Auto

Auto 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Ik heb in november een auto gekocht, voor (met inruil erbij) 3000 euro. Voor mij een enorme klap geld, voor de autobranche zit je dan aan de onderkant. Er geldt bijvoorbeeld geen BOVAG-garantie en ook geen rechtsbijstand.

    De auto was erg leuk en fijn maar er ging al snel iets mis met de elektriciteit. Het is een semi-automaat.
    Ik zal jullie de technische details besparen.
    De autohandelaar deed er alles aan om hem te repareren. Fijn hoor! Maar na een maand of wat was ik het zat. Ik kreeg hem steeds terug en dan stond ik wéér met pech.
    Ik concludeerde dat deze auto gewoon total-loss is. Echt alles op het gebied van elektriciteit en schakelen was inmiddels vervangen, maar het probleem is er nog steeds. Weer nam hij hem terug.
    In totaal heb ik de afgelopen vier maanden 600 kilometer gereden, waarvan de helft heen en weer naar die dealer.

    Dus ik protesteerde. Fijn dat je zoveel moeite doet, maar dit kan gewoon niet langer.
    Na wat soebatten beloofde hij de auto nu echt goed te maken. Maar ik mag ook een andere uitzoeken. Geld terug doet ie niet.
    Ik keek eens rond daar, maar er staat in die prijsklasse echt helemaal niks waar ik blij van word. Ik stel niet heel veel eisen - dat kan ook niet voor dit geld - maar ik wil perse wel airco.

    Dus daar staan we nu. Auto is weer eens bij de garage. Ik heb al vier maanden geen auto. En hij heeft niks staan wat ik wel wil.
    Wat is nu mijn rechtspositie? Iemand enig idee?
  2. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Als je de dealer de kans hebt gegeven om de auto te repareren en het lukt hem niet om een probleem vrije auto af te leveren, dan heb je het recht om te koop te ontbinden en hoor je je geld terug te krijgen.

    >>LINK<<
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Danielle
    Als je de dealer de kans hebt gegeven om de auto te repareren en het lukt hem niet om een probleem vrije auto af te leveren, dan heb je het recht om te koop te ontbinden en hoor je je geld terug te krijgen.

    >>LINK<<



    Nou ja, ook hier staat dat de verkoper de kans heeft het product te vervangen. Dat doet hij dus: hij biedt mij een andere auto aan. Hij heeft in die prijsklasse keus uit twee ongeveer en die hoef ik allebei niet. Maar hij biedt dat dus wel aan.
  4. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Ik begreep dat het of/of is en niet en/en.
    Plaatje
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Garage bied jou geen vergelijkbare auto en is dus niet in staat jouw auto te vervangen. Immers heb je nu airco (is immers jouw basis eis) en een vervangende auto met airco heeft hij niet. Dus is vervanging niet mogelijk. Je hebt dus het recht de koop te ontbinden en het geld terug te ontvangen. Je hebt genoeg kansen gegeven voor reparatie.

    En inderdaad is het de kans geven op reparatie of gelijk een vervangend product. Hij heeft gekozen voor de weg van reparatie en niet een vervangend product aan te bieden. Dus na vele reparaties en een nog steeds niet deugdelijke auto kan hij niet alsnog aankomen met een andere auto, die ook nog eens niet gelijkwaardig is, namelijk airco ontbreekt. Dat is dus geen vervangend gelijk product.

    Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, schakel die dan in of ga anders even naar het juridisch loket. Je hebt het volste recht op ontbinding koop en geld terug. Maar gelijk hebben is een, gelijk krijgen is toch anders.
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Erna
    Garage bied jou geen vergelijkbare auto en is dus niet in staat jouw auto te vervangen. Immers heb je nu airco (is immers jouw basis eis) en een vervangende auto met airco heeft hij niet. Dus is vervanging niet mogelijk. Je hebt dus het recht de koop te ontbinden en het geld terug te ontvangen. Je hebt genoeg kansen gegeven voor reparatie.

    En inderdaad is het de kans geven op reparatie of gelijk een vervangend product. Hij heeft gekozen voor de weg van reparatie en niet een vervangend product aan te bieden. Dus na vele reparaties en een nog steeds niet deugdelijke auto kan hij niet alsnog aankomen met een andere auto, die ook nog eens niet gelijkwaardig is, namelijk airco ontbreekt. Dat is dus geen vervangend gelijk product.

    Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, schakel die dan in of ga anders even naar het juridisch loket. Je hebt het volste recht op ontbinding koop en geld terug. Maar gelijk hebben is een, gelijk krijgen is toch anders.



    Rechtsbijstandsverzekering dekt dit niet, omdat de auto te goedkoop is.
    Maar ik ben wel blij met je redenering, want daar zit precies hetgeen in waar ik tegenaan loop. Hij beweert dat hij iets vervangt, maar laat me met lege handen staan.
    Ik mag overigens ook een zoekopdracht doen, dan gaat hij in den lande op zoek naar een passende auto.
    Het is echt niet dat hij niet z’n best doet. Maar ik ben er na vier maanden zonder auto wel een beetje klaar mee.
    Ik vraag me dus alleen af of hij, met dit verruimende aanbod, niet alsnog aan de eisen voldoet?

    Hij beweert trouwens dat hij de auto niet terugneemt omdat dan op de geschiedenis van de auto duidelijk is dat die weer bij de dealer terechtgekomen is. Maar als ik een vervangende auto ‘neem’, geldt toch hetzelfde?
  7. Gerrr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Gerrr
    Is dit een bovag garage want dan is het echt de moeite waard om bovag een mail te sturen en de vraag voor te leggen.
  8. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Gerrr
    Is dit een bovag garage want dan is het echt de moeite waard om bovag een mail te sturen en de vraag voor te leggen.



    Ah oke. Maar er zit sowieso geen garantie op, dus dit is best netjes van de garagehouder. Hij overdrijft alleen en is daardoor toch niet klantvriendelijk.
  9. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ah oke. Maar er zit sowieso geen garantie op, dus dit is best netjes van de garagehouder. Hij overdrijft alleen en is daardoor toch niet klantvriendelijk.

    Buiten garantie heb je ook nog non-conformiteit. Het product voldoet niet aan je eisen. En dan heb je een half jaar kopersbescherming.

    Ik zou gewoon zeggen dat je hem best wilt omruilen voor een andere auto maar dat het geld op is. En hoe hij dat dan voor zich ziet. Leg het probleem bij hem. Dat geeft vaak verrassende uitkomsten.
  10. MonQ
    Ik overleef

    Toon alleen de berichten van MonQ
    Wat een gedoe toch Salome

    Niemand die je bij kan staan tijdens bezoek daar?
Terug naar de lijst