Beschimmeld badkamerplafond schoonmaken.

Beschimmeld badkamerplafond schoonmaken. 

Onderwerp van jeannetted

Terug naar de lijst
  1. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik zal vast niet de enige zijn die schimmel in de badkamer heeft.
    Ik heb mijn oude plafond verwijderd (aluminium profielen) en krijg volgende week een Plameco spanplafond.
    Volgens de plaatser van dat nieuwe plafond moet ik de schimmel die er onder vandaan kwam eerst verwijderen.
    Ik heb het vandaag met soda geprobeerd. Dat was geen succes. Ik kan natuurlijk agressievere middelen gaan gebruiken. Maar boven je hoofd is dat geen pretje. Vandaag al mijn haren bedekt en een oude bril op. Overal spetters.
    Graag tips?

    Er zat afzuiging met een motor in de badkamer. Die heb ik verwijderd maar kan alsnog een nieuwe (eventueel met vochtmeter?) opnieuw aangesloten worden. Er zit een bedieningsknop buiten de badkamer.
    Er werd mij verteld dat dat eigenlijk niet nodig is. Dat gat in het plafond en het raam open zou voldoende moeten zijn.
    Ook hiervoor graag tips.
    Plaatje
    19 okt '20 - 16:37:30 / 19 okt '20 - 17:22:00
  2. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Dat HG spul tegen schimmel? Is een soort bleek wat je er op sprayt.
    Schijn je ook in goedkopere varianten te hebben.
  3. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    met pure chloor deppen en ja, jezelf dan wel beschermen. Moeilijke bereikbare hoeken met een spuitfles met aangelengd chloor.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
  5. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    En had degene die het plafond komt plaatsen geen tip?
    Het lijkt me dat je de oorzaak niet wegneemt wanneer er een nieuw plafond komt.

    Ik verwijder trouwens eventuele schimmel met HG schimmelreiniger (bleek)
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Inderdaad HG Schimmelreiniger spuiten en vooral voortaan goed luchten.
    Altijd raam of deur van de douche/badkamer openlaten.
  7. L-yv
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van L-yv
    Ik heb het afgelopen weekend HG schimmelreiniger gebruikt, de schuim-variant. Die spettert minder. Je kunt het ook op de spons spuiten en dan je plafond dik deppen. Wel handschoenen aan en goed luchten!
    Mijn inpandige badkamer wordt komende maand vernieuwd en ik laat een smal rooster onder in mn badmakerdeur plaatsen.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heeeeeel goed luchten tijdens het gebruik van de schimmelreinigers. Dus ramen en deuren tegen elkaar open. Beschermende bril en oude kleding aan, evt er overheen een schilderspak. Laatste keer dat ik het gebruikte rook ik twee dagen later nog chloor, maar mensen op bezoek niet.
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    De schimmel is ontstaan nadat het oude aluminiumplafond erin is geplaatst. Toch vocht tussen gekomen en dat kan niet weg. Via de spotjes??? Die schimmel kwam nu dus tevoorschijn. Lijkt mij dat het straks weer ertussen gaat ontstaan. Geen idee hoe zo'n spanplafond afsluit.
    Op de aluminium profielen zat dus geen schimmel. Het kwam nu tevoorschijn.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nadat je het met iets te lijf bent gegaan, zou je nog dit kunnen overwegen: >>LINK<<

    Heeft plameco geen tips voor je?
  11. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef L-yv
    Ik heb het afgelopen weekend HG schimmelreiniger gebruikt, de schuim-variant. Die spettert minder. Je kunt het ook op de spons spuiten en dan je plafond dik deppen. Wel handschoenen aan en goed luchten!
    Mijn inpandige badkamer wordt komende maand vernieuwd en ik laat een smal rooster onder in mn badmakerdeur plaatsen.


    Mijn badkamerdeur staat altijd op een kier.
    Je neemt nu dus ook geen motorische afzuiging?

    Dat schuim is misschien fijner werken dan de spray.
    @L-yv Was je plafond daarna helemaal schoon?
  12. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Nadat je het met iets te lijf bent gegaan, zou je nog dit kunnen overwegen: >>LINK<<

    Heeft plameco geen tips voor je?


    Zij adviseren ook HG. Omdat het zulke troep is hoopte ik op wat vriendelijke manieren via jullie.

    Het afsluiten met schimmelwerende verf leek me ook wel wat.
Terug naar de lijst