Laptop of chromebook?

Laptop of chromebook?  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Help! Ik heb nu een Acer laptop en naast een té groot scherm (17") is hij ook nog eens erg traag. Ik ben er inmiddels achter dat dit te maken heeft met de processor die erin zit. Gezien mijn werkzaamheden, ook als vrijwilliger her en der, heb ik toch wel vaak overlegjes hier en daar en ik merk dat ik digitaal aantekeningen maken een stuk prettiger vind. Ik wil "iets" dat dus kleiner is dan de laptop die ik nu heb (een maatje of 2kleiner). Daarnaast wil ik gewoon iets hebben wat ik mee kan nemen naar mijn werk, zodat ik altijd een "vertrouwde' werkplek heb en niet steeds allerlei toetsenborden enzo hoef te poetsen. Ook als ik dan thuiswerk, heb ik dan steeds gewoon hetzelfde ding bij me, lijkt me ideaal.

    * snel kunnen werken
    * internet (ik moet thuis kunnen werken en dat doe ik door extern in te loggen)
    * word en excel. Geen hele ingewikkelde dingen, maar ik moet wel kolommetjes enzo kunnen maken
    * videobellen moet makkelijk gaan
    * aantekeningen dus kunnen maken in een word bestand


    Ik neig nogal naar een chromebook, omdat ik qua werk sowieso in the cloud werk, maar ook qua studie straks is dat een prima optie. Het enige wat ik me afvraag is; ik lees dus dat wifi aan de orde is. Maar wat nou als je ergens werkt waar geen wifi is en waar je dus gewoon een kabeltje ergens in moet pluggen? Dat is nu op mijn werk het geval. Daar wordt in basis niet met wifi gewerkt en ben je dus afhankelijk van een vaste verbinding. Is dat met een chromebook te realiseren of hoe werkt dat?
    Eigenlijk zoek ik dus een digitaal kladblok met internet. Maar dan wel ook de mogelijkheid om ergens dat kabeltje in te pluggen indien nodig.

    En ik vroeg me af; hoe handig is een touchscreen, of is dat misbaar? Het lijkt me best handig, maar op mijn laptop zit het nu ook niet en dan mis ik het niet. Op mijn telefoon vind ik het dan weer super handig.

    Wie helpt me verder?

  2. Nance
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nance
    quote:
    Dit schreef Fri1974
    Help! Ik heb nu een Acer laptop en naast een té groot scherm (17") is hij ook nog eens erg traag. Ik ben er inmiddels achter dat dit te maken heeft met de processor die erin zit. Gezien mijn werkzaamheden, ook als vrijwilliger her en der, heb ik toch wel vaak overlegjes hier en daar en ik merk dat ik digitaal aantekeningen maken een stuk prettiger vind. Ik wil "iets" dat dus kleiner is dan de laptop die ik nu heb (een maatje of 2kleiner). Daarnaast wil ik gewoon iets hebben wat ik mee kan nemen naar mijn werk, zodat ik altijd een "vertrouwde' werkplek heb en niet steeds allerlei toetsenborden enzo hoef te poetsen. Ook als ik dan thuiswerk, heb ik dan steeds gewoon hetzelfde ding bij me, lijkt me ideaal.

    * snel kunnen werken
    * internet (ik moet thuis kunnen werken en dat doe ik door extern in te loggen)
    * word en excel. Geen hele ingewikkelde dingen, maar ik moet wel kolommetjes enzo kunnen maken
    * videobellen moet makkelijk gaan
    * aantekeningen dus kunnen maken in een word bestand


    Ik neig nogal naar een chromebook, omdat ik qua werk sowieso in the cloud werk, maar ook qua studie straks is dat een prima optie. Het enige wat ik me afvraag is; ik lees dus dat wifi aan de orde is. Maar wat nou als je ergens werkt waar geen wifi is en waar je dus gewoon een kabeltje ergens in moet pluggen? Dat is nu op mijn werk het geval. Daar wordt in basis niet met wifi gewerkt en ben je dus afhankelijk van een vaste verbinding. Is dat met een chromebook te realiseren of hoe werkt dat?
    Eigenlijk zoek ik dus een digitaal kladblok met internet. Maar dan wel ook de mogelijkheid om ergens dat kabeltje in te pluggen indien nodig.

    En ik vroeg me af; hoe handig is een touchscreen, of is dat misbaar? Het lijkt me best handig, maar op mijn laptop zit het nu ook niet en dan mis ik het niet. Op mijn telefoon vind ik het dan weer super handig.

    Wie helpt me verder?



    Eerst, ik ben geen expert, maar vorige week met dochter een chromebook gekocht. Ze ging voor een laptop maar de verkoper adviseerde een chroombook, voor studie, bestandjes maken, is dat voldoende legde hij uit, gamen doet ze niet, netflixen kon prima.

    Om het wifi probleem op te lossen, weet nl niet of je dat met een kabeltje kunt realiseren, kun je misschien je telefoon als hotspot gebruiken? Moet je wel een abonnement met onbeperkt internet hebben denk. Toen ik iets over wifi vroeg aan mijn dochter, ivm op kamers gaan, kwam zij met die oplossing.


