van Sikkens, maar die laatste is wat overdreven in jouw geval.....
    Vraag evt nog advies bij een speciaalzaak. Daar is de histor verf (vaak/meestal) net zo duur als in de bouwmarkt, maar hebben ze meer kunde...

    Succes!
  10. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Wat voor verf zou jij dan aanraden?
    En wat voor verf om vloertegels te schilderen?


    Vloertegels zou ik niet aanraden om te schilderen...puntbelasting (van bv hakken of stoelpoten) zorgt er vaak voor dat de verf eraf kan knallen
  11. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Dit is wat wij gebruiken voor balkons en kan op kleur worden gemengd. Is te bestellen bij de vakhandel en niet al te duur . Geeft een prachtig glad oppervlak en we brengen het altijd in 3 lagen aan

    >>LINK<<
  12. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    Thanx, lees nu pas de berichtjes van vandaag.
    Mijn probleem is opgelost.. ik heb Altappen vlondertjes gekocht bij de Ikea
    Ze liggen al

    Twijfelde qua drukte om te gaan, maar toch gok gewaagd. Half 12 was ik er en ik moet zeggen het was rustiger dan bij de super en alles goed geregeld..

Terug naar de lijst