airco misschien

airco misschien 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Nu met deze hitte denk ik stevig na over verkoeling binnen.Ik kan heel goed tegen de warmte buiten. Binnen vind ik het een ramp. Ik bewaak mijn fort met mijn leven. ramen dicht. gordijnen dicht. Ergste zonkant rolluik. Zonneschermen. Om half zeven mijn bed uit, om alles open te zetten.
    Is het het waard voor die paar dagen hitte om een airco te nemen?? Maakt het veel herrie?? Duur in verbruik en aanschaf??Kortom nu alvast aan het orriënteren voor volgend jaar.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wil je een vaste of een mobiele?
  3. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Ondanks een hekel aan airco heb ik er al vroeg dit jaar eentje aangeschaft. Een mobiele. Ja, maakt lawaai. Ik slaap toch met oordoppen en het kan even nirt op tegen de verkoeling die het gedurende de nacht biedt.

    Een gat maken in de deur had wat voeten in aarde maar is gelukt. Nu slaap ik sinds een paar nachten in een andere kamer. Daar heb ik zo'n raamafvoer van plastic.

    Ik slaap tot nog toe beter dan normaal met dit weer. Zo kan ik de dag ook beter door. Het geeft mij ook rust in het hoofd vanwege migraineaanvallen die ik zo ook beter op kan vangen. Minder stress dus met dit weer.

    Dikke 10 hier dus. Had ik jaren eerder moeten doen.. Ik gebruik hem alleen met intense hitte. Bij normale afkoeling snachts gaat gewoon alles open. Nu ook in de huiskamer maar ja.....Smile

    Ik kocht een Eurom bij Hornbach voor 239,00. Tot nog toe uitstekend. Lange termijn geen idee.

  4. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Let op hoe groot de ruimte is dat zo'n mobiele aankan.
    Je moet een beste hebben om de hele woonkamer koel te houden.
    (let op de 2(vierkante) of de 3(kubieke) achter de m)
    Ik heb er ook al eens om gezocht, maar voor dat geld (voor een grote sterke mobiele) kan je beter voor een split airco gaan.


    Ik heb een plafondventilator boven m'n bed.
    Ideaal!
    Je lijf koelt continue.Smile
    De slaapkamer zelf niet.
    8 aug '20 - 09:00:25 / 8 aug '20 - 09:15:51
  5. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Klinkt goed Daro!
    Hoe groot is de ruimte die hij koelt?
    Hoeveel graden scheelt het?
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb een inventum, mobiele airco. Al in april gekocht. Erg blij mee. Kan tot 28m² aan en zo groot is mijn woonkamer ook. Met een stoffen afdichting op de balkondeur, waardoor de slang naar buiten gaat. Ik heb geen openslaande ramen aan de balkonkant. Toen ik m aanzette half uur geleden, was het hier 26.8°.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ideaal.
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Wil je een vaste of een mobiele?


    Hier ben ik nog niet aan uit. Mobiele lijkt mij handig omdat ik die kan verplaatsen waar ik hem wil hebben.Gek genoeg heb ik .s nachts geen last van de warmte. Zit je altijd met een verbinding naar buiten??
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ja met een mobiele wel. De warme lucht wordt naar buiten gestuurd.

    Voordeel: je kunt hem opruimen en tevoorschijn halen als je hem nodig hebt.
    Voordeel van een vaste: je kunt hem ook gebruiken om te verwarmen, is goedkoper dan gas.
    Nadeel van een mobiele: je moet steeds weer installeren.

    Nadeel van zo'n vaste: de prijs en je ziet hem elke dag van het jaar.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dit is wat mijn verbruik doet als ie aan staat. De pieken zijn dus de dagen dat ie aan stond.
    Plaatje
  11. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Ik heb gisteren een mobiele airco aangeschaft, en ben er nu al blij mee. Wel voor de slaapkamer. De slang hangt door het raam naar buiten, daar moet tzt misschien nog iets voor komen, maar wat fijn. Als ik slaap gebruik ik alleen de ventilatorstand, want lawaai maakt hij wel. Maar gaan slapen in een koele kamer maakt zoveel verschil
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Hier ben ik nog niet aan uit. Mobiele lijkt mij handig omdat ik die kan verplaatsen waar ik hem wil hebben.Gek genoeg heb ik .s nachts geen last van de warmte. Zit je altijd met een verbinding naar buiten??

    Ja. Je hebt ook aircoolers, die werken met een ijscompartiment. Naast dat ze vocht je huis in brengen, is het een gewoon een ventilator die koude wind blaast. Deze hebben geen afvoer nodig. Ik raad deze af.
Terug naar de lijst