Nieuwe auto of...? 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Dorien
    Mijn autootje heeft ruim 2 ton gelopen en is denk ik wel eens aan vervanging toe. Ik hoop wat geld te krijgen uit de verkoop van mijn huis. Dus ik ben me eens gaan orienteren...
    Ik rijd nu een Chevrolet Spark met gas, dat bevalt op zich wel. Ik zag dat je ook een Dacia Sandero kon kopen met een bi fuel motor. Maar ach, een zuinig benzine autootje is ook prima. En private lease is misschien ook interessant?
    Ik heb er nul verstand van en heb geen idee. Gelukkig is daar OA met allemaal wijze mensen en sommigen zelfs ook met verstand van auto's.
    Wat ik wil? Een klein autootje. Denk Kia Picanto, VW Up, Peugeot 107, dat segment. Airco vind ik een must, de rest maakt me niet zoveel uit.
    Heeft iemand een goeie tip?

    In dat kleine segment vind ik dat je wel heel goed moet kijken naar de stoelen. Ik vind die van de 107 echt waardeloos. VW Up weer heel goed.

    EN 2 ton...vind het nog wel meevallen. Ik heb 450.000 kilometer nu. Zonder noemenswaardige kosten. Behalve een keer een kapotte brandstofpomp. Uitgerekend op de OA camping in de Ardeche...
  2. Athene45
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Athene45
    quote:
    Dit schreef Tresie56


    Zit je daar niet heel erg laag in?



    Laag ? Hoe bedoel je dat? Ik heb prima zicht op het wegdek.
  3. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Voor mezelf nl vind ik een wat hogere zit fijn.

    Bedoel niet, dat je onvoldoende zicht hebt op het wegdek.Smile
  4. Athene45
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Athene45
    quote:
    Dit schreef Tresie56
    Voor mezelf nl vind ik een wat hogere zit fijn.

    Bedoel niet, dat je onvoldoende zicht hebt op het wegdek.Smile



    Ah ok, snap je. Dat is ook heel persoonlijk.
    Naast een paar andere ( technische ) voorwaarden wil mijn oog ook wat. Ik heb een voorliefde voor Italiaanse autos . Heb altijd Alfa gereden. Wilde graag een Cabrio en toen kwam deze op mi jn pad. En valt mij niets tegen. Op alle fronten
  5. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Je bent verliefd op je auto. Ik begrijp het.Smile
  6. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    Ik rijd al jaren in een Suzuki Igniz uit 2002 met bijna 2 ton op de teller. Zolang hij door de APK komt, blijf ik er in rijden.
  7. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Hyundai i 10, hij oogt klein maar er zit behoorlijk wat ruimte in, ook achterin. Zuinig en snel.
    Een tip voor de proefrit: geen radio aan. Dan hoor je alle rammeltjes en piepjes.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bea
    Hyundai i 10, hij oogt klein maar er zit behoorlijk wat ruimte in, ook achterin. Zuinig en snel.
    Een tip voor de proefrit: geen radio aan. Dan hoor je alle rammeltjes en piepjes.

    Maar ook wel aan doen. Mijn vorige auto bleek belabberd qua radio. Daar kwam ik pas achter toen ik m gekocht had.
  9. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Iedereen weer bedankt voor e bijdrages. Mijn broer raadde me ook een Hyundi i10 aan. Beste uit de test schijnbaar .Ik zie inmiddels door de bomen het bos al niet meer. Heb wel besloten niet te gaan leasen, dat is uiteindelijk best duur. Ik denk dat ik voor een autootje ga van een paar jaar oud met niet teveel kilometers. Vooralsnog wacht ik eerst maar eens af hoeveel geld ik over ga houden aan het huis.
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef MaNu

    In dat kleine segment vind ik dat je wel heel goed moet kijken naar de stoelen. Ik vind die van de 107 echt waardeloos. VW Up weer heel goed.

    EN 2 ton...vind het nog wel meevallen. Ik heb 450.000 kilometer nu. Zonder noemenswaardige kosten. Behalve een keer een kapotte brandstofpomp. Uitgerekend op de OA camping in de Ardeche...


    Ik ga wel proefritjes maken. Ik dacht ook altijd dat ik mijn Sparkje op zou rijden, maar heb ermee naast de weg gestaan met een kokende motor en lekke koppakking en ben het vertrouwen een beetje kwijt. Ook schakelt hij heel lastig as de motor warm is.
  11. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Judith


    En verder, Dorien: wat fijn dat je tenminste niet berooid achterblijft na al die ellende. Ik hoop dat er een gaaf wagentje voor je uit kan.

    lief!
  12. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Dorien


    Ik ga wel proefritjes maken. Ik dacht ook altijd dat ik mijn Sparkje op zou rijden, maar heb ermee naast de weg gestaan met een kokende motor en lekke koppakking en ben het vertrouwen een beetje kwijt. Ook schakelt hij heel lastig as de motor warm is.

    Dat is het nadeel van gas rijden...er gaat nog wel eens een koppakking uit. Maar als dat gerepareerd is dan is hij weer kerngezond hoor. Die versnellingsbak lijkt me idd een groter probleem.
Terug naar de lijst