ervaringen sunscreens met zuignappen

ervaringen sunscreens met zuignappen 

Onderwerp van on-my-own

Terug naar de lijst
  1. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Daarnet zag ik een reclame van sunscreens die je met zuignappen op je ramen bevestigt. Klinkt goed maar nog steeds best prijzig. Ik heb aan de achterkant van mijn huis 5 ramen van 50 breed en 1.40 hoog die de hele dag in de zon staan. Ik heb wel een uitklap zonnescherm maar die kan niet altijd naar beneden natuurlijk.
    Het is de bedoeling dat je ze bevestigt aan de buitenkant (ze hebben overigens ook uitvoeringen die je aan de binnenkant bevestigt maar die schijnen minder effectief te zijn). Je kunt ze de hele zomer laten zitten.
    Ik vraag me af hoe donker het binnen wordt en of mijn kamerplanten dat bijvoorbeeld overleven? En of ze inderdaad goed blijven zitten... Iemand toevallig een goedkope uitvoering ergens gezien?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb het ook gezien en leek mij ook super handig.
  3. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Mijn ervaring: de zuignappen vergaan in de zon (net als de zuignappen van de sunscreens in de auto).
    Ik heb ze na 1 seizoen weggegooid want ze bleven niet meer zo zitten zoals ze het eerste jaar zaten. Ik vond het een miskoop, echt jammer want het leek een mooie oplossing.
  4. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    Ok, dankje! Nieuwe zuignappen was geen optie? Werkten ze wel? En was het binnen niet erg donker?
  5. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    Zuignappen trekken op een gegeven moment krom en dan laten ze los.

    En als je dan naar buien wilt kijken of meer licht binnen wilt laten,moet je dan telkens naar buiten om die schermen af te halen?? (Reclame niet gezien)

    Ik zelf zit erover te denken om mooie douchegordijnen met dessin aan zo'n uitrekbare roede te hangen. Ook handig als het straks echt warm wordt. En bestand tegen regen. Maar ook alleen van buiten te bedienen 🤔

    Plaatje
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Iemand in de straat heeft een soort zeildoek met reflecterende laag erop. Met ogen erin en ze heeft op de gevel twee haken waaraan ze het doek ophangt.Met mooi weer hangt ze het op, wanneer het minder wordt haalt ze het eraf.
    Evt zou je zoiets kunnen doen.

    Ik heb dikke gordijnen gekocht, speciaal tegen de zon en dat helpt wel wat, maar met de huidige zomers is het haast niet genoeg.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta
    Zuignappen trekken op een gegeven moment krom en dan laten ze los.

    En als je dan naar buien wilt kijken of meer licht binnen wilt laten,moet je dan telkens naar buiten om die schermen af te halen?? (Reclame niet gezien)

    Ik zelf zit erover te denken om mooie douchegordijnen met dessin aan zo'n uitrekbare roede te hangen. Ook handig als het straks echt warm wordt. En bestand tegen regen. Maar ook alleen van buiten te bedienen 🤔



    Dat doet toch niets tegen de zon.
  8. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Iemand in de straat heeft een soort zeildoek met reflecterende laag erop. Met ogen erin en ze heeft op de gevel twee haken waaraan ze het doek ophangt.Met mooi weer hangt ze het op, wanneer het minder wordt haalt ze het eraf.
    Evt zou je zoiets kunnen doen.

    Ik heb dikke gordijnen gekocht, speciaal tegen de zon en dat helpt wel wat, maar met de huidige zomers is het haast niet genoeg.


    Ook een idee, ik ga erover nadenken.

    De screens die ik zag waren deels doorzichtig, een soort muggengaas maar dan dichter, dus je kon er wel doorheen kijken. Vandaar dat ze hele zomer zouden kunnen hangen.
    Heb ook gedacht en betere dubbele beglazing met een UV-coating erop maar dat is ook erg prijzig.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Heb je een linkje?

    Oh gevonden.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef on-my-own


    Ook een idee, ik ga erover nadenken.

    De screens die ik zag waren deels doorzichtig, een soort muggengaas maar dan dichter, dus je kon er wel doorheen kijken. Vandaar dat ze hele zomer zouden kunnen hangen.
    Heb ook gedacht en betere dubbele beglazing met een UV-coating erop maar dat is ook erg prijzig.



    Dat hadden we vroeger op het werk, het helpt, maar voorkomt niet dat de ruimte niet opwarmt, op kantoor werd het gewoon 30 graden met de zon erop.
    Maar de kwaliteit is nu weer beter dan vroeger verwacht ik.

    Je hebt ook uv folie wat je op je ramen kunt plakken
  11. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Dat doet toch niets tegen de zon.


    Denk net zo functioneel als een wit laken aan de buitenkant van je ramen bevestigen.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef LoveMagenta


    Denk net zo functioneel als een wit laken aan de buitenkant van je ramen bevestigen.


    Ik denk van niet, ik denk dat het plastic juist gaat broeien en met de stang komt er gewoon warmte achter het gordijn.
Terug naar de lijst