Starten als zzp'er: wat komt er bij kijken?

Starten als zzp'er: wat komt er bij kijken? 

Onderwerp van Disje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Klein trucje: laat de telefoon eerst 3 tot 4 keer overgaan. Meestal hangen ze dan op en/OF er verschijnt op je scherm een vermelding 'mogelijke spam'. Als je dan dat nummer even door Google jaagt, weet je meteen hoe laat het is.

    En zoals gezegd, nooit antwoorden met 'ja'. Spreek ik met? Wie wil dat weten, wie bent u? Waarover gaat dit? Van welk bedrijf bent u? En als je er geen zin in hebt ... heel onbeschoft - maar gewoon ophangen.
    Daarin leer je wel assertief te zijn. Ja maar, wilt u geen energie besparen? Nee, ben volledig voorzien en betaal graag voor wat ik nu heb.
    Deze mensen zijn getraind in jou een 'ja' te ontlokken. Wees daarop bedacht (ook op je eigen 'ja, maar' trouwens).

    Zo kreeg ik laatst een belletje van KPN. Wij hebben een mooie aanbieding voor u, want u bent toch klant bij ons? Nou ben ik dat toevallig wel, maar had nog net het verstand om te zeggen 'HUH? U belt mij toch, dan zal u dat toch zeker wel weten?!'
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik heb speciaal voor ongewenste bellers een vaste lijn genomen en dat nummer is bij de kvk opgegeven.
    Ik heb ook opgegeven niet gebeld te willen worden , naar t gebeurt jammergenoeg toch.
    In het algemeen nrs die ik niet ken op de vaste lijn neem ik niet op. Af en toe probeer ik toch en dan blijkt toch weer een ongewenste beller te zijn.
    Dus voor wat het waard is.
  3. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje

    Nog even een bedankje van mij aan iedereen die tips heeft gegeven in dit topic. Ik ben inmiddels een stuk verder. Ik ben minder uren gaan werken in mijn huidige baan en ik heb een eigen BV opgericht, waarmee ik opdrachten als freelancer kan aannemen. Daarnaast heb ik een eigen website in de lucht, dus mijn bedrijf is "live". Via mijn aankondiging op LinkedIn is ook al mijn eerste opdracht vanuit mijn netwerk gekomen. Dat betreft ook al gelijk een langere termijn opdracht voor 8-16 uren per week, dus een mooie combinatie met mijn baan en gelijk een basis om op voort te borduren.

    Voor wie een kijkje wil nemen, dit is mijn website:
    >>LINK<<
  4. Ezzie
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ezzie
    Leuk dat je even een update geeft.
    Mooie website en gefeliciteerd met je eerste opdracht! Dat is er zeker eentje die erg fijn is als basis.
    Tip naar de toekomst is om ook energie te (blijven) richten op acquisitie. Ik zit niet meer zo in de regeltjes, maar volgens mij moet je meerdere opdrachtgevers hebben om door de belastingdienst als zelfstandige aangemerkt te worden én brengt één opdrachtgever altijd risico’s met zich mee. Als deze opdrachtgever wegvalt, sta jij met lege handen.

    Ik wens je heel veel mooie opdrachten toe!
  5. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Wat goed. Gefeliciteerd!
  6. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje

    quote:
    Dit schreef Ezzie
    Leuk dat je even een update geeft.
    Mooie website en gefeliciteerd met je eerste opdracht! Dat is er zeker eentje die erg fijn is als basis.
    Tip naar de toekomst is om ook energie te (blijven) richten op acquisitie. Ik zit niet meer zo in de regeltjes, maar volgens mij moet je meerdere opdrachtgevers hebben om door de belastingdienst als zelfstandige aangemerkt te worden én brengt één opdrachtgever altijd risico’s met zich mee. Als deze opdrachtgever wegvalt, sta jij met lege handen.

    Ik wens je heel veel mooie opdrachten toe!

    Dankjewel voor de tip. Ik ben inderdaad van plan om voor meerdere opdrachtgevers te gaan/blijven werken.
  7. JorisLowie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van JorisLowie
    quote:
    Dit schreef twelve


    Als je een klein bedrijf hebt dan kan je er voor kiezen niet meer BTW-plichtig te zijn. Dat heb ik gedaan. Kan nu ook geen BTW meer aftrekken, maar had toch weinig aftrekposten.

    Verder een goede boekhouder zoeken (tenzij je zelf dit allemaal wilt doen). De mijne is zeer gedreven in zijn vak, betaalbaar en verdient zichzelf terug. Doet ook mijn belastingzaken. Kies je voor een boekhouder met een kantoor en secretaresse, dan ben je zo veel meer geld kwijt.

    Ik ben ook lid van ZZP Nederland.

    >>LINK<<


    Met een goed boekhoudpakket kun je veel zelf doen, eventueel met ondersteuning van een boekhouder ter controle of voor de jaarrekening. Er is veel aanbod wat betreft boekhoudsoftware, de meest online in de cloud tegenwoordig. Kijk hier maar eens: >>LINK<<
  8. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje

    quote:
    Dit schreef JorisLowie


    Met een goed boekhoudpakket kun je veel zelf doen, eventueel met ondersteuning van een boekhouder ter controle of voor de jaarrekening. Er is veel aanbod wat betreft boekhoudsoftware, de meest online in de cloud tegenwoordig. Kijk hier maar eens: >>LINK<<

    Heel fijn, dankjewel voor de tip! Ik was inderdaad al aan het kijken naar e-Boekhouden, maar ik probeerde nog uit te vinden waarom partijen deze diensten (initieel) gratis aanbieden en wat voor addertjes daar dan weer onder het gras kunnen zitten.
Terug naar de lijst