Pakket fraude

Pakket fraude 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Mijn moeders huis staat nog leeg.

    Vanmiddag ging ik er naar toe en zag een briefje van Postnl dat ze langs waren geweest, niemand thuis was en dat deze naar het postagentschap was gebracht.

    Gekeken op de niet thuis website met een niet thuiscode en wat blijkt, er is door een zekere D. Dekker op haar adres bij Otto iets besteld en opgehaald bij het postagentschap Smile

    Otto gebeld, schijnt om een groot bedrag te gaan en gaan het nu in onderzoek nemen.

    Net Bol.com en Wehkamp bericht, maar er zijn zoveel webwinkels.

    Weet iemand, hoe ik het voor elkaar krijg dat er geen pakjes meer op haar adres worden gestuurd?

  2. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    quote:
    Dit schreef Astrid
    Mijn moeders huis staat nog leeg.

    Vanmiddag ging ik er naar toe en zag een briefje van Postnl dat ze langs waren geweest, niemand thuis was en dat deze naar het postagentschap was gebracht.

    Gekeken op de niet thuis website met een niet thuiscode en wat blijkt, er is door een zekere D. Dekker op haar adres bij Otto iets besteld en opgehaald bij het postagentschap Smile

    Otto gebeld, schijnt om een groot bedrag te gaan en gaan het nu in onderzoek nemen.

    Net Bol.com en Wehkamp bericht, maar er zijn zoveel webwinkels.

    Weet iemand, hoe ik het voor elkaar krijg dat er geen pakjes meer op haar adres worden gestuurd?





    Geen idee, maar wat een gedoe weer!
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik had het ook. Op mijn naam en in mijn account bestelling geplaatst voor afhalen bij de shell in Groningen. Eén ding waren ze vergeten, dat mijn mail het nog doet. Ik kreeg een bestel bevestiging. Bestelling geannuleerd, otto gebeld. Alle wachtwoorden vervangen die hetzelfde waren als bij de otto. Bij webwinkels alles vervangen voor sterke wachtwoorden.

    Kortom... Loop alle accounts van je moeder na. Meld bij de de grootste postorders haar overlijden.

    Ff bellen met de politie.
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Kun je online aangifte doen van internetfraude? Niet bij de politie zelf doen, dan verdwijnt het onderop de stapel (zelf gehoord afgelopen week van een agent n.a.v. een gevalletje marktplaatsfraude), maar via de internetsite politie.nl en dan "aangifte/melding doen", dan komt het bij een speciaal team terecht. Screenshots, foto's van niet-thuiskaartjes en zo kunnen helpen.

    Sterkte ermee!
  5. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik had het ook. Op mijn naam en in mijn account bestelling geplaatst voor afhalen bij de shell in Groningen. Eén ding waren ze vergeten, dat mijn mail het nog doet. Ik kreeg een bestel bevestiging. Bestelling geannuleerd, otto gebeld. Alle wachtwoorden vervangen die hetzelfde waren als bij de otto. Bij webwinkels alles vervangen voor sterke wachtwoorden.

    Kortom... Loop alle accounts van je moeder na. Meld bij de de grootste postorders haar overlijden.

    Ff bellen met de politie.


    Mijn moeder bestelde nooit online.

    Had de laatste tijd wel een tablet, maar deed erop spelletjes. Ik had wel een email aan moeten maken, deze wist ze niet. Ik heb nu haar tablet en daar komt geen mails binnen op haar emailadres.

    Er is besteld op een andere naam, niet op haar naam. Maar wel op haar adres.

    Ik denk een telefoon. Pakket is 1,56 kg
    Afmetingen 39,5 x 19 x 51,5 cm

    Medewerker klantenservice had het over een aanzienlijk bedrag.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als het op haar adres is, maar niet op haar naam, dan lijkt me dat geen issue voor jullie. De politie weet vast een beter antwoord. Ff bellen.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Astrid


    Mijn moeder bestelde nooit online.

    Had de laatste tijd wel een tablet, maar deed erop spelletjes. Ik had wel een email aan moeten maken, deze wist ze niet. Ik heb nu haar tablet en daar komt geen mails binnen op haar emailadres.

    Er is besteld op een andere naam, niet op haar naam. Maar wel op haar adres.

    Ik denk een telefoon. Pakket is 1,56 kg
    Afmetingen 39,5 x 19 x 51,5 cm

    Medewerker klantenservice had het over een aanzienlijk bedrag.


    Helaas zegt dat niks
    Ze zijn zo clever dat ze de mail door kunnen sturen naar hun en dan krijg jij niks

    Dat was bij mijn oudste toen het geval ook een dikke bestelling geplaatst toen
    en dus doorsturing van haar mail dus we merkte niks


    Even testen of je moeder wel mail binnen krijgt
    jij even een mail naar je moeder sturen
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Ze zijn zo gehaaid tegenwoordig, die ratten Smile

    Toen oudste zoon 6 jaar geleden net een flatje had gekregen, werd er ook "iets" bezorgd voor een onbekende. Toen was het nog niet gangbaar het naar een verzamelpunt te brengen. Was van Wehkamp en vrijwel zeker, jawel, een telefoon. Ik heb toen Wehkamp gebeld namens zoon, de situatie uitgelegd en het pakket retour gestuurd. de bestelling werd gecanceld.

    Paar dagen later stond er een stel bij zoon aan de deur: die kwam het pakketje halen. Zoon zei dat we dat teruggestuurd hebben. Stel was not amused, maar zoon heeft een tefallaag (en is 2 meter lang) en heeft de deur weer dichtgedaan. Wie bestelt er nou iets naar een adres waar ze niet wonen?Smile

  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Haha die besteller van mijn dochter had iets terug gestuurd
    stond hem waarschijnlijk niet aan Smile
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Kun je online aangifte doen van internetfraude? Niet bij de politie zelf doen, dan verdwijnt het onderop de stapel (zelf gehoord afgelopen week van een agent n.a.v. een gevalletje marktplaatsfraude), maar via de internetsite politie.nl en dan "aangifte/melding doen", dan komt het bij een speciaal team terecht. Screenshots, foto's van niet-thuiskaartjes en zo kunnen helpen.

    Sterkte ermee!


    Dochter heeft rond april aangifte gedaan van marktplaats fraude (betaald maar niets gekregen).
    Paar weken terug heeft ze het geld van de dader terug gekregen doordat politie er echt wel wat mee gedaan heeft. Het duurt wat langer, maar ze doen er blijkbaar toch iets mee.
  11. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    Verdorie As, wat bestaan er toch een minkukels. Smile
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Dochter heeft rond april aangifte gedaan van marktplaats fraude (betaald maar niets gekregen).
    Paar weken terug heeft ze het geld van de dader terug gekregen doordat politie er echt wel wat mee gedaan heeft. Het duurt wat langer, maar ze doen er blijkbaar toch iets mee.

    Ik heb gisteren namens zoon aangifte gedaan van marktplaatsfraude. Heb ook een agent gesproken gisteren, die zei dat online aangifte bij een speciaal team terecht komt dat er best actief mee om gaat.

    Of zoon het geld krijgt moeten we nog afwachten.
Terug naar de lijst