Pakket fraude

Pakket fraude 

Onderwerp van Astrid

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Als het op haar adres is, maar niet op haar naam, dan lijkt me dat geen issue voor jullie. De politie weet vast een beter antwoord. Ff bellen.


    Ik zal morgen of dinsdag bellen.

    Bij Otto heb ik het gemeld. Ik zal aankomende tijd elke dag langs haar woning gaan en een brief ophangen voor de pakketbezorger, dat alles retour moet en bij alle buren langs gaan, dat ze niks moeten aannemen.

    1 buurman al gesproken, de rest niet, zal ik morgen doen.
  2. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef fleurie
    Ze zijn zo gehaaid tegenwoordig, die ratten Smile

    Toen oudste zoon 6 jaar geleden net een flatje had gekregen, werd er ook "iets" bezorgd voor een onbekende. Toen was het nog niet gangbaar het naar een verzamelpunt te brengen. Was van Wehkamp en vrijwel zeker, jawel, een telefoon. Ik heb toen Wehkamp gebeld namens zoon, de situatie uitgelegd en het pakket retour gestuurd. de bestelling werd gecanceld.

    Paar dagen later stond er een stel bij zoon aan de deur: die kwam het pakketje halen. Zoon zei dat we dat teruggestuurd hebben. Stel was not amused, maar zoon heeft een tefallaag (en is 2 meter lang) en heeft de deur weer dichtgedaan. Wie bestelt er nou iets naar een adres waar ze niet wonen?Smile



    Adres waar niemand woont doen ze juist, omdat er dan niet open gedaan wordt en het pakket naar een agentschap gaat. Huis staat al vanaf februari leeg, staat sinds een paar weken op internet als huurobject en zo zijn ze erachter gekomen. Mevrouw van Otto vertelde dat het vaker gebeurde.
  3. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Als het op haar adres is, maar niet op haar naam, dan lijkt me dat geen issue voor jullie. De politie weet vast een beter antwoord. Ff bellen.


    Gebeld met de politie vanmorgen.

    Ik hoef inderdaad zelf geen aangifte te doen, dat moet Otto doen. Het is een probleem van Otto en niet van mij gelukkig. Toch voelt het niet fijn, dat er misbruik is gemaakt van het adres. Per 21 december wordt de woning verhuurd en zal de nieuwe bewoner de aanmaningen, die automatisch verzonden worden, ontvangen :-(

    Politie adviseerde om aan de binnenkant van de raam van de voordeur een briefje te hangen, dat er niet open wordt gedaan en dat alle pakketjes retour afzender gestuurd moet worden ivm fraude. Dit vanmiddag opgehangen, rood papier met zwarte letters.

    Bij de buren ook een brief op rood papier en zwarte letters geschreven dat ze alle pakketten van mijn moeders adres moeten weigeren en dat per 21 december een nieuwe huurder erin komt met voorletter en achternaam en dat ze deze pakketten wel mogen aannemen, maar elke andere pakket op een andere naam, ook na 21 december moeten weigeren.

    Ik ga dinsdag even naar Primera, vragen of er niet gelegitimeerd is. Er is wel getekend.

    Ik hoop zo dat het eenmalig is/was.




  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Naam huurder er op zetten lijkt me niet verstandig.
Terug naar de lijst