  3. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Ik heb voor mijn dochter voor de middelbare school een Chromebook gekocht. Dit werd ook geadviseerd door school. En inderdaad hotspot op je telefoon aan en je kunt gewoon werken op je chromebook overal waar je maar wilt.

    Met je Chromebook werk je dus in de cloud en kun je geen bestandjes (je hebt een beperkte opslagcapaciteit) lokaal opslaan. Ik heb voor mijzelf ook een Chromebook aangeschaft vorig jaar. Wat ik mis is de windows excel en word. Het chromebook werkt met apps. Je hebt dus standaard voor je spreadsheets en tekstverwerken Google Spreadsheets en Google Documenten. Met een windows abonnement kun je wel een excel en word app downloaden, maar mijn ervaring is dat dit minder prettig werkt dat op een laptop. Je mogelijkheden met de Excel app zijn beperkter dan een versie op je laptop. Ik werk veel met excel, dus daar liep ik tegenaan en nu ga ik binnenkort wel een laptop aanschaffen. Het bestandsbeheer vind ik ook wat verwarrend. Ik heb moeite om bepaalde bestanden terug te vinden. Een excel bestand wordt ergens anders opgeslagen dan een Google Spreadsheet bijv.

    Verder start een chromebook enorm snel op, kwestie van knop indrukken en klaar is kees. Voor het surfen over internet, of bijv. aantekeningen maken bij een college of eenvoudige brieven schrijven etc. is het helemaal prima. Wil je ingewikkelder en zwaardere werkzaamheden uitvoeren zou ik persoonlijk toch kiezen voor een laptop.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb zelf een mini laptop (Windows 10 dus) en dat is qua video bellen een ramp. De videokaart is er gewoon onvoldoende voor. Mijn dochter heeft al 4 jaar een chromebook en zweert erbij. Werkt overal in de cloud dat gaat prima. Wifi via hotspot idd.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Mijn dochter heeft een chromebook van Lenovo, kan met een kabeltje op het internet aangesloten en via WiFi.
    Ze heeft wel echt word erop staan en geen Google word.
    Verder is er ook nog opensource software mogelijk wat veel minder zwaar is dan word en Excel en voldoende kan.
    >>LINK<< Deze is fijn en goed
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    als jouw acer te traag is, zou het kunnen helpen om het besturingssysteem opnieuw te installeren. de acer werkt dan weer zoals deze vroeger uit de doos is gekomen.

    na verloop van tijd worden mn windows pc's trager door allerlei meuk welke windows verzamelt in de loop van de tijd. Nadeel is dat je vooraf al jouw gegevens op een ander medium moet opslaan en daarna alles opnieuw moet installereen.
  7. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Ik koos een chromebook maar heb daar spijt van. Hierna ga ik weer terug naar een Acer laptop. Het enige voordeel van deze Acer chromebook is de touchscreen maar ik mis functies van fotoos opslaan en bewerken etc
  8. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Mijn dochter heeft een chromebook van Lenovo, kan met een kabeltje op het internet aangesloten en via WiFi.
    Ze heeft wel echt word erop staan en geen Google word.
    Verder is er ook nog opensource software mogelijk wat veel minder zwaar is dan word en Excel en voldoende kan.
    >>LINK<< Deze is fijn en goed


    Ah..dus het kan wel Smile, gekke vraag; welje heeft zij?
  9. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef koen
    als jouw acer te traag is, zou het kunnen helpen om het besturingssysteem opnieuw te installeren. de acer werkt dan weer zoals deze vroeger uit de doos is gekomen.

    na verloop van tijd worden mn windows pc's trager door allerlei meuk welke windows verzamelt in de loop van de tijd. Nadeel is dat je vooraf al jouw gegevens op een ander medium moet opslaan en daarna alles opnieuw moet installereen.


    Dat is een optie. Laptop is wel al 4 jaar oud en nooit heel vlot geweest. Ik kreeg m van mijn moeder, die had er nog nooit wat mee gedaan. Zij had hem 1 jaar, toen ging de harde schijf stuk. Viel onder de garantie en toen kreeg ik hem met nieuwe harde schijf. Maar als..heb ik nog steeds dat hij om even mee te nemen niet prettig is.
  10. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Mimi
    Ik koos een chromebook maar heb daar spijt van. Hierna ga ik weer terug naar een Acer laptop. Het enige voordeel van deze Acer chromebook is de touchscreen maar ik mis functies van fotoos opslaan en bewerken etc


    Voor foto's enzo is het niet handig, maar daar hoef ik ook niets mee. Daar heb ik thuis nog mijn vaste pc voor ook.
  11. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    Fijn, al jullie reacties!
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Fri1974


    Ah..dus het kan wel Smile, gekke vraag; welje heeft zij?


    Lenovo Thinkpad, exact welke weet ik zo niet, dan moet ik hem even opstarten en uitzoeken welke ze heeft.
    Het nadeel van het toutscherm is dat het zo smerig wordt, maar dan kan ook aan dochter liggen.
Terug naar de lijst