Buiten kraan afsluiten

Buiten kraan afsluiten  

Onderwerp van Carobella

Terug naar de lijst
  1. Carobella
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Carobella
    Hallo,

    Ik kreeg net van iemand de tip om mijn buitenkraan af te sluiten tegen de vorst. Ik heb ongeveer een kwartier in mijn meterkast zitten staren naar de waterleiding, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier de buitenkraan mee af sluit. Iemand hier verstand van?
  2. Carobella
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Carobella

    Dit is hoe het er uit ziet.
    Plaatje
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Carobella
    Hallo,

    Ik kreeg net van iemand de tip om mijn buitenkraan af te sluiten tegen de vorst. Ik heb ongeveer een kwartier in mijn meterkast zitten staren naar de waterleiding, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hier de buitenkraan mee af sluit. Iemand hier verstand van?



    De buitenkraan loopt ergens naar binnen en daar in de buurt zit vaak het kraantje.
    Dat sluit je het beste af door de buitenkraan aan te zetten en dan de binnenkraan af te sluiten. Dan zit er geen water meer in het laatste stuk, want anders vriest die alsnog stuk.
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Ik heb gegoogled en kwam onder andere dit tegen
    Waar zit je buitenkraan?
    Die van ons achter , dus moet afsluiten daar ergens gebeuren, keukenkastje denk ik🤔

    >>LINK<<
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carobella
    Dit is hoe het er uit ziet.

    Als je daar iets dicht draait heb je helemaal geen water meer in je huis. Heb je een nieuwbouwwoning? Wij hadden nl speciale anti vorst kranen.
  6. Carobella
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Carobella

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Als je daar iets dicht draait heb je helemaal geen water meer in je huis. Heb je een nieuwbouwwoning? Wij hadden nl speciale anti vorst kranen.


    Ja, hoe ik ook puzzel, bij elk hendeltje wat ik om zou zetten hierop kom ik er op uit dat Ik de hoofdkraan uitzet.

    Nee, geen nieuwbouw woning. Ik zag wel dat er kapjes te koop zijn.
  7. Carobella
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Carobella

    quote:
    Dit schreef Sheeba
    Ik heb gegoogled en kwam onder andere dit tegen
    Waar zit je buitenkraan?
    Die van ons achter , dus moet afsluiten daar ergens gebeuren, keukenkastje denk ik🤔

    >>LINK<<

    Bedankt voor de link. Ik heb inmiddels heel het keukenkastje leeg gehaald, maar nergens een kraantje. Ik heb twee buiten kranen, voor en achter. Op beide plaatsen geen duidelijke kraantje in de buurt.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    vaak zit en stopkraan tbv de buitenkranen in de kruipruimte. Heb je ergens een houtenplank welke toegang geeft tot de kruipruimte?

    open dat luik en dan met een zaklamp zoeken naar een stopkraan met aftapkraantje.

    buitenkraan iets opendraaien, stopkraandicht draaien. stopt de buitenkraan? dan heb je de goede! zoniet weer open draaien en kijken of je een andere stopkraan ziet, totdat je de goede hebt gevonden.

    buitenkraan open laten staan tbv de ontluchting, aftapkraantje op de stopkraan openen en de leiding loopt leeg. De leiding kan nu niet meer bevriezen. het aftappen is het belangrijkste deel. Als er water in blijft staan kan dat water alsnog bevriezen
    Plaatje
  9. Bericht van Wim is op 07-02-2021 om 00:02:08 uur verwijderd door Wim.

    Reden: Koen was 1 seconde sneller

     
  10. Carobella
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Carobella

    Hij zit volgens mij inderdaad in de kruipruimte, maar zeker weten doe ik het niet en als hij zit waar ik denk dat hij zit, kan ik er niet bij. Misschien morgen aan mijn super slanke puber vragen of hij er naar toe wil tijgeren.

    Voor nu heb ik met kabelbinders noppenfolie gewikkeld om de kranen en het stukje leiding dat buiten zit. Hopelijk is dit voldoende en kunnen we morgen de kranen sluiten en aftappen.

    Bedankt voor het meedenken en de tips!

  11. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    als je eenmaal in de kruipruimte kijkt, zie je vaak zoveel stopkranen dat je niet weet welke voor wat is. Iets met bomen en het bos.

    Een stopkraan tbv een buitenkraan is altijd voorzien van een klein aftapkraantje op de zijkant van de stopkraan (als het goed is).
  12. Carobella
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Carobella

    Het is gelukt! Mijn lenige, handige puber is de kruipruimte in gegaan. Er waren twee kraantjes en beide afgesloten en afgetapt.

    Maar goed ook, want de buitenkraan voor was al bedekt met een hele berg sneeuw en er lag een ijslaag op. Smile
Terug naar de lijst