Privacy medische gegevens

Privacy medische gegevens  

Onderwerp van Julie-ann

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Julie-ann
    Live life happily

    Toon alleen de berichten van Julie-ann

    quote:
    Dit schreef scar

    Dan heeft hij ook geen recht op medische informatie. Het kan zijn dat de eerste contactpersoon dat wel goed vindt, dan moet zij dat regelen.


    Ik heb ze beiden gebeld en beiden hebben geen inzicht in het zorgdossier.

    Logisch dat dit niet mee werkt in helderheid van zaken.

    Ze waren beiden ongerust over mevrouw omdat ze nu klachten heeft maar daar dus weinig over horen

    Mantelzorger is dus in praktijk al degene die besluit over medische zaken omdat hij het in maart ook heeft gedaan voor zijn vriend die ook bij ons woont
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik geloof dat ik alle betrokkenen zou uitnodigen voor een gesprek en in het gesprek afstemmen wie wat doet en te horen krijgt. Dat op papier en in het dossier zodat het voor iedereen duidelijk is.

    Kost even energie, maar onduidelijkheid kost dat nog veel meer en gaat ook ten koste van mevrouw (en dus ook de zorg)
  3. Julie-ann
    Live life happily

    Toon alleen de berichten van Julie-ann

    quote:
    Dit schreef scar

    Dan heeft hij ook geen recht op medische informatie. Het kan zijn dat de eerste contactpersoon dat wel goed vindt, dan moet zij dat regelen.


    Hij is wel eerste contactpersoon in het zorgdossier
  4. Julie-ann
    Live life happily

    Toon alleen de berichten van Julie-ann

    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik geloof dat ik alle betrokkenen zou uitnodigen voor een gesprek en in het gesprek afstemmen wie wat doet en te horen krijgt. Dat op papier en in het dossier zodat het voor iedereen duidelijk is.

    Kost even energie, maar onduidelijkheid kost dat nog veel meer en gaat ook ten koste van mevrouw (en dus ook de zorg)



    Met de informatie die ik heb leg ik het neer bij de persoonlijk begeleiders. Ik ben helpende maar omdat niemand bij ons de leiding heeft neem ik soms dingen op mijn schouders welke ik signaleer

    Psycholoog wordt ook betrokken bij deze situatie.

    Mantelzorger wil dat de nicht buiten spel wordt gezet maar ondertussen is er wel een volmacht waarin staat dat ze degene is die verantwoordelijk is voor vermogen en gezondheid.

    Vermogen is opgelost omdat ik in januari signaleerde dat er iets moest worden geregeld omdat haar rekeningen niet werden betaald . Was ook een heel gedoe.
Terug naar de lijst