Blokkeren.

Blokkeren. 

Onderwerp van cootje

Terug naar de lijst
  1. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Bart,
    Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat degene die ik in mijn zwartboek zet en dus niet meer zie, mij ook niet meer kan zien.
    Vind het heel vervelend om te constateren dat diegene nog wel op mijn reacties kan reageren.
    Ook vind ik het prettiger wanneer ik mensen kan blokkeren die hier geheel anoniem en als een geest hier ronddwalen.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef cootje
    Bart,
    Zou het ook mogelijk kunnen zijn dat degene die ik in mijn zwartboek zet en dus niet meer zie, mij ook niet meer kan zien.
    Vind het heel vervelend om te constateren dat diegene nog wel op mijn reacties kan reageren.
    Ook vind ik het prettiger wanneer ik mensen kan blokkeren die hier geheel anoniem en als een geest hier ronddwalen.



    Nee dit kan niet, bij bv Facebook werkt het zo dat ze jou ook niet meer kunnen zien. Hier is het zo dat jij ze niet meer leest, maar zij jou nog wel.

    Ik ben dus geen Bart, maar wel hier tegenaan gelopen
  3. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Nee dit kan niet, bij bv Facebook werkt het zo dat ze jou ook niet meer kunnen zien. Hier is het zo dat jij ze niet meer leest, maar zij jou nog wel.

    Ik ben dus geen Bart, maar wel hier tegenaan gelopen

    Ja dat vroeg ik dus.
    Of het mogelijk "gemaakt" zou kunnen worden.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef cootje

    Ja dat vroeg ik dus.
    Of het mogelijk "gemaakt" zou kunnen worden.

    Is Bart veel vaker gevraagd maar dat wil hij niet. Ik zou dat ook prettiger vinden.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Idd... Over het algemeen merk ik niet dat mijn zwartboekers op mij reageren, gelukkig. Ach en als ik niet op hen reageer, dooft het langzaam uit, dat scheelt.
  6. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Dit wordt vaker gevraagd en er is eigenlijk maar één reden waarom het er niet komt: misbruik ligt te zeer voor de hand.

    Als jij mij in je zwartboek zet, zou je dan allemaal vervelende dingen over me kunnen zeggen en ik zou die niet kunnen zien. Pas als jij me uit jouw zwartboek haalt kan ik het zien. Dat betekent dus, dat jij bepaalt wat ik op OA kan zien, en dat is een stap te ver. Niet in ons geval, maar wel als het om twee exen gaat. Of als degene die jij in je zwartboek wilt zo slim is om jou in zijn zwartboek te zetten.

    De term "zwartboek" is destijds niet zo goed gekozen; het is meer een negeer-lijst, maar dat vond ik zo suf klinken.

    Maar ik ben "open to sugestions"....
  7. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje

    Maar wanneer ik iemand niet kan lezen en hij/zij mij ook niet dan zou ik niet weten waarom ik het dan nog over die ander zou hebben. Nu kan die ander het wel over mij hebben zonder dat ik het weet. Dat is toch net zo kwalijk?
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef cootje
    Maar wanneer ik iemand niet kan lezen en hij/zij mij ook niet dan zou ik niet weten waarom ik het dan nog over die ander zou hebben. Nu kan die ander het wel over mij hebben zonder dat ik het weet. Dat is toch net zo kwalijk?

    Voor dat laatste kies je zelf natuurlijk. En voor het eerste... Zo ben jij, maar zo is niet iedereen. En hoe doe je dat dan met quoten?
  9. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje

    Ik dacht gewoon als je elkaar niet meer leest je ook geen last meer van elkaar hebt.
    Maar okee. Smile
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef bart


    Maar ik ben "open to sugestions"....

    Er is natuurlijk ook een sociale controle functie op OA. Iemand die zwart over mij gaat praten wordt gecorrigeerd.

    Ik kan me zelfs voorstellen dat twee exen op OA juist wel over elkaar willen kunnen spreken zonder dat de ander dat kan lezen. Dat geeft ze beiden ruimte om zich te uiten.
  11. 7jeroen7
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van 7jeroen7
    quote:
    Dit schreef scar

    Er is natuurlijk ook een sociale controle functie op OA. Iemand die zwart over mij gaat praten wordt gecorrigeerd.

    Ik kan me zelfs voorstellen dat twee exen op OA juist wel over elkaar willen kunnen spreken zonder dat de ander dat kan lezen. Dat geeft ze beiden ruimte om zich te uiten.

    Gewoon de misbruik-knop bedoel je toch?
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef 7jeroen7

    Gewoon de misbruik-knop bedoel je toch?

    Gebeurt ook en plein publiek. Maar de misbruikknop is idd ook een optie.
Terug naar de lijst