Wat te zien in Heerenveen

Wat te zien in Heerenveen 

Onderwerp van miranda1966

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik heb in Heerenveen gewerkt, vond weinig aan de stad zelf. Oranjewoud is wel erg mooi ook om te wandelen.


    In het centrum zelf zijn helaas veel historische panden weggesloopt.

    Normaal gesproken is Thialf ook een aanrader,maar ook dat is dicht voor amateurschaatsers

    Museum Belvedere (kunst) en Museum Willem van Haren (historie) zijn mooi (en ik dacht ook open)
  2. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Wat ook mooi is: Als je vanuit Heerenveen het dorp De Knipe in (dat ligt vastgeplakt aan Heerenveen) gaat, en dan alsmaar rechtdoor, dan ligt een deel van de Knipe (heel veel kilometers) langs de Schoterlandse vaart. Kilometerslang, aan beide kanten.
    Het is een heel lang veendorp langs het kanaal. Heel historisch.

    Verder de mooie meren, bij Oudehaske, Iets verder weg Delfstrahuizen of nog iets verder Lemmer zijn ook mooi.

    Joure is ook leuk inderdaad,m.n. de horeca in de orangerie, maar ook dicht nu. En het haventje en DE museum.

  3. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Joure is geweldig, mijn dochter woont daar. Ik zou daar zo kunnen aarden als ik met pensioen ben.Smile
  4. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    quote:
    Dit schreef josien1
    Als dat is waar je van houdt, is Heerenveen Noord (dat is een wijk met veel historische pandjes en ook water met woonboten e.d) prachtig om in rond te dwalen.

    Eeen plaats om koffie te halen: normaal zou ik de horeca aanraden, m.n. By Kees voor de koffie, eetcafe de Buurman, grand cafe Het Gerecht, maar de horeca is dicht. Koffie bij mij kan ook en een mooie wandeling maken. Ik woon tegen Oranjewoud aan, en dat is een prachtig wandel-/natuurgebied met mooie historische landgoederen. Je loopt daar ook zo naar de orangerie van Brongersgea, waar een soort theehuis is (ook dat is nu even niet open).


    Wat leuk Josien dat je zo uitgebreid reageert! Thialf is het enige dat ik ken in Heerenveen ;-) Heb besloten om 's morgens Heerenveen/Oranjewoud te doen en 's middags naar Joure te rijden (eventueel museumbezoek). Misschien lukt het ook nog om De Knipe te doen, haha. En als ik nog niet ben uitgekeken kom ik gewoon een keer terug!
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef josien1


    In het centrum zelf zijn helaas veel historische panden weggesloopt.

    Normaal gesproken is Thialf ook een aanrader,maar ook dat is dicht voor amateurschaatsers

    Museum Belvedere (kunst) en Museum Willem van Haren (historie) zijn mooi (en ik dacht ook open)



    Misschien ga ik er nog eens heen, wanneer ik er langs rij.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Malero
    Joure is geweldig, mijn dochter woont daar. Ik zou daar zo kunnen aarden als ik met pensioen ben.Smile



    Ik vind veel plekken in Friesland erg mooi, maar zou er echt nooit willen wonen. Iig niet in het Friese deel, Het Bilt misschien of ten zuiden van de Tjonger heel misschien, maar verder als niet fries zijnde.
  7. Bericht van Geanna is op 01-11-2020 om 16:09:51 uur verwijderd door Geanna.

    Reden: .... 🌸

     
    Bericht van Rose_s is op 01-11-2020 om 16:11:43 uur verwijderd door Rose_s.

    Reden: quote van geanne

     
  8. miranda1966
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van miranda1966

    Zo, ik ben weer thuis! Vandaag voelde als een mini-vakantie ;-) Vanmorgen heeft Josien me (een stukje van) Oranjewoud laten zien. Super mooi daar! Bedankt Josien voor je tijd, de wandeling en de thee! Vervolgens via De Knipe naar Joure gereden. Daar met een plattegrond van de VVV een rondwandeling gelopen en daarna het museum in geweest. Tussendoor genoten van een lunch to go op een bankje in de zon. Denk dat ik nog wel een keer terug moet, heb nog niet alles gezien!
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik vroeg het me al af. Leuk dat je het naar je zin hebt gehad! Nog wat Friese lekkernijen meegenomen?
  10. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Miranda: Jij ook bedankt voor de gezelligheid en de goede gesprekken tijdens de wandeling .

  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wat fijn dat jullie zo een gezellige dag hebben gehad dames.
Terug naar de lijst