airco misschien

airco misschien 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij mijn airco stond dat het verlengen van de afvoer nadelig is voor de airco. Sowieso omhoog blazen.
  2. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Bij mijn airco stond dat het verlengen van de afvoer nadelig is voor de airco. Sowieso omhoog blazen.


    Maar als de slang via het raam naar buiten gaat moet ie toch altijd omhoog? Ik neem aan dat niemand een raam tot aan de grond heeft 😳
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Monique15


    Maar als de slang via het raam naar buiten gaat moet ie toch altijd omhoog? Ik neem aan dat niemand een raam tot aan de grond heeft 😳

    Een gat in deur of muur. Bij mij ligt ie door de deuropening. Maar check dat dus even voor je een airco koopt.
  4. Marthijs
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marthijs
    quote:
    Dit schreef Monique15


    Heeft iemand ervaring met het verlengen van de afvoerslang? Ik wil graag een mobiele airco aanschaffen maar de standaardmaat van de afvoerslang is 1,5 M. Dat red ik niet met mijn kiep kantel raam. Ben heel benieuwd hoe jullie dat oplossen.


    ja heb ik, ik heb de slang verlengd, nadeel de ruimte waar deze slang hangt warmt op omdat de slang erg veel warmte afgeeft. en dat verschil merk je, tenminste, ik wel..

    houdt dus de slang zo kort mogelijk, dat doe ik nu ook. dan heb je het meeste profijt van je (mobiele)airco

    ik heb de airco aangesloten op het punt waar bij mij een muurventilator in het dak/muur is gemaakt. deze heb ik in de wc en badkamer. deze ventilator heb ik eruit gehaald, en slang op dit gat aangesloten. als je het door een raam of deur doet, moet je wel zorgen dat je deze kan afsluiten, dus een plank of zoiets in de deur/raamopening, met gat erin waar de slang op past. anders heeft koelen niet veel zin denk ik. Piep heeft bij amazone zo een afsluiting gekocht, staat ook in dit topic, kijk daar eens naar.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nou je het zegt, idd, die slang wordt erg heet... Smile
  6. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15
    quote:
    Dit schreef Marthijs


    ja heb ik, ik heb de slang verlengd, nadeel de ruimte waar deze slang hangt warmt op omdat de slang erg veel warmte afgeeft. en dat verschil merk je, tenminste, ik wel..

    houdt dus de slang zo kort mogelijk, dat doe ik nu ook. dan heb je het meeste profijt van je (mobiele)airco

    ik heb de airco aangesloten op het punt waar bij mij een muurventilator in het dak/muur is gemaakt. deze heb ik in de wc en badkamer. deze ventilator heb ik eruit gehaald, en slang op dit gat aangesloten. als je het door een raam of deur doet, moet je wel zorgen dat je deze kan afsluiten, dus een plank of zoiets in de deur/raamopening, met gat erin waar de slang op past. anders heeft koelen niet veel zin denk ik. Piep heeft bij amazone zo een afsluiting gekocht, staat ook in dit topic, kijk daar eens naar.


    Wij hebben hier mechanische ventilatie (wtw) systeem dus daar zou je het op aan moeten kunnen sluiten. Maar dan moet je toch verlengen als de slang naar afvoer in 't plafond moet 😳?
  7. Marthijs
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marthijs
    quote:
    Dit schreef Monique15


    Wij hebben hier mechanische ventilatie (wtw) systeem dus daar zou je het op aan moeten kunnen sluiten. Maar dan moet je toch verlengen als de slang naar afvoer in 't plafond moet 😳?


    ja idd, dat stukje moet je verlengen, zit niks anders op.

    maar ik zou hem niet op het mechanische ventilatiesysteem aansluiten, dan blaas je het in een andere ruimte zo weer in en bij de vantilatiebox zal het ook warm worden, je moet echt een directe opening hebben, zonder tussendelen.
    dus rechstreeks door de muur of raam of dak, geen tussenweg.
  8. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15
    quote:
    Dit schreef daro


    Precies!

    Kwam hier omdat ik toch wel erg veel reviews las waarin men zei dat deze mobiele airco's zo slecht zouden zijn. Ik woon hier ook langer dan in de planning zat dus stelde het dan maar uit. In het voorjaar naarstig op zoek geweest naar andere oplossingen. Ik gaf het op en dacht ik probeer het gewoon. Na heel veel jaren van slecht slapen grijp ik alles aan wat in mijn vermogen zit om het leed wat te verzachten. Iedere nacht redelijk tot goed slapen is er 1.


    Goede gok deze keer. Mocht ik ooit nog een andere kopen zal ik ook naar het energieverbruik kijken. Hoewel......voor die paar dagen tot weken in het jaar.Smile


    Welke heb je gekocht?
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Mijn split airco in de woonkamer/ keuken hangt. Het is nu heerlijk koel in deze ruimte.
    Installatie gedaan door een vriend en daarmee flink geld kunnen uitsparen. Omdat de hele keuken/woonkamer op 1 groep zit (behoudens magnetron en oven) en in de woonkamer geen geaarde stopcontacten zijn om airco op aan te sluiten en dit wel nodig is, was het nodig nieuwe draden te trekken. Hiervoor de voormalige, toch ongebruikte, leiding van de telefoon kunnen gebruiken. Oude telefoonkabel eruit, elektradraden erin. Daarmee airco kunnen aansluiten op een andere groep in de meterkast en aansluitpunt in de woonkamer is gelijk geaard.
    Het aanleggen van een geaard stopcontact zit standaard niet in de montage kosten van airco als je die laat monteren, wat installatie nog duurder kan maken in die gevallen, maar bij mij wel noodzakelijk was. Helemaal als het dan ook nog moet worden aangesloten op een andere groep ivm (piek)belasting. Ik ben blij met mijn kennis, die verstand van zaken heeft en e.e.a. voor mij heeft willen installeren. Duurt iets langer en je moet zelf bij wat dingen meehelpen, maar dan heb je wel zeker zo'n 1500 euro of zelfs meer uitgespaard. En we zijn trots op het eindresultaat.
  10. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Gisteren is de airco man geweest. Beneden verdieping en boven slaapkamer komt airco te hangen met 1 unit buiten op het plat dak van mijn halletje. Medio mei wordt deze geïnstalleerd/geplaatst. Merk Cooper and Hunter kosten €2.950,--.
    28 mrt '21 - 11:43:51 / 28 mrt '21 - 17:18:15
  11. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Heb een staande heerlijk

    Als ik het had kunnen betalen had ik overal airco gedaan

    De zomers worden steeds warmer en warmer
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    K zit net te kijken naar mijn laatste bericht en ik denk, daar klopt inderdaad geen pepernoot van. Die berekening dus, van 15×€0,22 cent @Maartje Smile
Terug naar de lijst