bezuinigen door het laten aanpassen downloadsnelheid internet

bezuinigen door het laten aanpassen downloadsnelheid internet 

Onderwerp van ilse-r

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    Ik wil bezuinigen en vraag me af als ik afschaal naar 50 mbits's downloadsnelheid en 5 mbits's upload ik nog voldoende, een aanvaardbare snelheid overhoud of dat ik daar alleen maar hinder van ondervind. Heeft iemand ervaring met deze lagere snelheid?

    Wij zijn met drie personen. Voornamelijk mijn kinderen kijken netflix, en maken gebruik van social media platvorms. Ik werk momenteel meer thuis met een werklaptop en de verwachting is dat mijn dochter online onderwijs blijft volgen. Mijn zoon doet aan gamen. We zijn daarom alle drie meer tegelijkertijd online met 3 laptops /pc's of mobiel. Huidig maken wij gebruik van 250 mbit's download en 25 mbit's upload.
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Streamen neemt veel bandbreedte. Gamen ook. Pubers ook Smile Hoeveel kan je er mee bezuinigen?

    Misschien kan je beter voor dat ene of die paar tientje denken, het loopt nu goed.
  3. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    Ongeveer € 15,00 kan ik daarmee bezuinigen

  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Iedereeen een deel van de bezuiniging laten bijdrage voor het houden van de huidige snelheid. Met jullie gebruik ga je het verschil tussen 250 en 50 echt merken.
  5. Imelda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Imelda
    Ik ben van 250Mb naar 100Mb gegaan; twee pubers (een gamer en een online student), twee tieners (beetje Youtube) en ikzelf af en toe achter de laptop.
    Wat ons betreft goed te doen. Maar we merken wel verschil hoor, zeker tijdens de online thuiswerk/school-periode was het af en toe traag of viel het uit.

    Overigens ging ik ook naar 50Mb, maar door een combivoordeel werd die verdubbeld. Ik betaal dus wel voor 50Mb.
    Als je je provider belt (bij wie zit je?) en zegt dat je over wilt stappen omdat je wil/moet bezuinigen, dan kunnen ze best met je meedenken en korting geven. Ze willen je graag houden. Mijn zoon zit in die business en mag echt megaveel aanbieden als je aangeeft over te willen stappen.

  6. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    ik zit bij Ziggo.
    Ik heb een kortingsdeal 3 maanden 30, - korting kunnen bemachtigen (loyaliteitskorting) en dat is omgerekend een besparing van € 7,27 p.m. . Het is een korting maar een megaveel vind ik het niet. (ik betaal € 64,-)

    Zij werken samen met Vodafone. Daar heb ik sim only en geen contract meer. Ik heb bij hen nu een nieuw simonly contractaanbieding (1 jaar) welke me 6 euro voordeel oplevert.. Red essential voor € 21,- en omdat ik bij Ziggo zit met € 5 ,- factuurkorting voor € 16,00. Ik krijg daarvoor onbeperkt bellen, 10 gig aan data en door de verdubbeling 20 gig. Het is een hele goede data aanbieding maar ik heb dat helemaal niet nodig. Onbeperkt kunnen bellen dat heb ik nodig. Dat kan ik blijkbaar ook met een smaller data-abonnement en daarnaast het aanzetten van een blox voor onbeperkt bellen. ( € 4-)
    Er bekruipt me een gevoel dat ik me heb laten verleiden.... Het abonnement is zowel voor 4g als 5 g. Mijn telefoon is niet toegerust op 5 g en 5 g is volgens mij voorlopig nog helemaal niet daadwerkelijk beschikbaar voor de consument
    Ik denk dat ik maar ga annuleren...
    30 jul '20 - 07:45:29 / 30 jul '20 - 08:04:36
  7. Bericht van ArnoM is op 30-07-2020 om 09:21:32 uur verwijderd door ArnoM.

    Reden: Ik praat poep. Sorry voor het ongemak

     
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    ik heb het allergoedkoopste internetpakket van Tele2.
    20 Mbit down, up geen idee.
    Zeer zelden problemen mee. Mijn kinderen spelen misschien niet van die loeizware online games maar ik tv kijken (via internet) en zij op hun kamers gamen of YouTube films bekijken ofzo, een zeer enkele keer dat we de indruk hebben dat het wat anders gaat als gevolg van de snelheid.
    50 Mbit is 2,5 keer zoveel nog dus lijkt me geen enkel probleem.
    Detail; bij iedere provider is upgraden binnen 1 tel gebeurd mocht het toch te traag zijn maar kan het me haast niet voorstellen.
    Tenzij je persé alle 3 tegelijk wil Netflixen op Ultra HD kwaliteit.
    Zelf heb ik geen 4K tv's dus is voor mij geen issue.
    30 jul '20 - 09:11:32 / 30 jul '20 - 09:22:27
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ben je voor beide, mobiel en thuis, nu contractvrij? Is overstappen naar een andere provider een idee? Als je nu evt al iets in gang gezet hebt, weet dan dat je 14dgn bedenktijd hebt! Van een kabel aansluiting naar een adsl/glasvezel aansluiting bijt elkaar niet, qua oplevering.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Elk jaar bel ik Ziggo met de vraag of ze nog een leuke
    aanbieding hebben voor vaste klanten..

    Elk jaar krijg ik een half jaar voor de helft van de prijs

    De moeite waard om er een belletje aan te wagen Smile

    En heb je gelijk je bezuiniging in de pocket
    30 jul '20 - 09:53:00 / 30 jul '20 - 12:30:31
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik vind Ziggo erg duur, ik heb nu KPN via budgetenergie en Ben op de telefoon, via budgetenergie is KPN nl veel goedkoper.
    Ik zou eens kijken of helemaal overstappen niet veel voordeliger is, €64 vind ik heel veel geld
  12. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Elk jaar bel ik Ziggo met de vraag of ze nog een leuke
    aanbieding hebben voor vaste klanten..

    Elk jaar krijg ik een half jaar voor de helft van de prijs

    De moeite waard om er een belletje aan te wagen Smile

    En heb je gelijk je bezuinig in de pocket


    3 maanden was de max de zij mij konden bieden....Misschien stel jij de vraag anders. Goed van jou! Al met al denk ik nu, i.c.m. met Vodafone is het geen slechte aanbieding wanneer ik bij hen blijf.
    Respect dat anderen het zo uit kunnen pluizen. Ik raak gemakkelijk het overzicht kwijt en direct onthouden wat men zegt is ook een ding.
    30 jul '20 - 10:04:36 / 30 jul '20 - 10:17:49
Terug naar de lijst