Natuurstenen aanrecht en kalkaanslag douchecel

Natuurstenen aanrecht en kalkaanslag douchecel 

Onderwerp van happy-56

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Ik heb nu een natuurstenen aanrechtblad maar wat me opvalt dat waar ik het ook mee afneem van gewoon water, afwaswater, schoonmaakmiddel etc, dat je altijd vlekken, een waas etc blijft zien
    Natuurlijk heb ik Google maar wat werkt nu echt?
    Daarnaast heb ik nu naast een bad ook een douchecabine, maar man oh man wat zit daar op vnl de vloertegels en in de voegen een dikke laag kalkaanslag. Heb al diverse middelen geprobeerd maar krijg het niet weg... nog suggesties?
    Het lijkt of er jaren geen aandacht aan besteed is,..Smile
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dat laatste is herkenbaar. Ik denk dat het te maken heeft met de tegel.

    In mijn vorige huizen (beiden nieuwe tegels toen ik er in kwam) na een paar maanden al aanslag die niet weg ging. Daarom koos ik in m'n vorige huis niet weer voor zwarte vloertegels. Toch ook daar weer aanslag.

    In mijn huidige huis zijn twee jaar geleden nieuwe tegels geplaatst. Bij de vorige bewoner nog. Ik zit er nu een jaar. Ik heb geen aanslag. Ook de voegen blijven mooi. Bij de buurman verderop hetzelfde. Het moet haast met de kwaliteit van afwerking te maken hebben.
  3. Henri65
    1+1=7

    Toon alleen de berichten van Henri65
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Dat laatste is herkenbaar. Ik denk dat het te maken heeft met de tegel.

    In mijn vorige huizen (beiden nieuwe tegels toen ik er in kwam) na een paar maanden al aanslag die niet weg ging. Daarom koos ik in m'n vorige huis niet weer voor zwarte vloertegels. Toch ook daar weer aanslag.

    In mijn huidige huis zijn twee jaar geleden nieuwe tegels geplaatst. Bij de vorige bewoner nog. Ik zit er nu een jaar. Ik heb geen aanslag. Ook de voegen blijven mooi. Bij de buurman verderop hetzelfde. Het moet haast met de kwaliteit van afwerking te maken hebben.



    Wat voor natuursteen heb je? Marmer hardsteen graniet of composiet ?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Henri65



    Wat voor natuursteen heb je? Marmer hardsteen graniet of composiet ?

    Ik reageer met name op de douche cabine. Er wordt niet aangegeven om welke steen dat gaat.

    Ik ga er vanuit dat in mijn huurhuizen geen natuursteen oid wordt gebruikt.
  5. Henri65
    1+1=7

    Toon alleen de berichten van Henri65
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik reageer met name op de douche cabine. Er wordt niet aangegeven om welke steen dat gaat.

    Ik ga er vanuit dat in mijn huurhuizen geen natuursteen oid wordt gebruikt.

    Ik kom via mijn werk van alles tegen, heb je een foto van het materiaal?
  6. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    Kalkaanslag haal ik weg met twee middeltjes. Eerst kalkaanslagspul van HG opspuiten, even laten intrekken. Dan met een schuursponsje met Cif er overheen. Werkte hier heel goed.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Henri65

    Ik kom via mijn werk van alles tegen, heb je een foto van het materiaal?

    Nou zeker van m'n vorige huizen niet meer. In beide gevallen was het ongeglazuurd. Want dat was anti slip volgens de wbv. In huidige huis weet ik niet wat er in zit. Ik denk geglazuurd anti slip. Kan alleen foto maken van de tegel zoals ie ligt. Ik kan niet de achterkant laten zien.
  8. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Op natuursteen mag je geen schoonmaakmiddel gebruiken. Alleen groene zeep. Zelfs geen azijn. Natuursteen is poreus en die vlekken krijg je nooit meer weg.

    Ik vind het vreselijk materiaal. Het zal best mooi zijn maar je moet iedere dag alles schoonmaken na gebruik.
  9. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik had hier ook kalk op de voegen van de vloertegels. Alleen met een klein staalborsteltje kreeg ik het redelijk weg.

    >>LINK<<


    HG heeft ook middeltjes voor natuursteen, weet niet of dat wat is.
  10. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    quote:
    Dit schreef Henri65



    Wat voor natuursteen heb je? Marmer hardsteen graniet of composiet ?


    Geen idee eigenlijk heb met mijn foon een foto gemaakt, weet niet of hij duidelijk genoeg is. Anders probeer ik het morgen overdag nog een keer
    Plaatje
  11. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56

    Qua kalk ga ik alle genoemde manieren stuk voor stuk proberen. Niet geschoten is altijd mis
    Thanx
  12. Henri65
    1+1=7

    Toon alleen de berichten van Henri65
    quote:
    Dit schreef happy-51


    Geen idee eigenlijk heb met mijn foon een foto gemaakt, weet niet of hij duidelijk genoeg is. Anders probeer ik het morgen overdag nog een keer


    Zou fijn zijn als je morgen nog een foto kan plaatsen, deze geeft niet echt een goed beeld
Terug naar de lijst