airco misschien

airco misschien 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Monique15
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monique15
    Inmiddels net in het bezit van een mobiele airco werd ik erop attent gemaakt dat de afvoerslang erg warm kon worden en dus warmte afgeeft.
    Heeft iemand ervaring met isolatie van de slang met aluminium tape of een aparte slang er omheen?
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    dit is exact de reden waarom er een split-unit airco is uitgevonden. Daar ontstaat de hitte buiten en wordt afgegeven aan de buitenlucht.

    "iets" isoleren kan wel (wikkel deze slang maar in in een oude deken of slaapzak oid) maar belangrijk is deze slang zo kort mogelijk te houden. Ook omdat deze afvoerslang iets lekt, is een airo met afvoerslang gewoon minder efficient.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik ga komende week een offerte aanvragen voor een split unit airco voor in de huiskamer. Die verplaatsbare units zijn fijn maar vreten veel energie, veel meer dan een vaste airco-unit. Die "paar" tropendagen slaap ik dan wel in de huiskamer.
  4. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Het apparaat moet wel de warmte kwijt. Geen idee of dit schade aanricht. Ik had hem vorig jaar op een tafel voor het raam zodat de pijp inderdaad zo kort mogelijk is.

    Fout gegaan, is reactie op Monique.
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    5 mei komen ze het hangen/plaatsen. Hier moet nog wat voorwerk gedaan worden. Electriciteit naar het platte dak.
    De buurman had al voorwerk gedaan wat offertes betreft. Het scheelde allemaal niet veel. Ik heb gekozen voor een bedrijf hier in de buurt. Ook bij een kennis heeft dit bedrijf naar tevredenheid een airco gehangen.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef robinet
    5 mei komen ze het hangen/plaatsen. Hier moet nog wat voorwerk gedaan worden. Electriciteit naar het platte dak.
    De buurman had al voorwerk gedaan wat offertes betreft. Het scheelde allemaal niet veel. Ik heb gekozen voor een bedrijf hier in de buurt. Ook bij een kennis heeft dit bedrijf naar tevredenheid een airco gehangen.



    let er op dat je een airco neemt die ook "andersom" kan werken: kan verwarmen. Icm met zonnepanelen dan je dan in het voorjaar en najaar de kamer behagelijk houden met de stroom van je zonnepanelen en het stookseizoen van de ketel bekorten.
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef koen



    let er op dat je een airco neemt die ook "andersom" kan werken: kan verwarmen. Icm met zonnepanelen dan je dan in het voorjaar en najaar de kamer behagelijk houden met de stroom van je zonnepanelen en het stookseizoen van de ketel bekorten.


    Dat is een goede.alhoewel ik niet geloof dat ik voor zonnepanelen gaSmile.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef robinet


    Dat is een goede.alhoewel ik niet geloof dat ik voor zonnepanelen gaSmile.


    op een goed moment wordt het voordeliger om je eigen stroom op te maken ipv terug te leveren. Als je dit met de airco kan doen en je gas kan besparen om je kamer aangenaam te houden is dat mooi meegenomen.

    de extra kosten om de airco andersom te laten werken zijn minimaal, is achteraf vaak lastig omdat de onderdelen lastig verkrijgbaaf zijn.
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik gebruik mijn airco in de woonkamer/keuken inderdaad om ook te verwarmen. Al met al nog maar amper gas verbruikt (265 m3 sinds 1 juli 2020). Ik kook wel op gas en mijn warm water wordt door gas verwarmd. Waarbij gezegd moet worden dat ik graag regelmatig in bad ga, maar ook van lang douchen houd.
    Alleen op de momenten in december/januari toen het echt koud was, is de centrale verwarming aan geweest. Verder alleen de airco aan. Op de logeerkamer, waar ik dagelijks werk, staat een los elektrisch kacheltje, zodat het daar ook aangenaam is, indien het te koud is om zonder verwarming te zitten. Heb 9 zonnepanelen op mijn dak liggen, dus ook elektra verbruik is erg laag. Wel erg weinig teruggeleverd aan het net tot nu toe sinds 1 juli, door vooral eigen consumptie van de opgewekte elektra. Ik kan het aanraden.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef koen


    op een goed moment wordt het voordeliger om je eigen stroom op te maken ipv terug te leveren. Als je dit met de airco kan doen en je gas kan besparen om je kamer aangenaam te houden is dat mooi meegenomen.

    de extra kosten om de airco andersom te laten werken zijn minimaal, is achteraf vaak lastig omdat de onderdelen lastig verkrijgbaaf zijn.

    Ze heeft geen zonnepanelen....
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Airco hangt inmiddels al weer 3 weken. Net voor de hitte. het zit er gelikt uit. En het werkt perfect zo ik nu kan beoordelen.
    Voor degene die ook airco hebben, draait deze bij jullie al? Gisteren avond op de slaapkamer aangehad. Het was heerlijk zo'n zuchtje koelte.

    Hoe gebruiken jullie hem?
    Voordat je gaat slapen ff koelen en dan uit? of heel de nacht aan laten staan?. Dat is hier nog een discussiepunt.
    Beneden is hij nog niet aan geweest. Nu is het 21 graden binnen/ Zodra het veder op loopt gaat hij aan.
    Persoonlijk vind ik het nu nog niet te hittegolf voor de airco. Partner staat daar anders in.
    Of is het net als met de verwarming? Beter om constante temperatuur te houden??
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb de mijne nog niet aan. Vind het nog niet nodig.
Terug naar de lijst