2.4 GHz of 5GHz 

Onderwerp van Ditty

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Mijn lampen die via het internet werken zijn van slag😡

    Nu wil ik ze opnieuw installeren en dat moet via 2.4GHz.

    Hoe kan ik zien welke frequentie mijn internet is? Ik heb net nieuwe versterkers. Bij de oude kreeg ik altijd twee netwerken te zien, maar nu helaas niet meer.

    Wie weet hoe het zit?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn 5ghz netwerk heeft een andere naam, misschien is dat bij jou ook zo? Bij mijn wifi lampen moest ik in de app van de lampen inloggen op het 2,4ghz signaal.

    Van welk merk zijn je lampen?
  3. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Mijn 5ghz netwerk heeft een andere naam, misschien is dat bij jou ook zo? Bij mijn wifi lampen moest ik in de app van de lampen inloggen op het 2,4ghz signaal.

    Van welk merk zijn je lampen?


    Normaliter heetten mijn verbindingen wifi2.4ghz en wifi5ghz. Nu heet het alleen WiFi.

    Ik maakte verbinding met wifi2.4ghz en dan installeerde de app de lampen. Nu kan hij ze niet installeren omdat het netwerk geen 2.4ghz is.

    De lampen zijn bij de Action gekocht.

    Kan je ergens in de router instellen welke frequentie je wilt gebruiken?
  4. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef ditty


    Normaliter heetten mijn verbindingen wifi2.4ghz en wifi5ghz. Nu heet het alleen WiFi.

    Ik maakte verbinding met wifi2.4ghz en dan installeerde de app de lampen. Nu kan hij ze niet installeren omdat het netwerk geen 2.4ghz is.

    De lampen zijn bij de Action gekocht.

    Kan je ergens in de router instellen welke frequentie je wilt gebruiken?

    Ik heb exact hetzelfde probleem dus lees f mee.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ditty


    Normaliter heetten mijn verbindingen wifi2.4ghz en wifi5ghz. Nu heet het alleen WiFi.

    Ik maakte verbinding met wifi2.4ghz en dan installeerde de app de lampen. Nu kan hij ze niet installeren omdat het netwerk geen 2.4ghz is.

    De lampen zijn bij de Action gekocht.

    Kan je ergens in de router instellen welke frequentie je wilt gebruiken?

    Wat is het merk van de router? Of van welke provider? Heb je nu extra wifi punten, die je eerst niet had?

    Gebruik je de lsc app voor de lampen?
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Je gaat op je telefoon naar je WiFi instellingen en gaat naar je andere WiFi.

    Zie screenshot, bij mij hebben ze deze naam.

    Of wil je nog een stap eerder je WiFi instellen, bedoel je dat.



    Plaatje
  7. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    In de router die ik heb, kan ik instellen welke frequenties ik actief wil hebben.
    (even in de handleiding van de router kijken of jouw router dat ook kan)


    Om eventueel te kijken welke frequentie je nu hebt en je laptop/computer draadloos verbonden is met je netwerk:

    Druk:
    “Windowstoets” + “x”

    Druk op “netwerkverbindingen”

    Druk op “eigenschappen”

    Stukje naar beneden scrollen.
    Daar zie je achter “Netwerkband” de frequentie staan van het netwerk waarmee je laptop/computer verbonden is.

    Misschien kunnen je nieuwe versterkers alleen het 5ghz netwerk aan?
  8. rdolfijn
    het kan niet beter :-)

    Toon alleen de berichten van rdolfijn
    dan staat op je nieuwe router (versterker) het vinkje smart connect aan. zie plaatje.
    denk dat als je dat uitzet het wel weer gaat.
    Plaatje
  9. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty

    Bedankt alvast voor de reacties.

    Ik ga er morgen uitgebreid naar kijken.
  10. Disje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Disje
    Afhankelijk van de router die je hebt, kun je ook vaak je router beheren met een app vanaf je telefoon om zo tijdelijk je 5 GHz netwerk uit te schakelen. Op die manier weet je zeker dat je lampen met het 2.4 GHz netwerk zijn verbonden.

    Iets anders: 2.4 GHz wifi heeft een veel groter bereik dan 5 GHz wifi. 5 GHz wifi heeft daarentegen wel een hogere snelheid dan 2.4 GHz wifi. Kan het zijn dat tijdens de installatie van de lampen alles in orde lijkt, doordat ze met 2.4 GHz zijn verbonden? Maar dat op een later moment de lampen verbinding verliezen, doordat ze met 5 GHz verbonden zijn en op het randje van het bereik zitten?
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Lsc lampen draaien alleen op 2,4ghz.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ditty
    Mijn lampen die via het internet werken zijn van slag😡

    Nu wil ik ze opnieuw installeren en dat moet via 2.4GHz.

    Hoe kan ik zien welke frequentie mijn internet is? Ik heb net nieuwe versterkers. Bij de oude kreeg ik altijd twee netwerken te zien, maar nu helaas niet meer.

    Wie weet hoe het zit?

    Is het opgelost? Lsc lampen reset je door ze drie keer aan en uit te zetten. Daarna opnieuw koppelen.
Terug naar de lijst