Voorlopig opgelost, was: Hoe reanimeer ik een micro-SD?

Voorlopig opgelost, was: Hoe reanimeer ik een micro-SD? 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Is een Windows 7 laptop denk ik?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mini laptop denk ik. Daar kun je weinig programma's op kwijt idd.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Hoeveel gb heb je nodig voor je sd kaart?
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Maar wat is het probleem dan om er een nieuwe sd kaart in te doen? Tis wat ArnoM schrijft. Sd kaart is dood. Tijd voor een nieuwe. Evt hang je er ook een losse hd aan. De laptop denkt nog steeds dat ie een sd heeft en jij slaat op op de ext hd. Maar beter is het te wennen aan cloud opslag. Hoewel dat tegenwoordig bijna nergens meer onbeperkt gratis is.

    Ik dacht dat er software op de sd stond die je nodig hebt om de laptop aan te sturen. Kennelijk is het slechts uitbreiding van je geheugen.


    Ik zit momenteel even krap financieel (volgende week weer beter) anders had ik hem gewoon vervangen.
    En het is niet alleen geheugen om dingetjes op te slaan, maar de laptop is zo ingesteld dat veel dingen vanaf die SD draaien.

    quote:
    Dit schreef scar
    Via regedit is je bestandsopslag wellicht gewijzigd naar d:

    Je hebt nu een cloudschijf aangemaakt met ook een schijf verwijzing? Kan je die niet in regedit koppelen?

    Je moet sowieso af van de verwijzing naar d want die is defect.


    Ik heb de bestnden gebackupt op mijn andere laptop, op een externe HD en nu ook even op een USB-stick.
    Werken aan documenten doe ik vooral in de cloud, gelukkig (Google Drive).

    Maar inderdaad, die verwijzing naar D, dat is precies wat ik bedoel! Ik wist niet hoe ik dat uit moet leggen... Smile
    Ik ga eens googlen hoe ik dat kan veranderen!
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar
    Is een Windows 7 laptop denk ik?



    Win10 van 2 jaar oud, inderdaad kleiner (maar geen 10 inch), maar met een veel te kleine SSD. Bleek ook geen SSD te zijn maar een eMMC die ook niet te vervangen is.
    Op zich een hartstikke fijn werklaptopje, maar nu even niet.
    Maar ik ga even googlen naar die verwijzing naar d, hoe ik dat kan veranderen. Dan red ik het in ieder geval tot volgende week Smile

    Ik had overigens een Micro SD van 256 GB, maar denk dat ik met 64 of 128 ook al een heel eind kom.
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    @Scar heeft een muntje doen vallen met haar opmerking over verwijzen naar d. Ik heb wat gegoogled en ontdekt dat ik alles tijdelijk even via de USB-stick in E kan doen! Makkelijk, behalve als je het niet weet Smile

    Een boel problemen (probleempjes) zijn hiermee opgelostSmile
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef hanss51
    Systematisch reanimeren van een SDcard is mij nog nooit gelukt (afgezien van opnieuw formateren, maar ja, dat is geen reanimeren).
    Het gaat wel erg vaak mis met die dingen, ik heb bij mijn fototoestel altijd een reserve bij me.

    Wel heb ik, door stug blijven proberen, vooral in verschillende laptops, weleens spontaan herstel meegemaakt.
    Dan ook data eraf en opnieuw formatteren.



    Ja heel spontaan lukt me dat ook weleens...geen idee hoe ik het dan exact heb gedaan en waarom het dan lukt
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Programma's die geïnstalleerd zijn op schijf X Kun je niet zomaar kopiëren naar een andere schijf, bv Z en er dan vanuit gaan dat ze draaien.
    Soms werkt dat, vaker helaas niet. Uiteraard kun je het proberen wanneer je een usb stick in houd hebt.
    Gewone documenten maakt niet uit,die kun je openen en opslaan waar een hoe je wilt.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ik zit momenteel even krap financieel (volgende week weer beter) anders had ik hem gewoon vervangen.
    En het is niet alleen geheugen om dingetjes op te slaan, maar de laptop is zo ingesteld dat veel dingen vanaf die SD draaien.



    Ik heb de bestnden gebackupt op mijn andere laptop, op een externe HD en nu ook even op een USB-stick.
    Werken aan documenten doe ik vooral in de cloud, gelukkig (Google Drive).

    Maar inderdaad, die verwijzing naar D, dat is precies wat ik bedoel! Ik wist niet hoe ik dat uit moet leggen... Smile
    Ik ga eens googlen hoe ik dat kan veranderen!


    Startknop, opdracht regedit intoetsen.

    Voorzichtig hier mee
    . Ga eerst kijken voor je iets doet, en maak eerst een export, indien dat nog past van je registry.

    Zoek naar je schijf aanduiding. Zoek dus naar d: voor opslag. Je zult het op meerdere plaatsen moeten aanpassen.

    Ik doe dit even uit mijn hoofd he? Je hebt nu in ieder geval een paar kreten om makkelijker instructies mee te zoeken.
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Programma's die geïnstalleerd zijn op schijf X Kun je niet zomaar kopiëren naar een andere schijf, bv Z en er dan vanuit gaan dat ze draaien.
    Soms werkt dat, vaker helaas niet. Uiteraard kun je het proberen wanneer je een usb stick in houd hebt.
    Gewone documenten maakt niet uit,die kun je openen en opslaan waar een hoe je wilt.


    Klopt, maar ik heb de grootste problemen inmiddels getackled. En de paar programmaatjes inmiddels opnieuw geïnstalleerd op de USB-stick (zal opnieuw moeten gebeuren als ik weer een sd heb).. Voorlopig ben ik weer gered wat offline werk betreft ;-) (en blijven backuppen natuurlijk!)
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar


    Startknop, opdracht [B]regedit
    intoetsen.

    Voorzichtig hier mee
    . Ga eerst kijken voor je iets doet, en maak eerst een export, indien dat nog past van je registry.

    Zoek naar je schijf aanduiding. Zoek dus naar d: voor opslag. Je zult het op meerdere plaatsen moeten aanpassen.

    Ik doe dit even uit mijn hoofd he? Je hebt nu in ieder geval een paar kreten om makkelijker instructies mee te zoeken. [/B]


    Oei, nee, daar heb ik te weinig verstand van Smile

  12. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Oei, nee, daar heb ik te weinig verstand van Smile



    Dat luister inderdaad nogal precies, en een foutje kan dan flinke gevolgen hebben.
    Dus doe voorzichtig.
    Misschien heb je volgende week iets aan mijn favoriete webshop voor merk sd kaarten, in mijn ervaring meestal relatief goedkoop.
    Maar ik koop altijd kleine kaartjes, want bewaar zelden iets voor langere tijd op een sdcard.
    Ik koop vaker bij data io:
    >>LINK<<
Terug naar de lijst